گزارش و تحلیل

از حضور دیپلمات های ایرانی خوشحالیم

© AP Photo / Ivan Sekretarevاز حضور دیپلمات های ایرانی خوشحالیم
از حضور دیپلمات های ایرانی خوشحالیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنستانتین کولپاکوف، رئیس شورای دیپلمات های جوان وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: دیپلمات های جوان روسیه و ایران روابط دو جانبه با یکدیگر ایجاد می کنند.

کولپاکوف افزود: "در سومین همایش جهانی دیپلمات های جوان، نمایندگانی از ایران شرکت می کنند. ما از این موضوع بسیار خوشحالیم، زیرا این نشان می دهد که قالب ما مورد علاقه تهران است. البته میهمانان ایرانی ما در کلیه فعالیت های ارائه شده در این برنامه شرکت خواهند کرد. ما بسیار امیدواریم که پس از مدتی بتوانیم قالب دوجانبه و مشاوره ای را برای تعامل و رایزنی بین کارمندان جوان امور خارجه مان برقرار کنیم."

به گفته کولپاکوف، هدف از ایجاد این همایش ایجاد بستر بزرگی برای ارتباط غیررسمی کارشناسان جوان بین المللی از سراسر جهان است، جایی که در یک قالب بسته می توانید نظرات خود را در مورد وضعیت فعلی بین المللی مبادله کنید. همچنین در حاشیه این همایش، مراسم رسمی امضای توافق نامه بین شورای دیپلمات های جوان روسیه و شورایی از امارات برنامه ریزی می شود.

مرتضی علیخانی، دیپلمات ایرانی، از روسیه به دلیل امکان حضور در همایش دیپلمات های جوان تشکر کرد و همچنین به نقش این همایش در برقراری روابط دوستانه بین کشورها اشاره و گفت: "از روسیه تشکر می کنم که این امکان را برای ما فراهم کرد که در این همایش شرکت کنیم. این همایش می تواند به تحکیم روابط ایران و روسیه کمک کند. برگزاری چنین همایش هایی به ویژه در سطح دیپلمات های جوان که در آینده می توانند در تصمیم گیری های روابط دو جانبه، چند جانبه و جهانی تاثیر گذار باشند می تواند به هم افزایی و هم اندیشی بیشتر دیپلمات های جوان کمک کند. امیدوار هستیم که این همایش همچنان ادامه داشته باشد. ما در سومین دوره این همایش شرکت کردیم. نمایندگان ایران در دوره اول و دوم هم در این همایش حضور داشتند. دیدگاه ما نسبت به این همایش ها مثبت است و ما همیشه استقبال می کنیم از این همایش ها و امیدواریم که در آینده این همایش همچنان ادامه داشته باشد. دیپلمات های ایرانی هم قطعا در این همایش ها شرکت خواهند کرد. این همایش ها باعث هم افزایی و هم اندیشی بیشتر دیپلمات ها به ویژه دیپلمات های روسی و ایرانی می شود. در این خصوص قبلا همایش دیپلماتهای جوان را ایران برگزار می کرد اما چند سالی است که این روند قطع شده است، چنین ابتکار عملی به روابط دوستانه و صلح آمیز در جهان کمک خواهد کرد."

سومین همایش جهانی دیپلمات های جوان از 12 تا 14 نوامبر، در مسکو توسط شورای دیپلمات های جوان وزارت امور خارجه روسیه برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала