گزارش و تحلیل

پاسخ ایران تازه شروع شده

© Sputnik / Mazyar Asadiپاسخ ایران تازه شروع شده
پاسخ ایران تازه شروع شده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به رسم انتقام، پیش از اینکه پیکر پاک شهید سپهبد قاسم سلیمانی در خاک آرام بگیرد همرزمان وی در اولین اقدام خود هم پایگاه ها و فرماندهی ای که عملیات ترور از آن انجام شده بود را هدف قرار دادند.

وقتی آقای ترامپ تصمیم می گرفت دستور حمله به شهید سلیمانی را صادر کند قطعا به هیچ وجه تصور نمی کرد که ایران پاسخ دهد وهمه مشاوران اش وی را قانع کرده بودند که هیچ کشوری در جهان جرئت حمله به آمریکا را ندارد، اما ایرانی ها اصرار داشتند که حتما انتقام سخت در راه است و انتقام با امضای ایران خواهد بود.

شلیک ۶ موشک به پایگاه آمریکایی عین ‌الاسد در عراق + ویدئو   - اسپوتنیک ایران
شلیک ۶ موشک به پایگاه آمریکایی عین ‌الاسد در عراق + ویدئو

تا لحظه نگارش این مقاله هنوز تعداد کشته شده های آمریکایی و یا سطح ضرر هایی که به این پایگاه ها وارد شده اعلام نشده و احتمالا هم آمریکایی ها تلاش خواهند کرد آن را مخفی نگه دارند، اما به هر حال همه شواهد نشان می دهد که این پایگاه ها آسیب زیادی دیده اند و احتمالا تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی هم در این پایگاه ها کشته و زخمی شده اند.

توجه داشته باشید پایگاه "عین الاسد" بزرگترین و مجهز ترین پایگاه ایالات متحده در کل منطقه و جزو چهار و یا پنج پایگاه ویژه آمریکا در سطح جهان است که مساحتی حدود بیست هزار کیلومتر مربع (معادل یک و نیم برابر استان تهران و یا یک و نیم برابر کشوری مانند لبنان مساحت آن بوده) و بیش از پنج هزار سرباز آمریکایی در آن مستقر می باشند، وقتی صدام حسین این پایگاه را می ساخت مساحت آن حدود پنج هزار کیلومتر مربع بود وآمریکایی ها پس از اشغال آن پایگاه قبلی را به عنوان قلب پایگاه نگه داشتند و صدها کیلومتر اطراف آن را نیز تصرف کردند تا قلب این پایگاه به عنوان مرکز فرماندهی آنها در کل منطقه خاورمیانه عمل کند.

ترجمه نام این پایگاه به فارسی به معنای "چشم شیر" است و آمریکایی ها پیشرفته ترین تجهیزات رصد و راداری خود را در این پایگاه مستقر کرده اند، که البته ظاهرا بسیاری از آنها نابود شده اند.

جالب توجه اینکه کل این تجهیزات نظامی آمریکایی امکان ردیابی و مقابله با موشک های ایرانی را نداشتند، دقیقا مانند ماجرای آرامکو، امری که نشان می دهد تسلیحات آمریکایی بیشتر تبلیغاتی است، یا به قول خودشان فتوشاپ، (البته شاید بد نباشد تصحیح کنیم 3DMax چون جهت اطلاع مقامات آمریکایی که روزی موشک های ایرانی را فتوشاپی خوانده بودند، فتوشاپ برای رتوش تصاویر می باشد) .

این در حالی است که نیروهای آمریکایی در کل منطقه در حالت آماده باش کامل قرار داشتند و نمی توانند ادعا کنند که تجهیزات آنها در حال رصد موشک ها از طرف ایران نبوده.

نامه ایران به سازمان ملل متحد پس از حمله به پایگاه های آمریکا در عراق - اسپوتنیک ایران
نامه ایران به سازمان ملل متحد پس از حمله به پایگاه های آمریکا در عراق

در حالی که آمریکایی ها از عنصر نامردی در ترور شهید سلیمانی استفاده کردند و فردی را که به صورت رسمی و روشن وارد عراق شده بود را ترور کردند، ایرانی ها با مردانگی کامل زمانی به آمریکایی ها حمله کردند که آمریکایی ها در آماده باش کامل قرار داشتند و دقیقا همان زمانی که آنها به شهید سلیمانی حمله کرده بودند.

پایگاه عین الاسد آنقدر برای آمریکایی ها مطمئن بود که رئیس جمهوری آمریکا و مسئولین این کشور در حین سفر به عراق فقط آن را به عنوان مکان امن برای خودشان قبول داشتند، گو اینکه حتی برای همان سفر ها هم بصورت مخفیانه وارد عراق می شد.

ایران همچنین پایگاه آمریکایی ها در اربیل را هدف قرار داد، پایگاهی که آمریکایی ها در حال توسعه آن بودند تا برای فشار به دولت عراق از آن استفاده کنند و باور داشتند که آنجا دیگر امن است.

آنها حتی تلاش داشتند که کرد های عراق را تشویق کنند تا بر علیه دولت مرکزی شورش کنند تا به دولت مرکزی عراق فشار وارد کنند و طبیعتا هدف قرار دادن این پایگاه هم پیغام های زیادی برای آنها داشت، که حد اقل اش این است که آمریکایی ها نباید تصور کنند حتی اربیل برای آنها امن خواهد بود و می توانند نیروهایشان را جابجا کنند و در اربیل مستقر کنند.

به هر صورت گذشته از همه آسیب هایی که این حمله قطعا به آمریکایی ها وارد کرده باید به چند نکته در این ماجرا توجه داشت:

1 – حمله ایران به مواضع آمریکا نشان داد که دیگر آمریکایی ها در این منطقه هیچ مصونیتی ندارند وهرجا که باشند هدف هستند، این حمله با امضای ایران بود اما حملات دیگری با امضای مردم عراق نیز احتمالا در راه خواهد بود.

2 – اگر ایران این حمله را انجام نمی داد قطعا آمریکایی ها جری تر می شدند تا حملات دیگری را بر علیه ایران و همپیمانان ایران انجام دهند اما با این حمله به آمریکایی ها ثابت شد که ایرانی ها مرد عمل هستند و اگر آنها یک موشک به سمت ماشین سردار سلیمانی شلیک کردند ایران پانزده موشک به آنها پاسخ خواهد داد، پی معادله جدید میان ایران و آمریکا از این پس در منطقه این خواهد بود که طبق گفته آیت الله خامنه ای دیگر زمان بزن و در رویی تمام شده و اگر یکی بزنند ده تا می خورند (احتمالا ایرانی ها پانزده موشک فرستادند تا حد اقل ده تایش بخورد و پنج تا را برای سیستم های دفاعی آمریکا کنار گذاشته بودند اما نا کارآمدی سیستم های دفاعی آمریکا منجر شد که هر پانزده تا برسند).

3 – این حمله به جایی انجام شده که قطعا برای ترامپ و آمریکایی ها دردناک است و هدف این بود که به ترامپ نشان دهند ماجراجویی هایش بر علیه ایران بی هزینه نخواهد بود وبرای همپیمانان آمریکا این پیغام را دارد که ایران هیچ واهمه ای از آمریکا که به قول معروف کله گنده همه است ندارد، بقیه دیگر عددی نیستند که ایران از آنها بخواهد حساب ببرد، و در پیغام های رسمی ایران برای آنها هم این ماجرا به صراحت بیان شده که اگر هر عملیات عدوانی از خاک این کشورها بر علیه ایران انجام شود خود این کشورها پاسخ کوبنده ایران را دریافت خواهند کرد.

4 – اینکه ایران به نیروهای آمریکایی در عراق حمله کرده، هدف نقض حاکمیت ملی عراق نبوده بلکه با توجه به اینکه نیروهای آمریکایی مستقر در آمریکا از نظر ایران تروریستی به حساب می آیند و از نظر عراق اشغالگر و وجود آنها هم تهدیدی برای ایران و هم عراق وهم دیگر کشورهای منطقه می باشد هدف قرار دادن آنها در راستای حمایت ایران از مواضع ملت عراق مبنی بر ضرورت خروج فوری آمریکایی ها از عراق و منطقه است، مضاف بر اینکه آمریکایی ها از خاک عراق برای حمله به سردار ایرانی استفاده کردند و بدیهی بود پاسخ باید دقیقا همان جا وارد می شد.

پایان جلسه شورای امنیت آمریکا پس از حملات به پایگاه الاسد از سوی سپاه  - اسپوتنیک ایران
پایان جلسه شورای امنیت آمریکا پس از حملات به پایگاه الاسد از سوی سپاه

5 – از این پس دیگر آمریکایی ها در این منطقه امنیت ندارند و برای حفظ جان سربازان خود هرچه سریعتر باید نیروهای خود را از منطقه خارج کنند.

6 – طبق گفته مقامات ایرانی ایران به هیچ وجه به دنبال جنگ نمی باشد اما این حملات ثابت می کند که ایران هیچ ابایی از جنگ ندارد و جوانان ایران زمین برای هر پیش امدی آماده هستند، اگر بنا باشد صلح باشد باید صلح کامل باشد نه ناقص (صلح با وجود جنگ و تروریسم اقتصادی و رسانه ای) اگر هم جنگ می خواهند بفرمایند ببینیم می خواهند چه کار کنند.

7 -  اگر جنگی بخواهد در این منطقه رخ دهد احتمالا محدود به منطقه نخواهد بود و دامن گیر کل کشورهای جهان می شود و همه متضرر خواهند بود به این دلیل اگر کشورهای جهان نمی خواهند متضرر شوند باید هرچه سریعتر وارد عمل شوند و جلوی تخطی رییس جمهوری آمریکا از قوانین و مقررات و معاهده های بین المللی را بگیرند وگرنه ممکن است آتش رفتارهای وی کل جهان را به آتش بکشد.

8 – کشورهای منطقه هم باید توجه داشته باشند وجود پایگاه های آمریکایی در زمین آنها، نه فقط امنیت شان را تامین نمی کند بلکه موجب به خطر افتادن امنیت ملی آنها خواهد شد و همه همپیمانان آمریکا در منطقه مشمول پاسخ ایران و متحدین آن قرار خواهند گرفت.

9 – البته هنوز دل مردم ایران خنک نشده و تا زمانی که همه آمریکایی ها را از منطقه خارج نکنند دست بردار نخواهند بود، به گفته رهبران ایران حد اقل خون بهای خون شهید سلیمانی خروج نیروهای آمریکایی از منطقه می باشد، و به احتمال زیاد عملیات دیگری هم از طرف ایران و هم از طرف همپیمانان ایران در منطقه تا زمان خروج نهایی آمریکایی ها از این منطقه در انتظارشان خواهد بود.

10 – حال که عملیات انتقام شروع شده دیگر می توان پیکر شهید سلیمانی را به خاک سپرد و به او گفت آسوده بخواب که جوانان ایران زمین بیدارند و خون شهیدانشان روی زمین نخواهد ماند و علم ات همیشه بر افراشته خواهد ماند.

در پایان می توان گفت به قول معروف این فقط یک دست گرمی به حساب می آید و هنوز ایران سناریوهای دیگری برای پاسخ دادن به آمریکایی ها دارد که همه آنها در پیش هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала