گزارش و تحلیل

وزیر نیروی ایران به اسپوتنیک: امیدواریم بتوانیم از همه وام روسیه استفاده کنیم

© Photo / IRNAمصاحبه اختصاصی رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران با اسپوتنیک
مصاحبه اختصاصی رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران با اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک در اینباره صحبت کرد که تهران قصد دارد در چه زمینه هایی از وام 5 میلیارد دلاری روسیه استفاده کند.

رضا اردکانیان در این مصاحبه  به سوالات خبرنگار اسپوتنیک پاسخ داد.

اسپوتنیک: هدف از دریافت وام 5 میلیارد دلاری ایران از روسیه چیست و این وام در چه زمینه ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟

اردکانیان: وام های دولتی در مقایسه با سایر روش های تأمین منابع خارجی باصطلاح به لحاظ محاسبات اقتصادی و مکانیزم های بازپرداخت، فرصت های خوبی هستند و اصطلاحا وام های کم بهره هستند. بهره این وام ها خیلی کم است. این موضوع چند سالی هست که بحث آن جریان دارد.

اتفاقی که این روزها و این هفته ها رخ داده است، پیگیری های مستمر ما است و البته آمادگی ها و علاقمندی طرف روس برای پاسخ مثبت دادن. امیدوار هستیم که ما بتوانیم از همه این وام استفاده بکنیم. مجوز قانونی آن توسط مجلس شورای اسلامی در سال 1395 داده شده و از لحاظ زمینه هم عرض کردم در بحث راه‌آهن است و نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های برقی آبی و واگنها.

تکذیب پرداخت وام 18 میلیار دلاری ژاپن به ایران - اسپوتنیک ایران
تکذیب پرداخت وام 18 میلیارد دلاری ژاپن به ایران

اسپوتنیک: در جریان پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، در رابطه با همکاری تجاری – اقتصادی، بیش از 10 سند به امضا رسید. چه بخش هایی از توافقات دائمی ایران و روسیه اجرایی شده است؟

اردکانیان:آنچه که تا الان انجام داده‌ایم بخش هایی از آن سندهاست و یکی از مهمترین آن‌ها این بوده است که ما به الحاق جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اورآسیا سرعت بدهیم که خوشبختانه این کار تماما انجام شده و از 5 آبان این اتصال برقرار شده است.

ما داریم جلساتی با دستگاه های مسئول و اتاق های بازرگانی در ایران برگزار می کنیم. در روز 10 آذرماه به دعوت بنده دبیرکل اتحادیه اقتصادی اورآسیا و همکاران آنها به تهران خواهند آمد. همایشی با حضور بخش های فعال در سازمان دولت و بخش خصوص برگزار خواهیم کرد. دبیرکل ملاقات هایی با مسئولین ایرانی خواهند داشت. امیدواری ما این است که تولیدکنندگان و تجار بویژه امسال که موضوع تولید داخل و توسعه صادرات مورد توجه است از این فرصت استفاده بکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала