گزارش و تحلیل

تبلیغات، مهمترین چالش ایران در صنعت گردشگری

© Sputnik / Shivaتبلیغات، مهمترین چالش ایران در صنعت گردشگری
تبلیغات، مهمترین چالش ایران در صنعت گردشگری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر گردشگری ایران: یکی از مهمترین موضوعات در صنعت گردشگری جمهوری اسلامی ایران از نظر من تبلیغات و معرفی کشور است، داشته های کشور ما آنقدر وسیع است که تنها مسئله و چالش ما چگونگی معرفی آنها به جهانیان است.

دکتر علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه ی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی که از روز چهارشنبه 23 بهمن ماه شروع بکار کرد، درباره ی صنعت گردشگری ایران و اقدامات صورت گرفته در آن به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

کیش - اسپوتنیک ایران
ایران، یکی از کشورهای دارای بالاترین نرخ رشد گردشگری

یکی از مهمترین موضوعات در صنعت گردشگری جمهوری اسلامی ایران از نظر من تبلیغات و معرفی کشور است، داشته های کشور ما آنقدر وسیع است که تنها مسئله و چالش ما چگونگی معرفی آنها به جهانیان است. در دو سال گذشته تلاش بسیاری را برای این مسئله انجام دادیم از جمله تشکیل یک کمپین تبلیغاتی که در آن برخی از چهره های مطرح دنیا را به ایران آوردیم تا شخصا از خاک ایران زیبایی های کشور ما را به جهان نشان دهند. از ظرفیت های فضای مجازی استفاده کردیم که برای ما هزینه ی کمتری دارد اما حوزه ی نفوذ آن به شدت وسیع تر است، پورتال جامع گردشگری را راه اندازی کردیم و روی کشور های هدف گردشگری خود مطالعات انجام دادیم تا بدانیم توریست ها کدام اپلیکیشن یا سایت را برای کسب اطلاعات و فعالیت ترجیح می دهند و در آنها فعالیت کردیم. پس از اتفاقاتی که در دی ماه رخ داد یک برنامه ی اقدام فوری مهیا کردیم که در آن تبلیغات مهمترین بخش را تشکیل می دهد.

وی در ادامه افزود:

بازار های هدف ما با توجه به ویژگی هایی که دارند مشخص شده اند البته که بازار چین که بازار مهمی هم بود، کار های مهمی برای آن انجام داده بودیم و روند خوبی را هم پیش گرفته بودیم دچار این اتفاق شد (شیوع ویروس کرونا)، این اتفاقات در همه جای دنیا وجود دارد، فعلا بواسطه ی اهمیت سلامت مردم با وزارت بهداشت و تصمیمات دولت همکاری میکنیم و از آنها تبعیت میکنیم و به محض کنترل آن دوباره به روند سابق باز می گردیم.

تخت جمشید - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تاثیر تبلیغات منفی بر صنعت گردشگری ایران

سورتان سوتکوسکی سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو در تهران در مراسم افتتاحیه ی نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

جهت برگزاری این نمایشگاه در این مقیاس و با این شکوه به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبریک میگویم و از وزارت امور خارجه جهت دعوت یونسکو تشکر میکنم. همانگونه که مستحضرید ما در یونسکو به گردشگری فرهنگی میپردازیم که به مفهوم حضور افراد در محیط هایی متفاوت به منظور کسب تجربه ها و اطلاعات تازه است، این نوع گردشگری شامل گردشگری در مناطق شهری به ویژه شهر های بزرگ‌ و تاریخی است همچنین بهره برداری از موزه ها و نمایشگاه های آنها است، البته که گردشگری فرهنگی، گردشگری در مناطق روستایی، ارائه ی فرهنگ و سنت افراد بومی مانند جشن ها، آداب و رسوم و سبک زندگی را هم شامل میشود.

وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل خواهد شد - اسپوتنیک ایران
وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل خواهد شد

گردشگری پایدار هم هدف نهایی مدیریت گردشگری است به مفهوم ارج نهادن مسافران و افراد محلی به میراث فرهنگی و محیط زیست است و به دنبال فراهم کردن تعطیلاتی هیجان انگیز و آموزشی‌است که برای افراد کشور میزبان هم مفید خواهد بود.

امروزه اهداف صنایع گردشگری بر خلاف این امر است، صنعت گردشگری صنعتی تجاری، سود آور و اقتصادی است بنابر این می توان آنرا صنعتی تفریحی، مصرفی و تقاضا محور دانست، گردشگری میتواند به جوامع بومی کمک کند تا از فرهنگ خویش پاسداری کنند، این صنعت میتواند میلیون ها فرصت شغلی و تجاری ایجاد کند.

دفتر منطقه ای یونسکو سالها است دست در دست وزارت میراث  فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پروژه های متعددی را انجام داده و کماکان آماده است تا این روند را ادامه دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала