گزارش و تحلیل

ابوالفضل پرتلاش که محدودیت را جور دیگری معنا کرده است + تصاویر

© Photo / Courtesy Abolfazl Nasri ابوالفضل نصری، کودک پرتلاش ایرانی
ابوالفضل نصری، کودک پرتلاش ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بچه های عزیز معلول از اراده خاصی برخورد دارند و چیزی به نام دشواری برای آنان تعریف نشده است.

اسپوتنیک — ابوالفضل نصری جیرانده معروف به ابوالفضل پرتلاش کودکی است که آینده درخشانی در انتظار اوست. او با تلاش و پشتکار هر روز را با ورزش های شنا و والیبال سپری می کند تا بتواند روزی قهرمان پاراالمپیک شود. شنا کردن در مسافت 2 کیلومتر کار آسانی نیست اما ابوالفضل روزانه به طور میانگین این کار را انجام می دهد. او به تازگی توانسته است تا بوسیله پاهای مصنوعی راه برود. او برنامه دارد تا رکوردهایی را نیز در گینس ثبت کند تا جمله معلولیت محدودیت نیست را عملا عینیت ببخشد.

گزارشگر اسپوتنیک سراغ این کودک با اراده و پدر او رفته است تا علت انگیزه و پشتکار او را بدانیم:

اسپوتنیک: ابوالفضل چند سال  دارد و از چه زمانی ورزش را شروع کرده است؟

ابوالفضل متولد ۱۵ اکتبر ۲۰۱۰ هست و امروز ۹ سال و ۱۲ روز سن دارد. از همان دوران کودکی متوجه تلاشش برای عبور از محدودیت ظاهریش شدیم. ما معلولیت ابوالفضل را محدودیت نمی دانیم . بخاطر همین از کلمه محدودیت ظاهری استفاده می کنیم. ما شاهد این بودیم که دوست داشت از همه چیز بالا رود. او ورزش حرفه ای خود را با آموزش رشته شنا دراستخر سوم خرداد کرج شروع کرد. سپس تمرینات ایشان همزمان با استخر کرج در استخر تالار شهر قزوین شروع شد . در حال حاضر حدودا شش ماه است که آموزش و تمرینات خود را در سالن والیبال نشسته شهید بابایی قزوین شروع کرده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Abolfazl Nasri Jirandeh (@abolfazl.portalash)

اسپوتنیک: ابوالفضل چند بار در روز یا هفته ورزش حرفه ای می کند ؟

او در هفته شش جلسه تمرین شنا و یک جلسه والیبال نشسته انجام می دهد. روزانه در خانه یک جلسه تمرینات آمادگی جسمانی شامل: کششها ، بالا رفتن از طناب ، نردبان افقی ، حرکت پرچم و .... انجام می دهد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Abolfazl Nasri Jirandeh (@abolfazl.portalash)

اسپوتنیک: ابوالفضل چگونه دستاوردهای ورزشی خود را درک می کند و چه نظری در مورد آن دارد ؟

او با بازخوردی که از دیگران می گیرد و او را تشویق می کنند متوجه رویه مثبت خود می شود. همه به او روحیه می دهند و بالعکس از پرتلاش بودن ابوالفضل تاثیر می پذیرند . ایشان کودکی با تلاش و پشتکار زیاد است و بخاطر همین او را ابوالفضل پرتلاش صدا می زنیم. خودش او کم کم متوجه شده است که با تلاش زیاد می تواند در مسیر اهداف خود قرار بگیرد.

اسپوتنیک : موفقیت هایی که ابوالفضل تا به حال کسب نموده است

به لطف خدا و کار تیمی، ابوالفضل در مسیر درستش قرار گرفته است. داشتن هدف و برنامه و تیم خوب بزرگترین موفقیت در ابتدای کار هست. با توجه به سن کم ابوالفضل ما عجله ای برای مسابقات نداریم. شرکت در مسابقات از نظر ما فقط جنبه تجربه برای او را دارد . ۸ ام اردیبهشت ماه مسابقات کشوری شنا در آلمان بود که ما بعلت اینکه ۷ اردیبهشت به سمت آلمان از کشور خارج شدیم،  این مسابقات را از دست دادیم. ۱۶ تا ۲۰ خرداد هم مسابقات پاراجهانی شنا در برلین بود که علی رغم پیش بینی های لازم انا بعلت مسائل پزشکی و مشکلات دیگر این مسابقات را هم از دست دادیم . اما در ۲۵ مهرماه در اختتامیه اولین دوره جام حذفی والیبال نشسته کشور در قزوین از ایشان بعنوان کوچکترین والیبالیست کشور تجلیل کردند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Abolfazl Nasri Jirandeh (@abolfazl.portalash)

اسپوتنیک: ارتباط ابوالفضل با همسن و سال هایش چطور است؟

از اول تلاش ما این بوده است که حضور ابوالفضل در اجتماع بدون توجه به محدودیتهای ظاهریش بیشتر باشد. او بچه خون گرمی است. همه او را دوست دارند و ایشان هم ارتباط صمیمی با همه دارد.

اسپوتنیک: چه زمانی و چطور تصمیم گرفتید در بازیهای پاراالمپیک شرکت کنید؟

بعد از چند ماه که از آموزش و تمرینات ابوافضل گذشت و با بازخوردی که از علاقه ، پشتکار ، تلاش ایشان برای یادگیری شنا گرفتیم، متوجه توانایی های خاص ایشان شدیم. ابوالفضل در یادگیری خیلی جلوتر از زمان حرکت می کند و زود یاد می گیرد. این نظر مربیان او می باشد. ابوالفضل اراده و توانایی بسیار زیادی دارد و می تواند همزمان در چند رشته ورزشی فعالیت کند . البته شخص هر چقدر هم که قوی  باشد اما بدون هدف و برنامه ریزی به جایی نمی رسد و تلاش بی فایده است . بخاطر همین شروع به مطالعه و برنامه ریزی کردیم و برای خودمان اهداف کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت تعیین کردیم . اهداف کوتاه مدت برای تاثیر ورزش در تحرک اندام تحتانی ایشان است. اهداف میان مدت شرکت در مسابقات کشوری و پاراجهانی برلین فقط برای کسب تجربه می باشد و هدف بلندمدت شرکت در پاراالمپیک ۲۰۲۸ در رشته شنا در لس آنجلس  است که در سال ۱۴۰۷/۰۴/۳۱ برابر با ۲۰۲۸/۰۷/۲۱ شروع خواهد شد و آن زمان ابوالفضل ۱۷سال و ۹ ماه و ۸ روز سن دارد.

ما در رشته والیبال نشسته برای پاراالمپیک ۲۰۳۲ نیز برنامه ریزی کردیم تا در آن حضور یابیم. . برنامه ما برای والیبال نشسته ابوالفضل بلند مدت تر می باشد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Abolfazl Nasri Jirandeh (@abolfazl.portalash)

اسپوتنیک: ورزش کردن چقدر دشوار است ؟

بچه های معلول از اراده خاصی برخوردارند. خدا را شاکر هستیم که ابوالفضل آنقدر  پشتکار و اراده قوی دارد که چیزی به اسم سختی و دشواری برای او تعریف نشده است و این چیزی که ابوالفضل از دوران نوزادی در عبور از محدودیتهای ظاهری خود یاد گرفته است.  نمی خواهم آرمانی صحبت کنم و قطعا انجام ورزش حرفه ای سخت است. بعنوان مثال ایشان بطور میانگین در روز حدود ۲ کیلومتر شنا می کند که مسافت زیادی است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Abolfazl Nasri Jirandeh (@abolfazl.portalash)

اسپوتنیک: هزینه ورزش او چقدر است و آیا حمایت و یا کمک هزینه ای دریافت می کنید؟

برای ابوالفضل قبل از هزینه ورزش بحث هزینه پاهای مصنوعی مطرح هست. متاسفانه ابوالفضل تا چند ماه قبل بعلت اینکه من نتوانستم هزینه ساخت پاهای مصنوعی وی را تامین کنم از راه رفتن محروم بود. اما به لطف خدا انسان خیری برای ساخت پاهای ایشان در آلمان  به ما کمک کرد. چون ابوالفضل در سن رشد می باشد، مکررا باید به آلمان مراجعه کند و تحت نظر باشد که هزینه زیادی در بر دارد. امیدورام به لطف خدا و کمک خیرین عزیز حل این مسئله نیز حل شود. در مرتبه بعد، بحث هزینه ورزش حرفه ای ابوالفضل وجود دارد که سالانه مبلغ زیادی است. ما از جایی کمک هزینه دریافت نمی کنیم اما خداوند چند فرشته سر راه ابوالفضل گذاشته است که حامی ایشان هستند و تا حدودی بحث هزینه های مربی و مکان ورزش ایشان حل شده است. اما به هر حال نمی توان نقش مهم منابع ریالی را نادیده گرفت.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Abolfazl Nasri Jirandeh (@abolfazl.portalash)

اسپوتنیک: بزرگترین رویای ابوالفضل چیست؟

اول پرواز و دوم ادامه تحصیل در بالاترین سطح در رشته ساخت اندام مصنوعی و مخصوصا پاهای مصنوعی برای کمک به کودکان هم شرایط خود از جمله رویاهای ابوالفضل است.

اسپوتنیک: توصیه به همسن و سالان؟

پرتلاش بودن توصیه ما به دوستان و همسالان ابوالفضل است . هدف ما هم از این نامگذاری بر روی ابوالفضل همین بوده است. خواستن توانستن است و مشکلات همیشه وجود دارد. انسان باید با پشتکار و کار تیمی برای همه مشکلات راه حل پیدا کند. سکوهای نخست در هر رشته ورزشی، علمی، ادبی و .... یکی هست و شخصی نفر اول هست که بیشتر تلاش کند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Abolfazl Nasri Jirandeh (@abolfazl.portalash)

در آخر از  شما و همکاران گرامیتان تشکر می کنم. موضوع ابوالفضل پرتلاش نتیجه یک کار گروهی می باشد. من از ابوالفضل ممنونم که باعث شد من کار تیمی و اثر شگفت انگیز آن را یاد بگیرم . برای رسیدن به هدف فقط استعداد کافی نیست باید هدف ، برنامه ، تلاش زیاد ، تیم خوب ، امکانات و منابع مالی همه کنار هم باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود . انشالله به لطف خدا با حمایت حامیان عزیز مشکلات مالی تیم ابوالفضل پرتلاش هم حل شود . از طرفداران خبرگزاری شما با علاقه دعوت می کنم  از گوشه ای از تلاشهای ابوالفضل پرتلاش در اینستاگرام با نام کاربری abolfazl.portalash دیدن فرمایند .

© Photo / Courtesy Abolfazl Nasriابوالفضل نصری، کودک پرتلاش ایرانی
ابوالفضل پرتلاش که محدودیت را جور دیگری معنا کرده است + تصاویر - اسپوتنیک ایران
ابوالفضل نصری، کودک پرتلاش ایرانی

در پایان لازم می دانم صمیمانه تشکر کنم از : ۱ ) مسئولین و پرسنل محترم استخر سوم خرداد کرج بالاخص آقای چگینی مربی عزیز ایشان ۲) آقای حاجی مالک محترم استخر تالار شهر قزوین ، آقا سید عزیز و آقای یاربیگی مربی عزیز ایشان و همه پرسنل عزیز ۳) تیم والیبال نشسته قزوین مخصوصا آقای شوشتری ، آقای میرزایی و عمو فرزانه عزیز که با آغوش باز ابوالفضل را پذیرفتند ۴) استاد آتانی عزیز که یکی از خواننده های خوب ایران، کشورمان است و آموزش آواز ابوالفضل را قبول کردند و این اتفاق برای ما باعث افتخار است. ۵) آقای رحمانی مدیر محترم مدرسه ادیبان و معاونین محترم و معلمین عزیز ابوالفضل ۶) خانم فلاح معلم زبان بوالفضل ۷) و همچنین تشکر ویژه از خیر عزیزی که کمکمان کرد و دو تا پای زیبا به ابوالفضل هدیه داد . تشکر می کنم از گروه مهربانی که کمک کردند تا مقدمات اعزام ابوالفضل به آلمان انجام شود و همچنین از عزیزانی که در کشور آلمان به ما کمک کردند تا به خوبی این پاها ساخته شود و ابوالفضل پس از ۸ سال بتواند طعم راه رفات را بچشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала