گزارش و تحلیل

تهران شهری برای همه

© Sputnik / Shiva Abshenasهفته ی تهران
هفته ی تهران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهرداری شهر تهران به مناسبت هفته ی تهران جشنی را در کاخ شمس العماره، کاخ مورد علاقه ی قاجار برپا کرد، جشنی که در آن شهردار تهران دکتر حناچی، وزیر امور خارجه دکتر ظریف، رئیس شورای شهر تهران و بسیار از سفرای کشور های خارجی حضور داشتند؛ در پایان این جشن از تمبر تهران هم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران مهندس محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و مدیر عامل سابق مترو در رابطه با درخواست های مردم از تهران توضیح داد:

گذشتگان ما برای تهران بسیار زحمت کشیدند، دولت اکنون ۲ میلیارد یورو بودجه برای تهیه ی واگن در اختیار ما گذاشته که تهیه ی آن هنوز هم با مشکل روبرو است، اولویت اول مردم رفع آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران است که مشکل بسیار بزرگی است و رفع آن بوسیله ی ارتقای حمل و نقل عمومی امکان پذیر است.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران درباره ی تهران گفت:

خانه سالمندان در تهران - اسپوتنیک ایران
خانه سالمندان در تهران
ما همگی برای آنکه بتوانیم تعامل، گفتگو و هم افزایی داشته باشیم نیاز به هویت داریم، اگر ما به عنوان شهروند تهران به هویت، تاریخ، تمدن و نقش خود در صلح آفرینی افتخار می کنیم برای فخر فروشی نیست بلکه در راستای گفتگو و تعامل است، شناخت خود به مفهوم فراموش کردن مشترک مهم میان همه ی ما انسان ها یعنی کشتی خلقت نیست؛ اگر مشکلی برای محیط زیست یا زمین ایجاد شود این همه ی ما هستیم که از مشکلات محیط زیست و طبیعت رنج می بریم، هویت خوانی نشانه ی انزوا یا برتری جویی نیست بلکه شروع هم زیستی است.

من امروز پیام آور امید هستم، ما به همه ی دوستان و همسایگان خود از تهران پیام همزیستی می فرستیم، همه ی ما از تهران، ریاض، دوحه، یزد، بصره و... یک واحد هستیم و این به مفهوم فراموش کردن هویت نیست.

ما صاحب اختیار مردم نیستیم بلکه مردم ولی نعمت ما هستند و این را باید بپذیریم، زمانیکه این موضوع را درک کنیم متوجه خواهیم شد وظیفه ی ما چیست و کجا باید گام برداریم، این مردم اند که از کشور دفاع می کنند، آنرا سوی پیشرفت سوق می دهند و یا مقاومت می کنند.

غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در رابطه با شهر تهران گفت:

شهر تهران اکنون میزبان قومیت ها و ادیان متفاوت در صلح و آرامش است، چرا که تمام مهاجران به این شهر فرهنگ کلان شهر تهران را پیشه کردند و کمتر شاهد منازعات میان آنها هستیم ما باید احساس تعلق به شهر تهران را تقویت کنیم، تهران همواره آغوش خود را به خوبی و خوشرویی گشوده؛ با تکیه بر تاریخ تهران مسیر فردا روشن است و شعار این شهر نیز در همین راستا است تهران شهری برای همه.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و رئیس سابق شورای شهر تهران اهمیت این شهر را اینگونه بیان کرد:

ساختمان شمس العماره نمادی از تجدد تهران است چرا که اولین بنای بلند مرتبه با الگوی غربی و باغ ایرانی است، تهران شهری است که بنا بر قدیمی ترین سرشماری ها ۲۵ قوم متفاوت در آن زندگی می کردند، تهران شهر مهربانی، محبت و حماسه است و این شهر آینه ی گویایی از ایران است.

امروز بخش تاریخ کهن تهران در موزه ی ایران باستان افتتاح شد، در آن کشفیات بزرگ و مهم این شهر نمایش داده می شود.

نخستین تاسیسات شهری تهران حمام خانم توسط یک بانو احداث شد، اولین مدارس این شهر مدرسه ی خانم توسط یک بانو احداث شد که نشان دهنده ی عرصه ی فعالیت گسترده ی بانوان در تهران است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала