گزارش و تحلیل

اگر ایران زده بود کل تولید نفت عربستان متوقف می شد

© Sputnik / Arash Dorudiبولیوی به دنبال خرید پهپادهای ایرانی
بولیوی به دنبال خرید پهپادهای ایرانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخیرا انصار الله یمن در یک عملیات مثال زدنی تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان و آمریکا را هدف قرار دادند و کاری کردند نیمی از تولید نفت عربستان متوقف گردد، برخی آمریکایی ها ایران را متهم به این کار کردند وحتی پا فرا گذاشتند و خواهان هدف قرار دادن زیرساخت های نفتی ایران شدند.

اگر آمریکایی ها توانمندی حمله به ایران را داشتند قطعا تا به حال دریغ نکرده بودند و قبل از اینکه کسی پیشنهاد می داد خود بهانه ای جور می کردند و به ایران حمله می کردند.

وزارت خارجه ایران: اتهام آمریکا به ایران برای حمله به پالایشگاه سعودی کذب است - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه ایران: اتهام آمریکا به ایران برای حمله به پالایشگاه سعودی کذب است
شاید بتوان گفت حد اقل کاری که می توانستند انجام دهند این بود که زیر ساخت های هسته ای ایران را قبل از زیر ساخت های نفتی نابود می کردند.

برخی باور دارند سرنگونی پهباد آمریکایی می توانست بهترین بهانه برای آمریکایی ها جهت حمله به ایران باشد.

اما چرا آمریکایی ها چنین کاری را نکردند؟

بدیهی است به دلیل اینکه آنها آگاه هستند که توان واکنش ایران بسیار بالا می باشد و مضاف بر سربازها و نیروهای آنها در منطقه همه تاسیسات نفتی کل منطقه در تیر رس ایران قرار دارد و شاید آنها بتوانند شروع کننده یک عملیات باشند اما این به دین معنا نیست که آنها پایان دهنده عملیات هستند.

اگر امروزه علیرغم همه تهدید ها و تحریم ها مردم ایران می توانند در امنیت و آرامش در منطقه ای به شدت دگرگون به سر ببرد به این دلیل است که نیروهای مسلح ایران توانسته اند آنچه ایرانی ها نیاز دارند را خود تامین کنند و وابسته به هیچ کشور دیگری نیستند.

از هر قماشی باشید اگر ایرانی باشید وحب و بغض و ... را کنار بگذارید و منطقی فکر کنید، قطعا افتخار می کنید که کشورتان آنقدر اقتدار دارد که بتواند دشمنان خود را در شعاع دو هزار کیلومتری نابود کند و همچنین پس از بیش از بیست و پنج قرن توانسته از مرز های چین تا دریای مدیترانه و تنگه باب المندب نفوذ داشته باشد و حتی بزرگترین ابر قدرت خونخوار در تاریخ بشریت جسارت نکند به آن حمله کند.

انصارالله: پهپادهای یمن وارداتی نیستند - اسپوتنیک ایران
انصارالله: پهپادهای یمن وارداتی نیستند
بگفته آقای جیمی کارتر رییس جمهوری سابق آمریکا، ایالات متحده کشوری است که از زمان تاسیس اش تا به امروز فقط دوازده روز را بدون جنگ و خونریزی سر کرده و روزی نیست که آمریکایی ها در آن به جایی از جهان حمله نکنند و کسی را نکشند، بعد فکر می کنید که آنها بی دلیل تا به حال به ایران حمله نکرده اند؟

سخنان برخی نمایندگان کنگره آمریکا و حتی وزیر امور خارجه آن را می توان بیشتر به یک جوک تشبیه کرد تا واقعیت.

حال که آقای بولتون از کاخ سفید برکنار شده آقای بولتون تصور می کند که می تواند یکه تازی کند و جای بولتون را نیز پر کند.

قطعا اگر آمریکایی ها مدرک و یا سندی از دخالت ایران در ماجرای حمله به تاسیسات عربستان داشتند تا به حال آن را در بوغ و کرنا کرده بودند و توسط رسانه هایشان منتشر کرده بودند.

بماند که وقتی عربستان سعودی با آمریکا در جنگ اقتصادی بر علیه اقتصاد و صنعت نفت ایران همکاری می کند یعنی عملا این حق را به ایران می دهد که به هر ترتیبی شده واکنش نشان دهد و اگر بنا باشد صادرات نفت ایران به زور صفر شود قطعا صادرات نفت دیگر همپیمانان ایالات متحده که در این راستا با آمریکا همکاری می کنند صفر می شود.

پمپئو: ایران مسئول حملات به عربستان سعودی است  - اسپوتنیک ایران
پمپئو: ایران مسئول حملات به عربستان سعودی است
ولی باید توجه داشت که عربستان سعودی سالهاست یک جنگ تمام عیار بر علیه مردم یمن راه انداخته و با نفت خود ملیاردها دلار تسلیحات برای حمله به مردم یمن خریداری کرده و این حق مسلم مردم یمن است که با هر آنچه در اختیار دارند از خود دفاع کنند.

وبسیاری جلوتر از ایران در نوبت انتقام گرفتن از سیاست های عربستان سعودی هستند.

اگر تسلیحات آمریکایی که در اختیار عربستان سعودی است امکان دفاع از این کشور را ندارد این تقصیر ایران نیست بلکه تقصیر سعودی ها است که به آمریکایی ها اطمینان کرده اند و تقصیر خودشان است که به مردم یمن حمله کرده اند و حاضر نیستند این جنگ را تمام کنند.

پس از پنج سال جنگ نباید توقع داشته باشند که یمنی ها دست روی دست بگذارند و تماشا کنند که زن و بچه و پیر و جوانشان سلاخی می شوند و هیچ کاری نکنند.

خودشان هم بخوبی می دانند اگر ایران تصمیم داشت به تاسیسات عربستان سعودی حمله کند کاری نمی کرد نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شود بلکه کاری می کرد کل تولید نفت عربستان متوقف شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала