گزارش و تحلیل

سورپرایز وزیر ارتباطات، پپه یا سجاد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سورپرایز وزیر ارتباطات، پپه یا سجاد؟
سورپرایز وزیر ارتباطات، پپه یا سجاد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر محمد جواد آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران یکی از چهره های دولتی ایران است که ارتباط عمیقی را از طریق فضای مجازی با مردم ایران برقرار کرده به صورتی که می توان جدید ترین اخبار ایران در زمینه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات را از حساب کاربری وی در توییتر دنبال کرد.

اسپوتنیک - اخیرا وزیر جوان وعده ی سورپرایزی را برای مردم ایران داده بود، سورپرایزی که حدس ها و گمان های زیادی را برای مردم به همراه داشت. اما قطعا هیچ کس حدس سیستم ارسال مرسولات با پهپاد یا پهپاد پست هوایی را نمی زد؛ سیستمی که شاید در کشور گسترده و وسیعی مانند ایران ایده ی جالب توجهی باشد البته این ایده پیش از این در کشور های مختلف جهان با مقیاس کوچک امتحان شده بود اما برای ایران می توان گفت ایده ای تازه به حساب می آید که کمتر کسی احتمال آن را می داد.

این ایده ی جدید بدون نام بود تا جایی که دکتر محمد جواد آذری جهرمی طی توییتی از کاربران خواست تا نام های پیشنهادی خود را در توییتر منشن کنند. و نامی که بیشترین لایک را از آن خود کند بر دستاورد جدید جوانان ایرانی نهاده شود.

در این میان یکی از کاربران بر روال مرسوم در نامگذاری سه حرف ابتدایی "پهپاد پست هوایی" را کنار هم گذاشت و نام "پپه" را برای این دستاورد جدید پیشنهاد داد که بیشترین لایک را در توییتر از آن خود کرد.

البته که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پس از این اتفاق در توییتی اعلام کرد پپه (به معنای پخمه) نام مناسبی برای این دستاورد نیست اما برای احترام به کاربری که آنرا پیشنهاد داده نام دستاورد را سجاد می گذاریم( نام کاربری که پپه را پیشنهاد داد).

اکنون وزیر جوان در دو راهی نام "پپه" یا "سجاد" قرار دارد چرا که برخی از کاربران بر این باورند مردم ایران نام پپه را جالب دانسته اند و نام دیگری را بر این دستاورد نمی پزیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала