گزارش و تحلیل

واکنش موسسه ی صلح زیبا به نظر مظلوم کوبانی

© Sputnik / shiva abshenasواکنش موسسه ی صلح زیبا به نظر مظلوم کوبانی
واکنش موسسه ی صلح زیبا به نظر مظلوم کوبانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مظلوم کوبانی اگر افکار و عقایدش نسبتی با مظلومین ایزدی داشت، هرگز در خصوص سپهبد سلیمانی مدافع صلح پایدار درعرصه بین الملل جسارت نمی‌کرد.

مظلوم کوبانی یکی از فرماندهان کرد سوریه که با نیرو های آمریکایی نیز همکاری می کرد و ترامپ از او با عنوان ژنرال کوبانی نام می برد پس از اینکه آمریکایی ها پشت کرد ها را خالی کردند به دولت سوریه با شرایطی پیشنهاد همکاری داده و اظهار نظری هم در رابطه با ترور سپهبد سلیمانی داشته، مهندس سامان نیازی، معاون امور بین الملل موسسه بین المللی صلح زیبا و کارشناس مسائل بین الملل در واکنش به اظهارات مظلوم کوبانی در خصوص سپهبد سلیمانی در این خصوص اعلام نمود: 

رازی ناگفته در شهادت سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
رازی ناگفته در شهادت سردار سلیمانی

مظلوم کوبانی اگر افکار و عقایدش نسبتی با مظلومین ایزدی داشت، هرگز در خصوص سپهبد سلیمانی مدافع واقعی حقوق بشر و صلح پایدار درعرصه بین الملل جسارت نمی‌کرد.

ایشان اگر محاسبه و ارزیابی‌اش منطبق بر واقع و ناظر بر عقلانیت و فهم استراتژیک باشد، مصالح واقعی مردم خود را می‌سنجید و هرگز چنین اظهار نظری نمی‌داشت.

ایشان نه اصول نظامی را می‌داند که قدرت فهم راهبرد مقاومت را داشته باشد و نه اصول نفوذ در دل‌ها، تعاملات انسانی و همینطور بشردوستانه را، لذا نمی‌تواند عمق راهبردی مکتبی که سلیمانی نماینده آن بود را دریابد.

وی در ادامه افزود:

کوبانی چطور در زمان حملات ارتش ترکیه که آمریکا هم به آن ها پشت کرد و چشم انتظار هرکمکی بودند، بیان تحلیلی نداشت؟

سپهبد سلیمانی نمونه واقعی انسانیت و ایثارگری برای صیانت از اصول انسانی و پاسداشت حقوق بشر، برای بشر است.

در مکتبی که سلیمانی منتسب به آن است شهادت عاقبت بخیری و سعادت است، لیکن جناب کوبانی به کدام مکتب منتسب می شود؟ آیا در میان دل‌ها و افکار و معادلات واقعی منطقه محبوبیتی دارد؟

سرنوشت سپهبد سلیمانی، بیداری بیشتر در منطقه و خروج آمریکایی‌ها و مقدمات افول زود‌رس رژیم کودک کش صهیونیستی است.

اما تاریخ منطقه، سرنوشت سعادت بخشی را برای تفکر امثال کوبانی در حافظه خود نداشته و نخواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала