گزارش و تحلیل

ایران آمادگی دارد در مبارزه با کرونا به آمریکا و اروپا کمک کند

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران آمادگی دارد در مبارزه با کرونا به آمریکا و اروپا کمک کند
ایران آمادگی دارد در مبارزه با کرونا به آمریکا و اروپا کمک کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود دو هفته پیش بود که آقای ترامپ برای ایرانی ها رجز می خواند و اظهار می داشت که اگر ایرانی ها شروط آمریکا را محقق کنند و از آمریکا تقاضای کمک کنند ممکن است آمریکا به ایران کمک کند.

امروزه مشخص شده که آمریکای آقای ترامپ خود نیز به ویروسی که در لابراتوار های آسیای شرقی وابسته به سازمان اطلاعات این کشور تهیه شده، دست و پنجه نرم می کند، و آنکه چاه کنده در چاه خود افتاده.

جنگ ما با کرونا؛ چگونه پیروز شویم؟  
 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگ ما با کرونا؛ چگونه پیروز شویم؟

چند روز پیش با دوستان خبرنگار در آمریکا و اروپا صحبت می کردم که یکی از آنها اظهار می داشت در انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی دستمال کاغذی توالت نایاب شده همه در تعجب هستند که چرا چنین اتفاقی افتاده.

ظاهرا پس از اینکه بحث انتشار ویروس کرونا در آمریکا مطرح شده بسیاری از آمریکایی ها به فروشگاه ها هجوم آورده اند و انواع و اقسام کالا و کنسرو و از جمله دستمال کاغذی نایاب شده و دستمال توالت حکم کالای لوکس وقاچاق را پیدا کرده.

حتی برخی به اسلحه فروشی ها هجوم برده اند و سلاح خریده اند تا با آن به مبارزه با کرونا بپردازند!!!

ظاهرا حدود 9500 نفر در آمریکا به بهانه کرونا در بیمارستان بستری شده اند و حدود 200 تن از آنها مرده اند.

دولت آمریکا هم از حدود یک ماه پیش مطلع بوده که کرونا به آمریکا رسیده اما تلاش داشته که ماجرا را از مردم مخفی نگه دارد و امیدوار بوده که بتواند به نوعی با آن مبارزه کند.

با توجه به اینکه آقای ترامپ ساختار بیمه رایگان سابق را از بین برد و بیش از نیمی از مردم آمریکا یعنی حدود یکصد و پنجاه ملیون نفر از هیچ بیمه ای برخوردار نمی باشند بسیاری از مردم که به ویروس کرونا مبتلا شده اند از ترس هزینه های بالای پزشک و دکتر به درمانگاه ها مراجعه نکردند و به این دلیل پیش بینی می شود چندصد هزار آمریکایی در حال حاضر ویروس کرونا را به صورت نهان در بدن خود دارند و بزودی عوالم این ویروس روی آنها ظاهر شود.

دولت آمریکا مجبور شده حدود یک هزار ملیارد دلار بودجه برای مبارزه با کرونا اختصاص دهد که این بودجه شامل حقوق دادن به ملیون ها آمریکایی طی مدت قرنطینه به دلیل کرونا و تست رایگان ویروس می باشد.

قطعا اگر آقای ترامپ بیمه درمانی نیمی از مردم آمریکا را قطع نکرده بود امروزه دولت این کشور مجبور نمی بود چنین هزینه هایی را انجام دهد.

بر اساس ادعای برخی از دوستان در آمریکا احتمال رکود شدید اقتصادی بسیار زیاد است و حتی ممکن است این ماجرا منجر به فروپاشی اقتصاد آمریکا بگردد.

همچنین این دوستان باور دارند ماجرای انتشار این ویروس می تواند تاثیر بسیار زیادی روی انتخابات آتی ایالات متحده بر علیه ترامپ و سیاست های اقتصادی و بهداشتی اش داشته باشد، مخصوصا که طبق قوانین آمریکا کارفرمایان به راحتی می توانند کارگران را تا زمانی که کاری ندارند اخراج کنند و هیچ حقوق و مزایایی به آنها ندهند و معلوم نیست که پس از پایان ماجرا باز هم این کارمندان بتوانند سر کار قبلی خود برگردند یا اینکه اصلا کار قبلی وجود داشته باشد یا نه.

به هر صورت ایرانی ها مانند آمریکایی ها نیستند که بخواهند شرط و شروط بگذارند و برای کارهای انسان دوستانه گرو کشی نمی کنند هم می توانند تجارب خود در مبارزه با کرونا را به آمریکایی ها منتقل کنند و هم اینکه کنسرو و مواد غذایی و حتی دستمال توالت برای آمریکایی ها بفرستند.

مشکل اصلی در این است که در حال حاضر دولت آمریکا هرگونه صادرات از ایران به آمریکا را ممنوع کرده و خوب طبیعتا اگر دولت این کشور به فکر مردم خود است باید این تحریم ها را بردارد تا ایران بتواند کمک های خود برای مردم آمریکا را ارسال کند.

شایان ذکر است که این ماجرا نسبت به کشورهای اروپایی نیز صدق می کند و مردم این کشورها باید از دولت های خود مطالبه کنند تا گوش به فرمان آمریکا نباشند وگرنه ... حالا حالا ها دنبال دستمال کاغذی باید بگردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала