گزارش و تحلیل

خرید طلا؛ توصیه مارک موبیوس

© Fotolia / Ded Pixto خرید طلا؛ توصیه مارک موبیوس
خرید طلا؛ توصیه مارک موبیوس   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ: موبیوس توصیه می کند طلا را در موقعیت نرمش سیاست پولی - اعتباری توسط عمده بانکهای مرکزی جهان خریداری کنند.

مارک موبیوس در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ آمریکا ضمن صحبت در مورد افزایش شدید قیمت طلا، خرید فلز گرانبها را به طور کامل تأیید کرد و گفت: انباشت آن در طولانی مدت سودمند خواهد بود ، زیرا بانک های مرکزی کشورهای پیشرفته جهان سیاست پولی خود را نرم می کنند و رشد ارز رمزی فقط تقاضای دارایی های ثابت را تقویت می کند. مارک موبیوس سرمایه گذار که سال گذشته پس از سه دهه کار در سرمایه گذاری فرانکلین تمپلتون، سرمایه گذاری LLP را تاسیس کرد،افزود: "صادقانه ، من فکر می کنم شما باید طلا را در هر سطحی که باشد بخرید."

در ماه اوت ، قیمت طلا به بهانه کاهش سیاست های پولی توسط بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) و سایر بانک های مرکزی به منظور حمایت از رشد اقتصادی ، به بالاترین میزان شش ساله رسید که این امر تحت تأثیر منفی جنگ تجاری طولانی بین ایالات متحده و چین رخ داد. بازار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا احتمال رکود اقتصادی را نشان می دهد ، بنابراین سرمایه گذاران به صندوق های بورس اوراق بهادار که توسط طلای تضمین شده است ، روی آوردند.

موبیوس گفت ، "با توجه به تلاش بانک های مرکزی برای کاهش نرخ بهره ، آنها مانند دیوانه ها پول چاپ می کنند." وی در مصاحبه ای در روز سه شنبه ، 20 اوت ، نرخ هدفمند طلا را حدس نزد. با این حال وی توصیه کرد که سرمایه گذاران 10 درصد کیف خود را برای خرید طلا تخصیص دهند.

روسیه در ذخایر طلا و ارز از عربستان سعودی پیشی خواهد گرفت - اسپوتنیک ایران
روسیه در ذخایر طلا و ارز از عربستان سعودی پیشی خواهد گرفت

نقش فزاینده ارزهای رمزی مانند بیت کوین باعث بحث و گفتگوهای زیادی در بازار فلزات گرانبها در مورد ارزش واقعی آنها شد. همچنین بحث ها در باره جریان دارد که محبوبیت روزافزون پول های رمزی سبب خواهد شد که مردم از سرمایه دفاعی سنتی ، یعنی از طلا روگردان شوند. به عقیده موبیوس ، ظاهر شدن آنها در واقع تقاضای شمش طلا را افزایش می دهد. وی گفت: "ارزهای جدیدی وارد صحنه بازی می شوند. من آنها را " ارزهای روانی " می نامم ، زیرا این یک موضوع ایمان است - آیا به بیت کوین یا پول رمزی دیگر اعتقاد دارید یا نه؟. فکر می کنم با رشد تقاضا برای ارزهای رمزپایه ، تقاضا برای داراییهای با ثبات واقعی ، از جمله طلا نیز افزایش می یابد."

طلای نقدی که قیمت آن در 13 اوت به 1535.11 دلار برای هر اونس رسید ، بالاترین سطح از سال 2013 بود ، در روز سه شنبه با 1503.46 دلار برای هر اونس معامله شد. از ابتدای سال تاکنون قیمت طلا 17 درصد رشد داشته است. در اوایل ماه ژوئیه ، موبیوس به درستی پیش بینی کرد که قیمت طلا از 1500 دلار فراتر رود.

به مجرد ظاهر شدن علائم کاهش سرعت رشد اقتصادی جهان، بانک های مرکزی سیاست های دمسازی را افزایش داده اند. در ماه ژوئیه ، رزرو فدرال ایالات متحده برای اولین بار در بیش از یک دهه نرخ بهره را کاهش داد ، در حالی که مقامات چینی حمایت هدفمند را ارائه دادند.

موبیوس گفت: "من فکر می کنم که ما شاهد نرخ پایین تری در چین و سایر کشورها خواهیم شد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала