گزارش و تحلیل

آسوده بخواب قهرمان که جوانان ایران زمین بیدارند

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderآسوده بخواب قهرمان که جوانان ایران زمین بیدارند
آسوده بخواب قهرمان که جوانان ایران زمین بیدارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چند سال پیش در زمان انتخابات ریاست جمهوری نام سردار شهید قاسم سلیمانی هم توسط بسیاری مطرح بود و وی شانس زیادی برای انتخاب شدن هم داشت اما حاضر به کاندید شدن نشد.

اسپوتنیک - چند سال پیش در زمان انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود و هنوز کاندیداهای قطعی مشخص نبودند، نام سردار شهید قاسم سلیمانی هم توسط بسیاری مطرح بود و وی شانس زیادی برای انتخاب شدن هم داشت.

چرا آمریکا از سردار سلیمانی می ترسید؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چرا آمریکا از سردار سلیمانی می ترسید؟

در مراسمی همدیگر را دیدیم و من به او گفتم "حاجی کاندیدای انتخابات نمیشی؟ دیگر این همه کار میدانی بس اس چرا از کار میدانی دست بر نمی داری و مقداری استراحت نمی کنی، اجازه بده جوان تر ها بروند کار میدانی کنند و شما آنها را هدایت کنید به هر حال آیا می دانی اگر اتفاقی برایت پیش آید چه ضربه ای به مملکت وارد می شود؟

وی لبخندی زد و اظهار داشت : بچه های من موفقیت های زیادی را با جان فشانی به دست آورده اند اگر وارد سیاست بشوم همه این فداکاری ها فراموش می شود و سیاست مداران به دنبال تخریب ما می افتند به والله همان لحظه هایی را که با این بچه ها هستم از صد تا کرسی و پست و مقام برایم با ارزش تر هست.

وی همه رزمنده ها را مثل بچه های خودش دوست داشت.

وی افزود : من سالهاست آرزوی شهادت می کنم تا به دوستان خودم بپیوندم و اونقدر که باید زندگی کردم و کار مهمی انجام نمی دهم که کنار رزمنده ها باشم اونها هستند که اصل کار را می کنند و به شوخی گفت : من فقط میرم به اونها روحیه بدهم، ولی می ترسم که این جوان ها وقتی کار برخی سیاستمداران را می بینند از انقلاب زده شوند و از اهداف آن دور شوند و جنگ رسانه ای که توسط رسانه های دشمن راه افتاده اینها را از بسیاری از اصول انقلاب دور کرده است.

بخش هایی از زندگی سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
بخش هایی از زندگی سردار سلیمانی

همیشه هم لبخند می زد، گفت: بریم به مراسم برسیم از این صحبت ها واجب تر است.

چند سالی است از این ماجرا گذشته و طی این چند سال هر بار او را می دیدم باز هم به او گوشزد می کردم که وقت بازنشستگی فرا رسیده و وی هم باز هم با شوخی تکرار می کرد بازنشستگی با شهادت است.

وی هیچ وقت دلواپس شهادت اش نبود بلکه همیشه دلواپس بعد از شهادت بود که آیا جوانان ایران زمین خط و مشی او را دنبال خواهند کرد یا نه.

سوالی بود که برای خودم هم بسیار مطرح بود اما نمی شد جوابش را پیش بینی کرد.

مراسم تشییع پیکر و وداع با سردار قاسم سلیمانی در تهران که در فرودگاه بغداد ترور شد - اسپوتنیک ایران
مراسم تشییع پیکر و وداع با سردار قاسم سلیمانی در تهران

دیروز همان صحبت های شهید سلیمانی در گوشم می پیچید وقتی که در تهران ملیون ها نفر مردم را می دیدم که برای ادای احترام به قهرمان ملی شان به خیابان ها آمده بودند فهمیدم که الآن وقت استراحت او رسیده بود، الآن او می توانست با خیال راحت به همرزمانش به پیوندند.

مردم ایران نه از تهدید های ترامپ ابایی داشتند نه از تحریم ها، نه مشکلات اقتصادی هم و غم شان بود و نه اختلافات سیاسی همه سینه سپر کرده بودند که به یاوه گویان بگویند یک قاسم سلیمانی رفت ولی میلیون ها قاسم سلیمانی بیدار شده اند.

وقتی که رئیس جمهوری آمریکا و یا وزیر خارجه اش، به دروغ می گویند که به دنبال احقاق خواسته مردم ایران هستند باید به همین مردم که در خیابان ها بودند نگاه کنند، اینها مردم ایران بودند و همه یک صدا به دنبال انتقام بودند و همه یک صدا به ترامپ می گفتند برو به جهنم.

بد نیست آقای ترامپ و آقای پمپئو به دنبال خواسته ملت ایران بروند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала