گزارش و تحلیل

سیرک ورشو این بار در منامه

© AP Photo / Hassan Ammarسیرک ورشو این بار در منامه
سیرک ورشو این بار در منامه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بحرین در این ایام کنفرانس با عنوان «امنیت دریایی و هوایی» با حضور کشورهایی چون عربستان سعودی، امارات، کویت و عمان و حتی اسرائیل و بدون شرکت جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک درباره ی کنفرانس منامه گفت:

بسیار جای تاسف دارد که کشوری مدعی اسلامیت و عربیت 70 سال شاهد نسل کشی، کودک کشی و جنایت در یک کشور عرب باشد اما اکنون رژیم غاصب و جنایت کاری را که آن اعمال را انجام داده تطهیر کند و به رسمیت بشناسد و این موضوع را با دعوت آنها به چنین مجامعی نشان دهد، ما این موضوع را محکوم می کنیم. ضمنا اهداف و موضوعاتی را که مبنی بر کاهش نفوذ ایران مطرح کردند کمی غیر واقعی می بینیم، چرا که نفوذ یک مقوله ی معنوی است و نفوذ جمهوری اسلامی ایران یک موضوع تاریخی است. این کنفرانس ها با همراهی و همکاری رژیم جنایتکاری چون اسرائیل بسیار نادرست است.

اتهامات جعلی دولت بحرین علیه بانک های ایرانی - اسپوتنیک ایران
اتهامات جدید بحرین علیه ایران و قطر

وی در ادامه افزود:

من تحرکات جدید در روابط ایران و امارات متحده ی عربی را تایید می کنم و از تمام طرح ها و راهکار هایی که به کاهش تنش و رفع سوء تفاهمات میان ایران و کشور های حوزه ی خلیج فارس کمک کند استقبال می کنیم و کشور های حوزه ی خلیج فارس باید بدانند که برای ثبات، صلح و آرامش منطقه دوستی جز ایران ندارند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران درباره ی ادعای بحرین مبنی بر ارسال تسلیحات نظامی گسترده توسط ایران به این کشور به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

بحرینی ها هر از چند گاهی اتهاماتی را به ایران می زنند و این کار آنها را می توان اینطور تعبییر کرد که می خواهند با تنه زدن به بزرگان سری در سرا در آورند اتهاماتی از قبیل ارسال تسلیحات گسترده توسط ایران به این کشور که می تواند نیمی از منامه را نابود کند  واهی است، نباید مشکلات داخلی را در خارج جستجو کنند بهتر است مشکلات داخلی خود را با راه حل های بهتری حل کنند و کمی از این توهمات فاصله بگیرند، اگر خواستار حسن همجواری هستند ایران هم به دنبال روابط حسنه و گفتگو با تمام کشور های منطقه است.

نماینده آمریکا : هیچ کشوری در کنفرانس ورشو از ایران دفاع نکرد - اسپوتنیک ایران
نماینده آمریکا : هیچ کشوری در کنفرانس ورشو از ایران دفاع نکرد

شایان ذکر است که قبلا برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که  کنفرانس منامه ادامه‌ای بر نشست ورشو است که با موضوع «صلح و امنیت در خارمیانه» در لهستان در ماه فوریه برگزار شده و شعار آن «مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران» بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала