گزارش و تحلیل

روح سلیمانی ول کن آمریکایی ها نیست، میلیون ها عراقی: آمریکا برو بیرون

© REUTERS / STRINGERروح سلیمانی ول کل آمریکایی ها نیست: ملیون ها عراقی آمریکا برو بیرون
روح سلیمانی ول کل آمریکایی ها نیست: ملیون ها عراقی آمریکا برو بیرون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هر روز که می گذرد بیشتر ثابت می شود که تصور رییس جمهوری ایالات متحده مبنی بر اینکه با ترور شهید سلیمانی مقاومت بر علیه اشغالگری آمریکا در منطقه به پایان می رسد یک تصور اشتباه بیش نبوده و روح شهید سلیمانی حالا حالاها دنبال آمریکایی ها خواهد بود.

اگر تصور بر این بود که ماجرا با یک سیلی تمام می شود قطعا آمریکایی ها خیلی اشتباه می کنند.

سیلی تازه اول کار بوده.

در حالی که سالها است بسیاری تلاش داشتند در پارلمان عراق قانون اخراج نیروهای آمریکایی را تصویب کنند اما به دلایل مختلف وحدت رای در این پارلمان به وجود نمی آمد، ولی مشاهده کردیم که پس از ترور شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و همراهان آنها به یکباره صفحه برگشت و پارلمان عراق رای به خروج آمریکایی ها از این کشور داد.

تظاهرات در بغداد - اسپوتنیک ایران
تظاهرات ضد امریکایی مردم عراق در بغداد + پخش زنده
همچنین برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم و حمله ژاپن به پرل هاربر یک کشور جسارت پیدا کرد ابهت آمریکا را بشکند و در شرایط غیر جنگی پایگاه های آمریکایی ها را موشک باران کند و تعداد زیادی آمریکایی بر اثر این حمله کشته و زخمی شوند.

گو اینکه مقامات آمریکایی با دروغ تلاش دارند تعداد کشته های خود را مخفی نگه دارند و به صورت قطره چکانی اخبار آن را منتشر می کنند اما شواهد و قراین و اخبار درز شده نشان می دهد که تعداد زیادی افسران و سربازان آمریکایی در این حمله ایران کشته و زخمی شدند.

به هر حال هدف اصلی ایران شکستن ابهت آمریکا بود و توانست به این هدف برسد و ثابت کند که هیچ ابایی از مقابله با آمریکا ندارد.

قطعا اگر ماجرای ترور شهید سلیمانی نبود ایرانی ها دست به چنین کاری نمی زدند و قطعا آمریکایی ها هم به این راحتی سیلی را هضم کنند و صدایش را در نیاورند.

از سوی دیگر همه کشورهای عربی همپیمان ایالات متحده در منطقه با مشاهده این شرایط به دست و پا افتاده اند تا هر طور شده مشکلات خود با ایران را حل وفصل کنند.

یکی از کارشناسان نظامی اظهار می داشت که اگر آمریکایی ها می دانستند که قرار است به آنها حمله شود چرا نتوانستند حتی یک موشک ایرانی را رصد و نابود کنند و اگر نمی دانستند پس چه دلیلی دارد که اینهمه هیاهو راه انداخته اند که از قبل خبر داشته اند و نیروهای خود را از پادگان ها خارج کرده بودند، همین ماجرا نشان می دهد که آمریکایی ها خودشان هم نمی دانستند کدام سناریو قابل هضم تر است و به همین دلیل رییس جمهوری آمریکا بیش از 18 ساعت نیاز داشت تا خود را جمع و جور کند.

همین مساله منجر شده همه همپیمانان آمریکا به خود بیایند و متوجه شوند آمریکایی هایی که نمی توانند از خودشان در قبال حمله ایران حفاظت کنند چگونه می خواهند از آنها در قبال حمله ایران حمایت کنند.

در حالی که آمریکایی ها چند ماه است با استفاده از جوکر های خود تلاش دارند اوضاع عراق را به هم بریزند و با چند صد عامل خود هر روز در جایی از عراق بلوایی ایجاد می کنند امروز مشاهده کردیم که ملیون ها عراقی به خیابان ها آمدند و یکصدا فریاد زدند "آمریکا بره بره"، آمریکا برو بیرون.

جوکر های آمریکایی هم مانند موش در سوراخ های خود قایم شده بودند.

شاید اگر شهادت ناجوانمردانه سردار سلیمانی ویارانش نبود مردم عراق به فکر نمی افتادند جوکر های آمریکایی را از خیابان ها بیرون کنند و یک صدا به دنبال اخراج اشغالگران باشند.

خون سردار سلیمانی و سردار ابو مهدی المهندس با هم آمیخته شد تا ایرانی و عراقی همه در راستای یک هدف یعنی اخراج آمریکایی ها دست در دست هم قدم بردارند.

اگر آمریکایی ها تصور می کنند که از این پس با قلدری می توانند در عراق و یا دیگر کشورهای منطقه حضور داشته باشند بسیار اشتباه می کنند چون از این پس دیگر حتی با محافظ هم جرئت نخواهند کرد در خیابان های منطقه قدم بزنند و دیگر باید حضور خود در منطقه را فراموش کنند.

با اینکه مقامات ایرانی اظهار داشته اند که انتقام خون شهید سلیمانی با اخراج نیروهای آمریکایی در منطقه گرفته خواهد شد اما شخص آقای ترامپ و مشاورین اش باید توجه داشته باشند که روح شهید سلیمانی و یارانش در این دنیا و آن دنیا ول کن آنها نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала