گزارش و تحلیل

آقای ترامپ بغدادی گریه نمی کند

© REUTERS / Jonathan Ernstآقای ترامپ بغدادی گریه نمی کند
آقای ترامپ بغدادی گریه نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علیرغم همه اختلاف نظر های سیاسی و ایدئولوژیک که ممکن است با داعش و شخص ابو بکر البغدادی داشته باشیم اما با شناختی که از این سازمان تروریستی داریم می توان اذعان داشت اگر صحبت های آقای ترامپ مبنی بر اینکه رهبر داعش قبل از مرگ گریه می کرده صحیح باشد قطعا کسی که در فیلم آمریکایی ها کشته شده ابو بکر البغدادی نبوده.

اگر آقای ترامپ و سربازان آمریکایی از پانزده هزار کیلومتر آنطرف تر به منطقه آمده اند ما سالهاست در این منطقه زندگی می کنیم و با گروه های مختلف موجود در این منطقه نه فقط آشنایی داریم بلکه مطالعات عدیده ای در مورد آنها انجام داده ایم و بنده به عنوان فردی که سالها روی این گروه ها تحقیقات و مطالعه انجام داده ام با اطمینان می توانم بگویم چنین چیزی به هیچ وجه صحیح نیست.

اگر منظور آقای ترامپ ابو بکر البغدادی که عامل آمریکا بوده و ماموریت اش برای آمریکایی ها به اتمام رسیده و برای ساکت نمودنش تصمیم به حذف وی گرفته شده باشد، بله می توان گفت آقای ابو بکر البغدادی شاید وقتی متوجه شده که سرنوشت مزدوری برای آمریکا چیست اشک ریخته و گریه کرده.

اما اگر منظور ابو بکر البغدادی رهبر داعش که به ایدئولوژی این تشکیلات اعتقاد دارد می باشد، می توان گفت این سخن به هیچ وجه صحیح نمی باشد.

کشته شدن ابوبکر بغدادی از دروغ تا واقعیت - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کشته شدن ابوبکر بغدادی از دروغ تا واقعیت
اگر وی از مرگ هراس داشت قطعا نیاز نداشت خود را منفجر کند بلکه می توانست خود را تسلیم کند و چند صباحی بیشتر شاید، باز هم تکرار می کنم شاید، زنده می ماند.

چون فردی که توسط آمریکایی ها ترور شده، البته اگر ماجرا صحت داشته باشد و یک سناریوی انتخاباتی برای آقای ترامپ نباشد، قطعا می دانسته که ماموریت نیروهای آمریکایی بازداشت او نبوده بلکه کشن وی بوده.

قطعا هم اگر ابو بکر البغدادی در آن تونل کذایی حضور داشت و می خواسته خود را منفجر کند اجازه می داد تعدادی نیروهای آمریکایی وارد تونل شوند و بعد خود را منفجر کند تا آنها را با خود به آن دنیا ببرد.

نکته قابل تامل دیگر این است که کلا اینهایی که با ایدئولوژی داعش آشنایی دارند به خوبی می دانند در این شرایط اعضای داعش باور دارند که در آن دنیا به بهشت می روند و رسول خدام (ص) منتظر آنها است تا سر سفره اش با هم بنشینند و به هیچ وجه ترس و واهمه ای از کشته شدن ندارند تا بخواهند گریه کنند.

سرنوشت جسد ابوبکر بغدادی رهبر گروهک تروریستی داعش - اسپوتنیک ایران
سرنوشت جسد ابوبکر بغدادی رهبر گروهک تروریستی داعش
تصور اینکه اعضای داعش برای پول اقدام به انجام عملیات انتحاری می نمودند یک تصور واهی و اشتباه بیش نیست.

کافی است که فکر کنید چه مبلغی قبول دارید تا جانتان را فدا کنید؟

هیچ مبلغی نیست که بخواهد معادل جان انسان ها باشد، فقط عقیده و ایدئولوژی است که می تواند انسان ها را به مرحله ای برساند که حاضر باشند جان خود را فدا کنند.

چه زمان اسماعیلیه اتباع حسن الصباح که اولین جنگجویان رسمی انتحاری در تاریخ به حساب می آیند چه زمان کامیکازی های ژاپنی چه زمانی که برخی کمونیست ها در جای جای جهان دست به عملیات انتحاری می زدند چه اعضای داعش همه برای عقیده و ایدئولوژی عملیات انتحاری انجام می دهند.

هر چه قدر هم نسبت به اعضای داعش و یا سازمان و تشکیلات آنها انتقاد و یا نفرت داشته باشیم نمی توانیم واقعیت ها را نادیده بگیریم.

توجه داشته باشید که در زمان درگیری ها و جنگ بر علیه داعش در سوریه و عراق در برخی روزها اعضای داعش چیزی حدود پنجاه عملیات انتحاری در یک روز انجام می دادند که در حد خود یک رکورد تاریخی به حساب می آید.

شیوه تشخیص هویت ابوبکر بغدادی  - اسپوتنیک ایران
شیوه تشخیص هویت ابوبکر بغدادی
بعد توقع دارید که ما باور کنیم رهبر داعش مانند یک بچه گریه می کرده و بعد خود را منفجر کرده!

مقداری این ماجرا عجیب به نظر نمی آید؟

اینکه آمریکایی ها بعد نشسته اند و با آرامش اجزای جسد تکه تکه شده ابو بکر البغدادی را جمع کرده اند و بعد آن را با احترام و انجام شعائر اسلامی به دریا ریخته اند نیز مقداری دور از باور به نظر می آید.

یا آقای ترامپ آن منطقه را نمی شناسد و یا اینکه تلاش دارد مخاطبان خود را احمق تصور کند.

در آن منطقه هزاران نفر از آنهایی که به خون آمریکایی ها تشنه هستند حضور دارند و کافی است یک تیر شلیک شود تا همه آنها مثل مور و ملخ ظرف چند دقیقه آنجا را پر کنند بعد سربازان آمریکایی آنقدر وقت کافی داشتند که دنبال ابو بکر البغدادی بگردند و درگیر شوند وبعد او خود را در تونل منفجر کند و بعد آنها با خیال آرام اجزای بدن او را جمع کنند و تست دی ان ای از لباس زیر او بگیرند و بعد مطمئن شوند که او را کشته اند و اجزای بدن را با خود ببرند تا به دریا بریزند.

توجه داشته باشید آمریکایی ها انجام چنین عملیاتی حد اکثر چیزی حدود بیست دقیقه وقت داشته اند، اگر ابو بکر البغدادی خود را در تونل منفجر کرده یعنی یک تونل روی سرش ریخته وبرای اینکه اجزای بدن او را جمع کنند حد اقل کاری که باید انجام دهند این است که تونل را بکنند و خرابه های آن را جدا کنند، امری که با حرفه ای ترین کارگرهای بنایی حد اقل یکی دو هفته کار دارد بعد آمریکایی ها ظرف چند دقیقه انجام داده اند!

جل الخالق، مشخص است که سربازان حمله کننده قبل از اینکه جنگجو بوده باشند عمله های حرفه ای ای بوده اند که در حد لالیگای عملگی  کار می کردند تا بتوانند چنین کاری را انجام داده باشند، یا شاید آقای ترامپ قرصی چیزی به آنها داده بوده تا با سرعت برق کار کنند.

شاید بد نباشد آمریکایی ها مقداری در سناریوی خود تجدید نظر کنند که قابل باور باشد و آقای ترامپ تصور نکند بقیه مردم جهان مانند مخاطبین اش در ایالات متحده می باشند که نمی توانند چیزی را از چیز دیگری تشخیص دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала