گزارش و تحلیل

ایران فقط عصایش را بلند کرده ترامپ جا زده

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر ایران فقط عصایش را بلند کرده ترامپ جا زده
ایران فقط عصایش را بلند کرده ترامپ جا زده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قطعا وقتی آقای ترامپ تصمیم می گرفت دستور ترور شهید سلیمانی را صادر کند باور نداشت که چه شرایطی در انتظار وی خواهد بود، البته برخی تحلیلگران باور دارند آقای ترامپ زمان صادر کردن چنین دستوری در حالت نرمال نبوده و مست بوده.

ما در تاریخ خودمان هم چنین شرایطی را داریم زمانی که مشاوران ناصر الدین شاه می خواستند از او دستور ترور امیر کبیر را بگیرند و منتظر شدند وی مست باشد تا امضا را از او بگیرند و تا وقتی که وی از مستی بیدار شد کار را تمام کرده بودند.

با توجه به سوابق قلدری آمریکایی ها پس ا جنگ جهانی دوم تا به حال هیچ کشوری جرئت نداشته که رسما به پایگاه ای که نیروهای آمریکایی در ان مستقر می باشند حمله کند، و طبیعتا آمریکایی ها تصور داشتند که با رفتار قلدر معابانه خود خواهند توانست ایرانی ها را بترسانند تا واکنش نشان ندهند.

آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران
آیا هدف ایران به حداقل رساندن خسارات حمله موشکی خود به پایگاه امریکا بود؟
البته بماند که برخی هم واقعا از واکنش آمریکا ترسیده بودند و باور داشتند که اگر سربازان آمریکایی کشته شوند، ترامپ ایران را زیر و رو خواهد کرد.

خودش هم تهدید کرده بود که 52 موضع در ایران را بمباران خواهد کرد.

این روزها جوان ها بیشتر پشت گوشی و لپ تاپ و تلوزیون زندگی های خود را سپری می کنند ولی قدیم ها وقتی بچه ها در خیابان ها بازی می کردند می دانستند اگر با یک سگ هار روبرو شوند که سر و صدای زیادی به پا می کند باید یک چوب و یا سنگ دست بگیرند و یا سنگ به سمت آن سگ پرتاب کنند یا با چوب به وی حمله کنند تا فرار کند وگرنه آن سگ همه را گاز خواهد گرفت.

آیا آمریکا تلفات خود در نتیجه حمله موشکی ایران را پنهان می کند؟ - اسپوتنیک ایران
آیا آمریکا تلفات خود در نتیجه حمله موشکی ایران را پنهان می کند؟
مدت ها است که بسیاری در مورد رفتار با ترامپ و آمریکا مردد بودند و ترامپ از زمانی که به قدرت رسیده بود چپ و راست در حال گاز گرفتن همه بود دوست و دشمن هم برایش فرق نمی کرد، از چین و روسیه و ایران گرفته تا حتی اروپا و کانادا و ترکیه و مکزیک و ... هیچ کس از سر و صدای او و حمله های وی در امان نبود و طبیعتا او تصور داشت که چون توان گاز گرفتن دارد همه از او می ترسند.

حمله ایران به نیروهای آمریکایی در پایگاه های عین الاسد و اربیل همه این معادلات را بر هم زد.

سخنرانی اخیر آقای ترامپ هم نشان داد علیرغم همه هارت و پورت هایی که وی انجام می داد کافی بود ایران عصایش را بلند کند تا جا بزند و به کنج برود.

هنوز ایران عصایش را فرود نیاورده.

اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکرات با ایران - اسپوتنیک ایران
اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکرات با ایران
با توجه به اینکه اعلام تعداد کشته و زخمی های آمریکایی قطعا موقعیت متزلزل آقای ترامپ داخل آمریکا را به زیر صفر می رساند مشخص است که آمریکایی ها به هر طریقی شده تلاش دارند که آمار تلفات خود را مخفی نگه دارند و طبق گزارش ها آنها را به اسراییل منتقل کرده اند تا بعدا تصمیمی در مورد آنها بگیرند.

احتمالا بزودی مثلا اعلام می کنند که یک هواپیمای نظامی حامل سربازان آمریکایی به دلیل نقص فنی جایی سقوط کرده و این تعداد سرباز در آن کشته و زخمی شده اند.

به هر صورت باید توجه داشت که شدت انفجار های موشک های ایرانی در پایگاه عین الاسد به تنهایی معادل نصف شدت انفجاری بمب اتمی هیروشیما بود، قدرت انفجاری این بمب معادل 20 تن مواد منفجره بود (در مورد تشعشعات آن صحبت نمی کنم) و پانزده موشک ایرانی در پایگاه عین الاسد سقوط کردند که هر کدام معادل 650 تا 700 کیلو مواد منفجره حمل می کردند، خودتان حساب کنید.

چرا آمریکا نتوانست موشک‌ های ایران را هدف گیرد؟ - اسپوتنیک ایران
چرا آمریکا نتوانست موشک‌ های ایران را هدف گیرد؟
جالب اینکه طبق گزارش های منتشر شده توسط خود آمریکایی ها این موشک ها فقط اهداف آمریکایی درون پایگاه را هدف قرار داده و مثلا در میان چهار ساختمان که یکی توسط آمریکایی ها استفاده می شده و سه تا توسط عراقی ها و هر چهار ساختمان کنار هم بودند، ساختمانی که آمریکایی ها در آن حضور داشتند با خاک یکسان شده.

تسلیحات و تجهیزات آمریکایی نصب شده در این پایگاه هم کاملا از بین رفته.

علیرغم همه ادعاهای آمریکایی ها آنها حتی یک موشک ایرانی را نتوانستند ردیابی کنند.

اینکه ایران در زمان حمله به نخست وزیر عراق اطلاع داده باشد هم به دلیل حرمتی است که ایران برای دولت و حکومت عراق قایل می باشد و خوب اگر به یاد داشته باشید آمریکایی ها یک هفته پیش هم وقتی می خواستند به مواضع الحشد الشعبی حمله کنند به نخست وزیر مستعفی عراق اطلاع داده بودند.

افزایش قیمت طلا در پی حمله ایران به مواضع آمریکا - اسپوتنیک ایران
افزایش قیمت طلا در پی حمله ایران به مواضع آمریکا در عراق
البته طبق اظهار نظر خود آقای عادل عبد المهدی وی در مورد حمله به مواضع الحشد الشعبی به آمریکایی ها چراغ سبز نشان نداده بود و با آنها شدیدا مخالفت کرده بود اما در مورد حمله ایرانی ها به مواضع آمریکایی ها ظاهرا وی مخالفتی نکرده بود.

به هر صورت همین اولین قدم و یا سیلی ای که ایرانی ها به آمریکایی ها وارد کردند بسیار مهم است چون هم هیبت آمریکا در جهان و منطقه شکسته شد، هم اینکه پیغام های متعددی برای همه کشورهای جهان و منطقه ارسال شد.

قطعا بسیاری از دیگر کشورهای جهان از این پس از ایران الگو خواهند گرفت و زمانی که آمریکایی ها تلاش می کنند آنها را گاز بگیرند از این پس با آنها روبرو خواهند شد، آیا این دست آورد بزرگی به حساب نمی آید؟

همچنین همه کشورهای منطقه که به آمریکایی ها اجازه داده اند در سرزمین آنها پایگاه ایجاد کنند از این پس متوجه خواهند شد در صورتی که هر اقدام خصمانه ای از خاک آنها بر علیه ایران انجام شود ایران در پاسخ دادن به آنها تردید ندارد و منافع این کشورها را هدف قرار خواهد داد، آیا این ی دست آورد بزرگ به حساب نمی آید؟

حمله ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق
از سوی دیگر آمریکایی ها حساب کار دست شان آمده است که دوران قبل از شهادت سردار سلیمانی و دوران بعد از شهادت سردار سلیمانی بسیار فرق می کند و از این پس کل منطقه برای کل آمریکایی ها نا امن خواهد بود، هم نظامی ها هم دیپلمات ها و هم تجار و حتی شهروندان آنها همه در این منطقه در خطر خواهند بود و نه فقط نیروهای خود را باید از منطقه بیرون ببرند بلکه همه کسب و کار و تجارت خود را نیز از این منطقه جمع کنند، آیا این دست آورد بزرگی به حساب نمی آید؟

حمله به پایگاه آمریکایی ها در اربیل هم این پیغام را داشت که آمریکایی ها نباید تصور کنند که جای امنی برای آنها در عراق و یا منطقه وجود دارد تا بخواهند به آن پناه ببرند و هر جا که باشند آسیب پذیر هستند، آیا این دست آورد بزرگی به حساب نمی آید؟

به هر صورت با توجه به اینکه سیاست ترامپ بر اساس نا مردی است و در این سیاست چیزی از مردانگی وجود ندارد نمی توان تصور کرد که سخنان اخیر آقای ترامپ دقیقا همان است که در ذهن آمریکایی ها وجود دارد بلکه قطعا این سخنان را از روی ناچاری و درماندگی زده اند تا ببینند بعدا می خواهند چه کار کنند ولی باید به این مساله هم توجه داشت که این اقدام ایران به قول رهبری هنوز اقدام اصلی ایران برای انتقام نمی باشد بلکه فقط یک سیلی بود، بقیه اش تا خروج کامل آمریکایی ها در منطقه در راه است.

در پایان باید به آنهایی که دلواپس جنگ وحمله آمریکا بودند و هستند گوشزد کرد که بعضی وقت ها کشورها باید جسارت رویارویی را داشته باشند تا از جنگ جلوگیری شود وگرنه حتما جنگ رخ خواهد داد و ایران با اقدام اخیر خود نشان داد که ده برابر آمریکا جسارت جنگیدن دارد و به همین دلیل فعلا آمریکایی ها جا زدند و جنگی که همه برای رخ دادن آن لحظه شماری می کردند فعلا به تعویق افتاده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала