گزارش و تحلیل

خفاش منو کی خورد؟

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehخفاش منو کی خورد؟
خفاش منو کی خورد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گسترش کرونا ویروس در ایران و جان باختن عده ای از شهروندان این کشور موجی از نگرانی را در ایران بوجود آورده است و مردم برای تهیه ماسک و مایع ضد عفونی کننده با مشکل مواجه هستند.

نوشته شده توسط عماد آبشناس

حدود یک ماه پیش وقتی که مسئله شیوع ویروس کرونا در چین مطرح شد برخی متخصصین اعلام کردند که دلیل جهش این ویروس سوپ خفاش است؛ که در چین متداول می باشد.

تا جایی که سواد من قد می دهد مردم ایران سوپ خفاش نمی خورند اما فعلا کرونا در این کشور جولان می دهد.

جای تاسف دارد که سیاسی کاری در ایران به همه جا سرایت کرده و بسیاری بر اساس دیدگاه ها و تحلیل های خود فکر می کنند که تصمیم آنها به نفع نظام است و به این دلیل تصمیم های اشتباه می گیرند و مثلا در مورد انتشار اطلاعات و آمار مخفی کاری انجام می دادند یا می دهند.

مصلحت نظام را مردم تعیین می کنند نه افرادی که باید خدمتگذار مردم باشند، مردم یعنی همان هایی که نظام و مملکت به اعتماد آنها وابسته است و در همه صحنه ها پشت نظام و مملکت خود ایستاده اند.

تا به حال اگر دشمن علیرغم همه توانمندی هایش و فشارهایش و تحریم هایش نتوانسته گزندی به ایران زمین وارد کند به این دلیل بوده و هست که مردم ایستادگی کرده اند و اگر مردم در مقابل دشمن نمی ایستادند مانند هر کشور دیگری احتمال فروپاشی ایران وجود داشت.

دشمن هم کاملا متوجه است تا وقتی که مردم پشت حکومت خود هستند به هیچ وجه امکان آسیب زدن به این کشور وجود ندارد و به این دلیل سیاست تبلیغاتی و روانی و اقتصادی و بهداشتی جدیدی را اتخاذ کرده تا بر اساس آن به این رابطه میان مردم و حکومت آسیب بزنند.

امروزه برخی رجال دانسته یا انشاء الله نادانسته در حال ضربه زدن به مهم‌ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در ایران هستند.

ضربه زدن به اعتماد مردم.

در ایران ماسک رایگان توزیع خواهد شد - اسپوتنیک ایران
در ایران ماسک رایگان توزیع خواهد شد

بنده به عنوان یک شهروند ایرانی نمی توانم متقاعد شوم که یکباره ویروس کرونا در مملکت به این سرعت شیوع یافته و از قبل مشخص نبود که برخی به این مریضی مبتلا هستند.

منطق می گوید حد اقل این است که برخی چند روز قبل تر به این ویروس مبتلا شده باشند تا به یکباره فوت کنند.

چرا مقامات ذیربط طی هفته های قبل از این ماجرا مدام اظهار می داشتند هیچ فرد مبتلایی در ایران وجود ندارد تا مردم تدابیر لازم برای در امان ماندن از این ویروس را اتخاذ کنند؟

آیا مصلحتی بالاتر از جان و سلامتی مردم وجود دارد؟

ماسکی که حدود یک ماه پیش حداکثر پنج هزار تومان در داروخانه ها به فروش می رفت یکباره با قیمت سی هزار تومان در داروخانه ها به فروش می رود.

این در حالی است که اعلام شده قرار است ماسک ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.

در مورد ژل ضدعفونی کننده که نگویم، روز گذشته حداقل به بیش از بیست داروخانه سر زدم حتی یکی از آنها هم ژل زد عفونی کننده نداشت.

علیرغم اینکه ویروس مدتی است در ایران منتشر شده تصمیمات برای مقابله با آن تازه گرفته می شود.

آیا اینگونه قرار است جلوی انتشار ویروس گرفته شود؟

ما که سوپ خفاش نمی خوریم چرا باید تاوان آن را بدهیم؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала