گزارش و تحلیل

بروجردی: نشريه نيویورك تايمز به دنبال ایجاد و پمپاژ نا آرامی و نا امنی در منطقه

© AP Photo / Fars News Agency/Mehdi Marziadموشک کوتاه برد ایرانی
موشک کوتاه برد ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع آمریکایی معتقدند ایران در صدد ساخت زرادخانه ی پنهان موشک کوتاه برد در عراق است.

آمریکا عامل اصلی نا امنی در منطقه است. روزنامه ی نیویورک تایمز با استناد به منابع در میان نمایندگان اطلاعات و ارتش آمریکا معتقد است ایران به طور مخفیانه موشک های کوتاه برد خود را به خاک کشور همسایه اش عراق منتقل کرده و گفته شده ایران در صدد ساخت زرادخانه ی پنهانی موشک کوتاه برد در عراق است.

در این راستا خبرنگار اسپوتنیک در تهران با آقای علاءالدین بروجردی نماینده مجلس شورای اسلامی صحبت کرد.

آمریکا به دنبال راهکاری برای جلوگیری از قطع اینترنت در ایران - اسپوتنیک ایران
آمریکا به دنبال راهکاری برای جلوگیری از قطع اینترنت در ایران

وی بیان کرد: با وجود اینکه من فرد نظامی نیستم اما این موضوع مبرهن و روشن است که اخباری که توسط آمریکا به اینگونه منتشر می شود اساسا غیر واقعی و کذب است، این اخبار عموما هدفدار هستند و در چارچوب استراتژی ایران هراسی آنها منتشر می شوند؛ با توجه به اینکه عراق خود امکانات نظامی گسترده دارد به نظر می رسد که نیازی به دریافت چنین امکاناتی از ایران نداشته باشد، این خبر تا حدود بسیار زیادی غیر واقعی و با تردید فراوان است.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره ی ادعای سود بردن ایران از تشنج در عراق توسط نیویورک تایمز به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: اینکه ایران با ایجاد تشنج در عراق در صدد احداث زرادخانه باشد دروغ مضاعف است چرا که عامل اصلی و اساسی بحران در عراق، آمریکا و هم پیمانان اروپایی و منطقه ای این کشور هستند اعم از عربستان، انگلیس و رژیم صهیونیستی، ما پیوسته به دنبال یک عراق امن، آرام و با ثبات هستیم، دلیل آن هم کاملا واضح و مشخص است.

آمریکایی ها با یک سرمایه گذاری عظیم و طراحی گسترده داعش را بوجود آوردند، که بحرانی بسیار خطرناک محسوب می شد و توسط آمریکا به عراق تحمیل شد، آمریکایی ها از داعش حمایت کردند، حتی در سوریه مجروحین داعش در بیمارستان های رژیم صهیونیستی مداوا می شدند و آمریکایی ها سران داعش را با هلیکوپتر از زندان حسکه خارج کردند بنابر این اینکه ایران به دنبال تشنج در عراق است یک فرافکنی مضحکانه است.

ایالات متحده: ایران تحرکات مخفیانه در عراق دارد - اسپوتنیک ایران
ایالات متحده: ایران تحرکات مخفیانه در عراق دارد

آمریکایی ها خود عامل اساسی ایجاد نا امنی در منطقه از جمله در عراق هستند و سیاست ما به طور واضح حمایت از آرامش و امنیت در عراق است چرا که به آرامش و امنیت کشور ما نیز کمک می کند؛ بنابر این، این قبیل اخبار دروغ هایی نخ نما و واضح است که آمریکایی ها از طریق رسانه های خود منتشر می کنند.

وی در ادامه افزود: هر کسی می تواند ادعای کذب کند و یا حتی اسناد کذب ارائه دهد، خبر سازی کار سختی نیست آن هم برای تشکیلاتی که به صورت هدفمند و مستمر بدنبال ایجاد و پمپاژ نا آرامی و نا امنی در منطقه است، این دروغ پردازی ها آنقدر در آمریکا به خصوص در دوره ی ترامپ گسترده است که برای ما اهمیتی جهت طرح شکایت ندارد، خود ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در یک روز سخنرانی را انجام می دهد و در پایان روز خودش آنرا تکذیب می کند از همین موضوع می توان ارزش و صحت خبر و یا سخنرانی را در آمریکا تشخیص داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала