گزارش و تحلیل

جانشین وزیر دفاع ایران: خط قرمز ما، تجاوز به مرزهای کشور است+ ویدیو

© Sputnik / Poyua Mamaghaniسردار تقی‌زاده
سردار تقی‌زاده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین وزیر دفاع ایران به دعوت وزارت دفاع روسیه در نمایشگاه آرمیا-2019 در این کشور حضور یافت.

به گزارش اسپوتنیک، سردار تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع ایران به دعوت وزیر دفاع روسیه در راس یک هیئت بلند پایه از وزارت دفاع و ارتش برای دیدار با وزیر دفاع و سایر مقامات روسیه و همچنین بازدید از نمایشگاه "آرمیا 2019" به مسکو سفر کرده است.

سردار تقی زاده در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره این سفر و بازدید از نمایشگاه "آرمیا 2019" گفت:

ما به دعوت وزیر دفاع کشور روسیه به اینجا آمدیم و طی دو روزی که از نمایشگاه بازدید کردیم، شاهد پیشرفت های فناوری بسیار خوب صنایع مختلف روسی بودیم و به نظر میرسد که روند کارهای تحقیقاتی نسبت به سال گذشته دستاوردهای بسیار خوب و عالی داشته است.

 

وی افزود: ما امسال در این نمایشگاه شرکت نداشتیم و تنها برای بازید در این دوره حضور پیدا کردیم. ما توان دفاعی کشور را به صورت گسترده بررسی می کنیم همچنین به نقاط ضعف دشمن توجه ویژه ای داریم.

جانشین وزیر دفاع ایران  ادامه داد: ما تاکتیک و تکنیک خودمان را داشته و امیدواریم با ایده گرفتن و بررسی دستاوردهای دیگران، بتوانیم خود اتکایی در کشور را نسبت به گذشته بیشتر و بیشتر توسعه دهیم.

جانشین وزیر دفاع ایران در پاسخ به این سوال که آیا ایران برنامه ای برای خرید سامانه های دفاعی روسیه دارد، گفت:

ما پیشرفت های تحقیقاتی بسیار خوبی در زمینه های موشکی به صورت داخلی و بومی داشتیم و در این زمینه موفق بودیم و فکر می کنم دیگر نیازی به خرید تجهیزات اینچنینی نداشته باشیم. روند کار در اخل کشور و بومی سازی و خوداتکایی به رونق خود رسیده و همین روند را در آینده نیز دنبال خواهیم کرد.

سردار تقی زاده در خصوص پهپاد شناسایی آمریکایی که توسط سپاه پاسداران ایران ساقط شد نیز گفت: خط قرمز جمهوری اسلامی ایران، در حقیقت جلوگیری از هرگونه تجاوز است. بنابراین ما تمام ارزشهای خودمان را در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمین و در هوا می بینیم و اجازه نخواهیم داد کسی وارد کشورمان شود.

خبرگزاری "راسیا سیگودنیا" آژانس خبری رسمی این اجلاس بوده و رادیو اسپوتنیک از شرکای اطلاعاتی بین المللی آرمیا 2019 می باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала