گزارش و تحلیل

گام بزرگی در راه گسترش حجم مبادله کالا بین ایران و روسیه

© Photo / COURTESY Administration of Volgograd regionگام بزرگی در راه گسترش حجم مبادله کالا بین ایران و روسیه
گام بزرگی در راه گسترش حجم مبادله کالا بین ایران و روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گشایش سرای تجاری استان مازندران ایران در شهر ولگوگراد روسیه باعث بالا رفتن حجم مبادله کالا و صادرات محصولات آماده و غیر خام شده و رونق کار موسسات کوچک، متوسط و بزرگ دو کشور را تشویق خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر شکارین، معاون فرماندار استان ولگوگراد روسیه ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد رونق پیدا کردن روابط تجاری ـ اقتصادی استان ولگوگراد از جمله با موسسات ایران با اهداف و وظایف طرح های ملی روسیه در زمینه های "تعاون بین المللی و صادرات " و حمایت از کار آفرینی کوچک و متوسط" مطابقت دارد.

آقای شکارین اعلام کرد که در نظر است تقریبا 70 موسسه و شرکت از استان مازندران که بیشتر آنها در زمینه های کشاورزی ، صنایع تبدیلی و صنایع دستی فعالیت می کنند، در سرای تجاری ایران که سرپرست و اجاره دار آن اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مازندران می باشد،  محصولات خود را عرضه کنند.

افتتاح سرای تجاری استان مازنداران در شهر ولگاگران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
افتتاح نخستین سرای تجاری مازندران در قلب استالینگراد پیشین

مسئله گشایش سرای تجاری مازندران در ولگوگراد از سال 2016 تحت بررسی قرار داشت و از جمله  در پائیز 2018 در یادداشتی درباره روابط استان های مازندران و ولگو گراد در زمینه های تجاری ـ اقتصادی ، فناوری های نوین و اجتماعی ـ فرهنگی ذکر شد.

معاون فرماندار استان ولگوگراد روسیه همچنین خاطرنشان ساخت صنعت (صادرات تجهیزات، ماشین آلات، دستگاه ها و طراحی راه حل های مشترک تکنولوژیک  با در نظرداشتن نیازهای طرف ایرانی، کشاورزی ( صادرات غله، محصولات کشاورزی روغن دار و گوشت گوسفند)، ساختمان ( طرح های مشترک و یک جانبه برای ساخت تاسیسات گوناگون)، آموزش ( صادرات محصولات آموزشی و تدوین برنامه های دیپلم های دوگانه) و  گردشگری و فرهنگ ( اجرای برنامه هایی برای معرفی استان ولگوگراد در ایران و استان مازندران برای ولگوگرادی ها از جمله صنایع ملی و خلاقیت های منحصربفرد مردم دوسرزمین ) از جمله عرصه های اولویت دار برای کارآفرینان ولگوگراد در راستای ایران هستند.

شکارین تحرک زیاد دانشگاه ها و مدارس عالی در مسائل مربوط به همکاری را خاطرنشان کرده و از جمله دانشگاه دولتی فنی ولگوگراد را مثال زد که با تعدادی از مدارس عالی ایران قراردادهای همکاری متقابلاً سودمند در زمینه متالورژی (محصولات ذوب فلز مورد علاقه هر دو طرف هستند) را امضا کرده است. 

هدیه ایران به روسیه  - اسپوتنیک ایران
هدیه ایران به روسیه

معاون فرماندار استان ولگوگراد روسیه در پایان اعلام کرد"بین دانشگاه دولتی پزشکی ولگوگراد، دانشگاه دولتی کشاورزی و دانشگاه علوم کشاورزی منابع طبیعی ساری قرارداد همکاری بین المللی در زمینه نحقیقات علمی امضا شده که هدف آن اجرای طرح تحقیقات علمی برای استفاده از گیاهان طبی در دارو سازی است. اکنون  بررسی مقدماتی مکانیزم های لازم برای اجرای این طرح ها جریان دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала