گزارش و تحلیل

درخواست پادرمیانی از پاپ برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران

© AP Photo / Alessandra Tarantinoدرخواست پادرمیانی از پاپ برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران
درخواست پادرمیانی از پاپ برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این روزها مردم ایران بحران کرونا را در کنار خود تجربه می‌کنند و از سوی دیگر با تحریم‌های آمریکا بسیاری از راه حل مشکلات بر روی مردم ایران بسته شده است.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران آقای سید مصطفی محقق داماد، رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران و استاد حقوق طی نامه‌ای خطاب به پاپ خواستار مداخله انسانی او در موضوع تحریم‌ها علیه مردم ایران شد.

این نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری اسپوتنیک در تهران قرار گرفته؛ تحویل آقای عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه شده تا در اختیار سفیر ایران در واتیکان قرار گرفته و از طریق او به پاپ تسلیم شود.

تلاش روسیه با اهرم کرونا برای لغو تحریم ها علیه ایران 
 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تلاش روسیه با اهرم کرونا برای لغو تحریم ها علیه ایران

محقق داماد در این نامه نوشته است:

حضرت عالی جناب پاپ فرانسیس

رهبر محترم کاتولیک‌های جهان

اطمینان دارم، که این ایام که زندگی بشر در سراسر جهان با مشکل بیماری کرونا روبرو شده پدر مقدس با قلبی آکنده از اندوه برای رفع این بلای عمومی و تسکین آلام بشری در کنار همه انسان‌های دلسوخته به درگاه آفریدگار بی‌نیاز دست نیاز و دعا دارند.

 عالیجنابا

این روزها عموم ملت ایران در این بلای دردناک، اعم از کودکان، سالخوردگان، زنان و مردان در شهرها و روستاها از یک سو‌ با فراگیرشدن این ویروس منحوس مواجه‌ اند و هر لحظه جان دادن عزیزی را در کنار خود تجربه می‌کنند و از سوی دیگر با تحریم‌های دولت ایالات متحده که درد و رنج آنان را چندان برابر ساخته و باب بسیاری از راه حل مشکلات را به روی آنان مسدود نموده روبرو هستند؛ تحریم‌هایی که مستقیم بر آسایش و زندگی مردم ایران اثر نهاده، وآنان را از حقوق طبیعی خود محروم نموده است.

اینجانب بدون توجه به علل و اسباب این اقدام غیر انسانی از سوی دولت ایالات متحده،  به عنوان یکی از روحانیون ایران از محضر آن پدر روحانی می‌خواهم که به عنوان رهبر محترم کاتولیک‌های جهان و جانشین پطرس مقدس، برای رفع این تحریمها اقدام فرمایند.

به یقین این اقدام بشر دوستانه موجب خوشنودی حضرت عیسی (ع) منادی صلح و بشارت و زمینه ساز رضایت خداوند قادر متعال و قبول دعاها به درگاه او خواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала