گزارش و تحلیل

چرا ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشد؟

© Depositphotos.com / Borna Mirahmadianچرا ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشد؟
چرا ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از بحث هایی که این روزها در ایران بسیار داغ شده این می باشد که چرا ایران به مقررات بین المللی باید پایبند باشد و دست به ساخت سلاح های هسته ای نزند در حالی که دشمنان ایران همه از این تسلیحات برخوردار هستند و هر روز ایران را تهدید به نابودی می کنند؟

روزی نیست که مقامات اسرائیلی اظهار ندارند که اگر نیاز بدانند از سلاح هسته ای بر علیه ایران استفاده خواهند کرد.

رییس جمهوری آمریکا هم به صراحت اظهار داشته که ممکن است تصمیم بگیرد ایران را زیر و رو و نابود کند، و به صورت مستقیم ایران را تهدید کرده که از سلاح های غیر متعارف یعنی سلاح های هسته ای و یا شیمیایی و یا بیولوژیک استفاده کند.

ایشان حتی تهدید کرده اند که 52 اثر تاریخی و فرهنگی ایران را نابود کنند تا فرهنگ و تمدن مردم ایران زمین به فراموشی سپرده شود.

خوی داعشی به هر حال باید یکجا خود را نشان دهد.

نماینده ایران در سازمان ملل: ایران قصد ساخت سلاح هسته ای ندارد - اسپوتنیک ایران
نماینده ایران در سازمان ملل: ایران قصد ساخت سلاح هسته ای ندارد
جنگ هایی هم که طی چند دهه گذشته اتفاق افتاده نشان می دهد که حتی اگر آمریکایی ها و یا متحدین شان بخواهند از تسلیحات غیر متعارف جنگی بر علیه ایران استفاده کنند هیچ کس در جهان جلودارشان نخواهد بود.

مشاهده کردیم که اسراییل و عربستان سعودی در لبنان و فلسطین و یمن از سلاح های فسفور سفید و بمب های حاوی یورانیوم ضعیف و بمب های خوشه ای و ... استفاده کردند و لام تا کام صدای هیچ کشوری در نیامد.

در جنگ عراق و ایران صدام حسین انواع و اقسام تسلیحات کشتار جمعی و شیمیایی را بر علیه ایرانیان استفاده کرد و طبق گزارش های از محرمانه در آمده سیا و وزارت خارجه آمریکا ایالات متحده سازمان ملل را تحت فشار قرار داده بود که به هیچ وجه در مورد استفاده عراق از تسلیحات کشتار جمعی بحث نکنند.

جالب اینکه همین سه کشور اروپایی که امروزه در مقابل ایران مدعی هم هستند بودند که مواد لازم و فناوری مورد نیاز برای تولید سلاح های شیمیایی و بیولوژیک را در اختیار صدام حسین قرار دادند.

آیا در این شرایط ایران باید دست روی دست بگذارد و منتظر باشد اول به آن حمله کنند بعد فکر کند تا چه کار کند یا اینکه همین الأن ایرانی ها دست به کار شوند و حد اقل مواد لازم برای تولید سلاح هسته ای را آماده کنند و تولید خود سلاح هسته ای را بگذارند به موقع اش؟

ترامپ: ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند  - اسپوتنیک ایران
ترامپ: ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند

تنها کشوری در جهان که از سلاح هسته ای استفاده کرده همانا ایالات متحده می باشد و تنها کشورهایی که از سلاح های کشتار جمعی در جنگ ها استفاده کرده اند متحدین ایالات متحده می باشند.

بدیهی است اینها فقط در زمانی از این تسلیحات استفاده می کنند که مطمئن باشند طرف مقابل قدرت مقابله با آنها را ندارد وگرنه به هیچ وجه به این سمت و سو نمی روند، کما اینکه مشاهده کردیم که چون کره شمالی از سلاح بازدارنده هسته ای برخوردار است و می تواند آنها را به آمریکا برساند، آمریکایی ها جرئت نمی کنند این کشور را با تسلیحات اتمی تهدید کنند.

بدیهی است در صورتی که ایران از سلاح هسته ای برخوردار باشد یک قدرت بازدارندگی بزرگتری در اختیار داشت و دیگر دشمنان جسارت نخواهند کرد هر روز برای ایران رجز بخوانند و ایرانی ها را تهدید کنند.

همچنین حتی اگر بنا باشد روزی مذاکره ای هم برگزار باشد مذاکره کنندگان ایرانی با دست پر پای میز مذاکره خواهند رفت.

آنهایی که از تحریم ها و فشارهای بین المللی واهمه دارند نیز امروزه متوجه شده اند چه ایران سلاح هسته ای و برنامه هسته ای داشته باشد چه نداشته باشد آمریکایی ها به بهانه تراشی بر علیه ایران ادامه خواهند داد و به قول خودشان شدید ترین تحریم های تاریخ بشریت را بر علیه ایران اعمال خواهند کرد.

اقدامات اخیر اروپایی ها هم ثابت کرد، تصور اینکه کشورهای اروپایی اراده ای برای کمک به ایران و حل و فصل کردن ماجرا داشته باشند نیز یک تصور واهی بیش نیست و اروپایی ها همان سگ های زردی هستند که برادر شغال های آمریکایی هستند.

پس از ناکامی توافق هسته ای در احقاق حقوق ملت ایران و تحمیل تحریم های کذایی بر علیه ملت ایران بسیاری امروزه در ایران به این نتیجه رسیده اند که باید به سمت و سوی ساخت تسلیحات بازدارنده هسته ای پیش رفت.

تنها مانعی که امروزه در مقابل این افراد وجود دارد همانا فتوای رهبری مبنی بر تحریم تولید تسلیحات کشتار جمعی است.

حال باید نشست و دید آیا بد عهدی ها و رفتار اروپایی ها و آمریکایی ها می تواند منجر به آن شود که رهبری تصمیم بگیرد فتوای خود را بنا به اقتضاآت زمانه تغییر دهد یا نه؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала