گزارش و تحلیل

آمریکا حواسش پرت ایران است، اما مشکل جای دیگریست

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehآمریکا حواسش پرت ایران است، اما مشکل جای دیگریست
آمریکا حواسش پرت ایران است، اما مشکل جای دیگریست    - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از رسانه آمریکایی "برایتبارت نیوز" می نویسد: سالانه 30 هزار آمریکایی به علت باز بودن مرز جنوبی جان خود را از دست می دهند.

خانم ان کولتر Ann Coulter یک فعال اجتماعی آمریکا در مصاحبه رادیویی با برایتبارت  نیوز - وبسایت خبری و نظری آمریکایی در پاسخ به سوالی که کدام کشور ایران یا عراق برای آمریکا خطر بیشتری تشکیل می دهد، گفت: هر سال 30 هزار آمریکایی بخاطر مرزهای باز در جنوب جان خود را از دست می دهند.

او همچنین به تلفات وارده بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر به دلیل قاچاق آن از   سوی مرز جنوبی، تصادفات ترافیک به تقصیر مهاجران غیرقانونی که از طریق مکزیک وارد ایالات متحده آمریکا شده اند، و قتل هایی که به سفارش کارتل های مواد مخدر مکزیکی انجام می شود اشاره کرد.

لاوروف: روسیه قصد مداخله در روابط آمریکا و ایران را ندارد - اسپوتنیک ایران
لاوروف: روسیه قصد مداخله در روابط آمریکا و ایران را ندارد

كولتر افزود: "من فكر می كنم كه امنیت ملی ارتباط مستقیمی با زندگی آمریكایی ها دارد و در اینجا جای اول به مکزیك تعلق می گیرد. طبق تخمین بسیار محدود من، تعداد کشته شدگان بر اثر استعمال هروئین، فنتانیل و متامفتامین قاچاقی از مکزیک و افزایش تعداد تصادفات کشنده ناشی از رانندگی مست افراد لاتینی نژاد و مهاجران غیر قانونی از مکزیک و سرکوبگری های  خونین باندهایی مانند لوس ستاس و چند قتل عام تصادفی به دست مکزیکی ها -  معلوم می شود که هر ساله 30 هزار آمریکایی به دلیل همسایه جنوبی ما می میرند.

كولتر از اينكه رسانه ها بطور مغرضانه امنيت مرزها و مهاجرت را توصیف می کنند و به اشنباه درگیری های خاور میانه را در درجه اول نشان می دهند شكايت كرد. وی گفت: "مرز ما دراز است، اما این مساله مسکوت می شود. در عوض، آمریکایی ها قرار است کانال های احمقانه  را  تماشا کنند و بدانند که سنی ها با شیعه ها چه تفاوت دارند، و سلیمانی و خامنه ای و خمینی کی هستند. هیچ یک از اینها مهم نیست. خوب ، یعنی وقتی ما به نفت احتیاج داشتیم، این کار درست بود، اما اکنون اینطور نیست.

 ما به نفت آنها احتیاج نداریم. این کار برای ما مهم نیست. بگذار رسانه ها در مورد لوس ستاس و کارتل مواد مخدر ال چاپو - به جای سوریه ، ایران و داعش ( سازمان تروریستی ممنوع شده در روسیه) صحبت کنند. زیرا مردم معمولی آمریکا به آنها اهمیتی نمی دهند. "

 عربستان  - اسپوتنیک ایران
پیام ایران و آمریکا برای عربستان؟

کولتر توصیه می کند که اولویت سیاست خارجی ایالات متحده به نیمکره غربی اختصاص داده شود. خاور میانه برای اروپا، مانند آمریکای لاتین و کارائیب برای ما است. چرا ما با نیمکره خودمان و کشورهایی که آمریکایی ها را می کشند مقابله نمی کنیم؟

من فکر نمی کنم که رسانه های اروپایی به مرز جنوبی ایالات متحده آمریکا و همان لوس - ستاس توجه کنند. آنها روی درگیری های کوچک در آمریکای لاتین تمرکز نمی کنند. پس چرا ما  درگیری های خاورمیانه را دنبال می کنیم؟ بگذارید اروپا از خاورمیانه مراقبت کند. و در مورد کره شمالی - چین و ژاپن. بگذارید همه مراقب خود و نیمکره خود باشند.

ان کولتر یک فعال و روزنامه نگار محافظه کار آمریکایی است.

این مطلب شامل ارزیابی منحصرا خارجی است و دیدگاه هیات تحریریه اسپوتنیک را منعکس نمی کند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала