گزارش و تحلیل

حضور ناوهای اسرائیلی در خلیج فارس بزرگترین فرصت برای سپاه پاسداران

© AFP 2023 / ATTA KENAREحضور ناوهای اسرائیلی در خلیج فارس بزرگترین فرصت برای سپاه پاسداران
حضور ناوهای اسرائیلی در خلیج فارس بزرگترین فرصت برای سپاه پاسداران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری باور دارند اسرائیلی ها فقط برای اینکه با ایرانی ها لجبازی کنند اعلام کرده اند که در ائتلاف آمریکا در خلیج فارس شرکت خواهند کرد و جسارت آن را نخواهند داشت نیرویی به این منطقه اعزام کنند.

اما  برخی دیگر باور دارند حتی برای عصبانی کردن ایرانی ها هم که شده اسرائیلی ها حاضر خواهند بود ناوهای خود را به منطقه ارسال کنند.

البته این ماجرا قطعا به تصمیم کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز وابسته است و احتمال دارد برخی از آنها مانند دولت بحرین حاضر باشند از اسرائیلی ها دعوت کنند که به بنادر آنها بیایند در حالی که برخی دیگر علیرغم روابط پشت پرده ای که با اسرائیل دارند، وبه دلیل شرایط داخلی خود، حاضر نخواهند بود در ائتلافی که اسرائیل حضور دارد حضور داشته باشند وقطعا هم حاضر نخواهند بود اسرائیلی ها را رسما دعوت کنند تا کشتی های جنگی خود را به بنادرشان بفرستند.

نکته قابل تامل در این است که حضور ناوهای اسرائیلی با چه واکنشی از طرف ایران مواجه خواهد شد.

می توان گفت تقریبا امروزه پازل منفجر شدن کشتی ها در مقابل بندر الفجیره امارات کم کم تکمیل می گردد و مشخص است از همان ابتدا بحث انفجار این کشتی ها و سپس کشتی ژاپنی همه نقشه های آمریکا و اسرائیل بوده تا بخواهند این ائتلاف را راه اندازی کنند.

روند اتفاقات ثابت می کند که همه این کارها توسط که انجام شده.

دیگر همه می دانند که حتی ماجرای توقیف نفت کش روسی حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق نیز به دستور آمریکا انجام شد و انگلیسی ها فقط به عنوان نوچه های مافیای آمریکا و اسرائیل عمل کردند.

حال چرا در عنوان مطرح کرده ایم "حضور ناوهای اسرائیلی در خلیج فارس بزرگترین فرصت برای سپاه پاسداران" می باشد؟

خوب چند سالی است اسرائیلی ها با ادعای اینکه حضور مستشاران ایرانی در سوریه یک تهدید بالقوه بر علیه آنها تلقی می گردد اقدام به بمباران مواضع مختلف در سوریه می نمایند و تعداد زیادی از مستشاران ایرانی و همپیمانان ایران در سوریه را شهید و مجروح کرده اند.

دلیل اصلی ای که هم ایرانی ها و هم همپیمانان آنها نتوانسته اند طی این سالها پاسخ اسرائیل را آنگونه که باید بدهند این بوده که ایرانی ها در سوریه مهمان هستند و تصمیم مقابله با اسرائیل مربوط به دولت وارتش سوریه می باشد.

حال در صورتی که اسرائیلی ها تصمیم بگیرند به خلیج فارس و تنگه هرمز تشریف بیاورند این بهانه برای ایران پیش می آید که بخواهد مقابله با مثل کند و اگر حضور نیروهای سپاه در سوریه تهدیدی برای اسرائیل تلقی می گردد قطعا حضور نیروهای اسرائیلی در منطقه خلیج فارس نیز تهدیدی برای ایران تلقی می گردد و همانگونه که اسرائیلی ها خود را محق می دانند بدون توجه به موازین بین المللی برای به اصطلاح حقظ امنیت خود به هر کاری دست بزنند ایرانی ها هم حق دارند همین کار را بکنند.

آنوقت تصور کنید که نیروهای سپاه، همان هایی که از هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را سرنگون کردند و کشتی انگلیسی را جلوی چشمان ناو نظامی انگلیسی توقیف کردند، چه لقمه چربی گیرشان بیاید.

قطعا اگر ایرانی ها هیچ کاری هم انجام ندهند به تلافی خون شهدای خود هم شده ناوهای اسرائیلی را هدف قرار خواهند داد و یک سرباز اسرائیلی از منطقه خلیج فارس زنده باز نخواهد گشت.

اینجا دیگر زمین بازی ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала