گزارش و تحلیل

ترکیه، قصد مجازات کردها را دارد

© AFP 2023 / Delil Souleimanترکیه، قصد مجازات کردها را دارد
ترکیه، قصد مجازات کردها را دارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده یک کارشناس سوری و روسی، حمله نظامی ترکیه به سوریه بیش از یک ماه طول نخواهد کشید، زیرا ترک ها نمی خواهند همه کردها را از بین ببرند.

وزارت دفاع ترکیه صبح روز پنجشنبه اعلام كرد كه سربازان تركیه به سوی  شمال شرقی سوریه، به عنوان بخشی از عملیات "سرچشمه صلح"، پیش می روند. دمشق و متحدانش به این حمله چگونه پاسخ خواهند داد؟ نیروهای ترکیه تا چه حد می توانند در سوریه نفوذ کنند؟ 

ترکیه اهداف خاصی را در حین عملیات در سوریه را به دست گرفت - اسپوتنیک ایران
ترکیه اهداف خاصی را در حین عملیات در سوریه را به دست گرفت

در این راستا، حسین رغیب، نماینده مجلس سوریه  در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "دولت سوریه می تواند از هر وسیله ممکن برای دفع حمله ترکیه استفاده کند."

وی گفت: "اول ، پاسخ دولت سوریه بر اساس مذاکرات آستانه ، از طریق شورای امنیت و سازمان ملل ، از طریق كشورهای ضامن کننده راه حل دیپلماتیک خواهد بود. زیرا مطابق ماده 39 امنیت و صلح بین المللی، این کشور مورد تهدید قرار گرفته است".

وی ادامه داد: "اقدامات ترکیه اشغال گرانه و تجاوزکارنه است. بنابراین سوریه هر دلیل موجهی برای دفاع از خود چه از نظر دیپلماتیک و چه از طریق نظامی دارد. این موضوع در ماده 51 منشور سازمان ملل در دفاع از کشورها، ذکر شده است. ما آماده جنگ هستیم. هزاران جوان از اقشار مختلف جامعه سوریه می توانند این تجاوز را دفع کنند. ارتش سوریه همچنین آماده نبرد است. "

وضعیت غیرقابل پیش بینی است

یکی دیگر از نمایندگان مجلس سوری ، خلیل طماه در مصاحبه با اسپوتنیک خاطرنشان کرد که پیش بینی اوضاع غیرممکن است. وی گفت: "سوریه تنها در مقابل حمله ترکیه قرار ندارد ، بلکه متحدین وی با منافع مشترک خود نیز وجود دارند. نمی توان دقیقاً گفت چطور شرایط پیش می رود". 

درخواست فوری ایران از ترکیه برای خروج و توقف حملات به سوریه - اسپوتنیک ایران
درخواست فوری ایران از ترکیه برای خروج و توقف حملات به سوریه

این نماینده در ادامه افزود: "ترکیه مذاکرات طولانی با روسیه و ایران داشته است ، من فکر نمی کنم سوریه مخالفتی با این موضوع داشته باشد. ترکیه جاه طلبی های بزرگی در شمال سوریه انجام می دهد. اما آنها احمق نیستند که ندانند که مدت ها در مناطقی که در حال حاضر اشغال کرده اند، بتوانند به طور طولانی بمانند".

این عملیات بیشتر از یک ماه طول نخواهد کشید 

دیمیتری ساکولنیکوف رئیس دانشکده توسعه ملی مسکو در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "عملیات ترکیه بیشتر به عنوان تاثیر خبری خود طراحی شده است. ترکیه در این عملیات وظیفه ندارد همه کردها را نابود کند. ترک ها می خواهند به طرز قاطعانه به این منطقه بیایند و کردها را که امنیت جنوب ترکیه را تهدید می کنند ، مجازات کنند. در نهایت کردها از مرزهای ترکیه دور خواهند شد و همه چیز پایان خواهد یافت. بنابراین ، این یک عملیات کوتاه مدت طی یک ماه خواهد بود. "

وی گفت: "در عراق و سوریه این اتفاق پیش از این رخ داده بود. منطقه ای به طول چند کیلومتر در امتداد مرز ترکیه ایجاد می شود که باید امنیت این کشور را تضمین کند. هیچ کس نمی خواهد ارتش کردستان را نابود کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала