گزارش و تحلیل

بازی آمریکا در دهان شیر

© Vincent Thianبازی آمریکا در دهان شیر
بازی آمریکا در دهان شیر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشخص شده که حمله ها به الحشد الشعبی در عراق توسط هواپیماهای اسرائیلی که از پایگاه های آمریکایی در عراق به پرواز در آمده اند انجام شده.

ظاهرا حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه به اسرائیلی ها خیلی مزه داده که تصور کرده اند به راحتی می توانند به الحشد الشعبی عراق حمله کنند و بدون هیچ مشکلی از این ماجرا بیرون آیند.

مانند بازیکن سیرکی که برای نمایش جسارت خود سرش را در دهان شیر می کند و به یکباره توهم او را می گیرد که می تواند با هر شیری همین کار را انجام دهد.

نیروهای آمریکایی بنا به تقاضای دولت یا مردم عراق به این کشور نیامده اند بلکه با اشغال و کشتار مردم وارد این کشور شده اند و طبیعتا آنقدر  در این کشور منفور می باشند که نیاز نباشد کسی بخواهد مردم عراق را تحریک کند تا آمریکایی ها را نابود کنند.

اگر امروزه هنوز نیروهای آمریکایی در عراق حضور دارند به این دلیل است که دولت عراق ترجیح می دهد بصورت مسالمت آمیز از شر آنها خلاص شود، اما به هر حال این بحث امروزه در پارلمان عراق مطرح می باشد که آیا باید توافق های امنیتی با آمریکا را تمدید کرد یا نه.

تا همین یکی دو سال پیش هیچ کس باور نداشت که امکان دارد روزی برسد داعش در عراق نابود شود اما مشاهده کردیم که نیروهای الحشد الشعبی که به ندای مرجعیت لبیک گفتند همین که فتوای نابودی داعش صادر شد دست به کار شدند و داعش را در عراق نیست و نابود کردند.

در آمریکا تایید شد که حمله به انبار موشکی ایران در عراق توسط اسرائیل انجام شد  - اسپوتنیک ایران
در آمریکا تایید شد که حمله به انبار موشکی ایران در عراق توسط اسرائیل انجام شد

اینکه آمریکایی ها به اسرائیلی ها اجازه دهند از پایگاه هایی که در عراق دارند بر علیه مردم عراق استفاده کنند یعنی آمریکایی ها عملا مجددا بر علیه مردم عراق وارد کار شده اند.

تصور اینکه مثلا چون الحشد الشعبی با ایران رابطه خوبی دارد و اگر ایران را تهدید کنند پس الحشد الشعبی کوتاه می آید یک تصور بسیار اشتباه است.

قطعا اگر آمریکا به ایران بخواهد حمله کند نیروهای الحشد الشعبی به یاری ایران خواهند شتافت اما این به این معنا نیست که آنها شش دانگ مطیع ایران می باشند.

به هر حال این مجموعه یک مجموعه عراقی است ومنافع خاص خود را دارد و اگر منافع اش در خطر باشد خود دست به کار می شود تا از منافع خود دفاع کند.

تا مدتی پیش برخی علمای شیعه از صادر کردن فتوا بر علیه آمریکایی ها در عراق پرهیز می کردند چون آنها، مانند دولت عراق، باور داشتند که صدور چنین فتواهایی می تواند منجر به آن شود که حمام خون در عراق راه بیافتد و طبیعتا برای پرهیز از راه افتادن حمام خون از صدور فتوا خودداری می کردند.

حال مشاهده می کنیم وقتی که اسرائیل وارد ماجرا شده مساله تغییر کرده و برخی مراجع شیعه شروع کردند فتواهایی مبنی بر حرمت وجود آمریکایی ها در عراق و شاید هم تکفیر آنها و یا وجوب جهاد بر علیه آنها را صادر کنند.

شاید آمریکایی ها تصور کنند چون ماشین جنگی قدرتمندی در اختیار دارند می توانند هر کاری بخواهند انجام دهند و از هرگونه گزندی در امان باشند اما تجربه تاریخی ثابت کرده که هیچ قدرتی در جهان نمی تواند بر علیه اراده مردم مقاومت کند.

اگر شیعیان عراق تصمیم بگیرند آمریکا را از عراق خارج کنند بدیهی است که دیگر حتی یک سرباز آمریکایی جرئت نخواهد کرد روی خاک عراق قدم بگذارد چون می داند این آخرین قدم زندگی اش خواهد بود.

پناه دادن به اسرائیلی ها هم می تواند بهانه خوبی برای این ماجرا باشد.

عراق مدعی نقش آفرینی در آزادی نفتکش گریس شد - اسپوتنیک ایران
عراق مدعی نقش آفرینی در آزادی نفتکش گریس شد

دلیل اینکه گروه های تکفیری اهل تسنن تابع سنت های ابن تیمیه هستند این است که زمانی که مغول ها در سرتاسر جهان می تاختند و هیچ قدرتی برای مقابله با آنها در کشورهای اسلامی وجود نداشت به یکباره ابن تیمیه با تکفیر آنها و اعلان جهاد توانست کاری کند که مسلمانان ریشه مغولها را نابود کنند.

هدف اصلی آنها نابودی اشغالگران آمریکایی می باشد، ممکن است فقط راه خود را گم کرده باشند.

آمریکایی ها این روزها از بازگشت داعش صحبت می کنند و تصور می کنند با برگرداندن داعش می توانند دوباری کاری کنند دولت عراق محتاج آنها باشد اما اشتباه آنها در این است که حتی همان جوانان اهل تسنن عراق نیز آنها را کافر می دانند و می خواهند ریشه آمریکایی ها را نابود کنند.

اگر علمای شیعه هم شروع کنند فتاوی تکفیر و وجوب جهاد بر علیه آمریکایی ها را صادر کنند آنوقت هم جوانان اهل تسنن و هم جوانان شیعه در عراق دست به دست هم خواهند داد تا ریشه آمریکایی ها را در این کشور خشک کنند.

هم آمریکایی ها و هم اسرائیلی ها باید توجه داشته باشند که سرشان را در دهان هر شیری نگذارند.

اگر در سوریه فعلا به آنها پاسخ داده نمی شود به این دلیل است که ایران و همپیمانان ایران در آنجا مهمان هستند و دولت سوریه فعلا تصمیم ندارد در دو جبهه بجنگد اما در عراق ماجرا فرق می کند و شیر عراقی ممکن است به یکباره دندان هایش را در گردن آمریکایی ها فرو کند و سرشان را قطع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала