گزارش و تحلیل

سگی که کار بغدادی را یکسره کرد

© Photo / Twitter screenshotسگی که کار بغدادی را یکسره کرد
سگی که کار بغدادی را یکسره کرد            - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک: دونالد ترامپ بار دیگر توجه جهانیان را به "عملیات ویژه موفق" ارتش آمریکا برای از بین بردن ابوبکر البغدادی جلب کرد.

رئیس جمهور آمریکا این دفعه در توییتر خود، عکسی از سگی منتشر کرد که به از بین بردن تروریست شماره یک کمک کرد.

چرا اطلاعات مربوط به آن سگ جزء اسرار دولتی شده بود؟

القدس چاپ انگلیس گزارش داد که ژنرال مارک میلی، رئیس کمیته متحده روسای ستاد های آمریکا اعلام کرد که این سگ که بخشی از یک واحد نظامی برگزیده است که به ابوبکره البغدادی رهبر داعش (در فدراسیون روسیه ممنوع است) حمله کرد و "یک کار استثنایی" را انجام داد، اما هویت وی نباید افشا شود.

این ژنرال در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: سگ کمی زخمی شده است، اما حالا به طور کامل بهبود یافته است. وی از دادن نام این سگ امتناع ورزید، زیرا به گفته وی، "سگ قهرمان هنوز در صحنه عملیات ویژه قرار دارد".  ژنرال افزود: "اکنون ما برای محافظت از زندگی آن سگ قصد نداریم عکس هایی از سگ، نامش و یا اطلاعات دیگری درباره سگ را منتشر کنیم".

بعداً، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در توئیتر خود نوشت: "ما تصمیم گرفتیم كه عکس این سگ شگفت انگیز (بدون ذکر نام) را منتشر کنیم  كه چنین كار بزرگی برای کشف و از بین بردن ابوبكر البغدادی، رهبر داعش انجام داد!"

روز یکشنبه، ترامپ در اعلامیه  رسمی خود در باره موفقیت عملیات ویژه برای از بین بردن البغدادی، از این "سگ فوق العاده" ستایش کرد. رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت كه ابوبكر البغدادی، ضمن تلاش فرار از پیگرد، به درون تونل رفت و ناپدید شد، اما سگها او را در آنجا پیدا كردند. ترامپ تأکید کرد که خود رهبر تروریست ها مانند یک سگ کشته شده است.

ترامپ در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: "وی پس از منفجر کردن کمربند شهید هنگامی که سربازان آمریکایی او را با سه فرزندش در یک بن بست محاصره کردند، کشته شد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала