گزارش و تحلیل

رسوایی جدید ترامپ

© REUTERS / Jonathan Ernstرسوایی جدید ترامپ
رسوایی جدید ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وقتی آقای ترامپ دستور ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یارانش را صادر می کرد قطعا پیش بینی نمی کرد که با اولین سیلی ایران ده ها سرباز آمریکایی کشته و زخمی شوند.

حدود 18 ساعت طول کشید تا ترامپ بتواند خود را جمع و جور کند و در مقابل دوربین ها ظاهر شود تا اعلام کند هیچ سرباز آمریکایی کشته و یا زخمی نشده.

آمریکایی ها یک استراتژی رسانه ای را طراحی کردند تا بر اساس آن این ذهنیت را در ذهن مخاطبان القا کنند که ماجرا به نوعی یک تبانی میان ایران و آمریکا بوده و آمریکایی ها از ماجرای حمله خبر داشتند و سربازان خود را از این پایگاه خارج کردند تا آسیب نبینند.

حمله رسانه ای آنقدر قوی بود که بسیاری آن را باور کردند و مضاف بر این ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی بهانه ای شد تا آمریکایی ها همه اذهان را به آن سمت و سو ببرند و کاری کنند که عظمت کار نیروهای موشکی ایران در سایه برود.

با توجه به اینکه آقای ترامپ در شرایط استیضاح قرار داشت اعلام اینکه حتی یک سرباز آمریکایی کشته یا زخمی شده می توانست فضای سنگینی بر علیه او و هم حزبیانش ایجاد کند، چرا که تصمیمی گرفته که جان سربازان آمریکایی در منطقه را به خطر انداخته.

حال مشاهده می کنیم اخبار جسته گریخته ای به صورت قطره چکانی این روزها در رسانه ها منتشر می شود که بر اساس آن مشخص می شود که تعداد زیادی سربازان آمریکایی در این پایگاه کشته و زخمی شده اند و آمریکایی ها برای مخفی کردن ماجرا فورا کشته و زخمی های خود را به اسراییل و کویت و حتی آلمان ارسال کرده اند و احتمالا به زودی اخباری در مورد کشته شدن برخی سرباز ها در عملیات در افغانستان و یا سقوط یک هواپیما و یا غیره خواهیم شنید که ثابت می کند آمریکایی ها دروغ می گفتند و سیلی ایران بسیار سنگین برایشان تمام شده.

همچنین این ماجرا نشان می دهد که رییس جمهوری آمریکا به هیچ وجه تصور نداشت خون شهید سلیمانی چه قدر می تواند برای او سنگین تمام شود و تا روز آخر در زندگی اش روح شهید سلیمانی دنبالش خواهد بود.

این روزها کنگره ایالات متحده در حال استیضاح ترامپ می باشد و طبق برآوردها احتمالا جمهوری خواه ها که اکثریت سنا را در اختیار دارند اجازه ندهند وی سقوط کند اما به هر صورت فاش شدن ماجرای مخفی کردن کشته ها و زخمی های آمریکایی بر اثر حمله ایران به پایگاه عین الاسد قطعا می تواند رسوایی دیگری را برای ترامپ رقم بزند، رسوایی ای که شاید اینبار حتی هم حزبی هایش نتوانند وی را از آن نجات دهند.

قطعا پس از فاش شدن سناریوی مخفی کردن کشته و زخمی های آمریکایی و همچنین دروغ گفتن ترامپ به مردم آمریکا ممکن هست حتی منجر به سقوط او در آمریکا شود و به این ترتیب میتوان گفت اولین قربانی ترور شهید سلیمانی همانا سرنگونی ترامپ خواهد بود.

البته می توان گفت در صورت سقوط احتمالی ترامپ این سیلی دوم ایران خواهد بود نه انتقام.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала