گزارش و تحلیل

ایران و روسیه در راه فینال جام جهانی فوتبال هنرمندان+ ویدیو

© Fotolia / steevy84عکس های نایاب از حضور زنان ایرانی در استادیوم فوتبال
عکس های نایاب از حضور زنان ایرانی در استادیوم فوتبال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازیکنان تیم فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال هنرمندان (Art-Football) موفق به حضور در مرحله نیمه‌ نهایی و انجام کاری شدند که تیم ملی فوتبال این کشور در جام جهانی 2018 از آن باز ماند.

رسیدن هنرمندان ایران به این مرحله به آسانی میسر نشد و در این راستا آنها با تیم‌های قدرتمندی از بریتانیا، هلند و آلمان روبرو شدند. با وجود این واقعیت که بر اساس قوانین این مسابقات هر تیم می‌تواند حداکثر 2 بازیکن حرفه‌ای فوتبال در زمین داشته باشد، هنرمندان ایرانی پا پس نکشیدند و در سطح بالایی در این مسابقات ظاهر شده و هیچ مسابقه‌ای را واگذار نکردند و به مقام نخست گروه D رسیدند.

هنرمندان ایرانی در مصاحبه با اسپوتنیک، نقطه نظرات خود را در مورد بازی‌های انجام شده به اشتراک گذاشتند. تحقیقا تمامی بازیکنان متفق القول معتقد بودند که بهترین رقیب برای آنها در این مسابقات تیم ملی روسیه است.

فرشید فهیم، مجری تلویزیونی ایرانی

اسپوتنیک: بازی آخر با تیم هلند را چگونه ارزیابی می کنید؟

من خیلی خوشحالم که شما فارسی صحبت می کنید و این باعث خوشحالی است برای ما این سومین، چهارمین سالی است که ما در این تورنمت جهانی شرکت می کنیم. تیمها خیلی خوب و قدرتمند هستند و در کنار خیلی از آنها هم بازیکنان فوتبال است. ما هم سه تا بازیکن فوتبال داریم که دو تا از این بازیکنان می توانند داخل زمین باشد و بقیه بازیکنان ما هنری هستند و با اینکه مصدوم هم داشتیم توانستیم از سه تا از بازیهایمان، دو بازی را با برد شش امتیاز بگیریم و یک امتیاز هم که امروز گرفتیم توانستیم 7 امتیاز شویم و از گروه خودمان به عنوان تیم اول بالا رفتیم برای نیمه نهایی و انشاالله قهرمانی که بتوانیم قهرمانی سه سال پیشمان را اینجا مجدد تکرار کنیم و پرچم ایران را ببریم بالا.

اسپوتنیک: حالا شما احساس می کنید که تیم ملی ایران که سال پیش در جام جهانی شرکت کرد و نتوانستند به فینال بروند شما بتوانید به فینال بروید؟

حقیقتا همین طور است همه تیم ها خوب هستند و تلاششان را می کنند و ما وقتی برای این بازی ها می آییم این بازی ها را جدی می گیریم. درست است که بخشی از آن فان است و کمک به کارهای خیرخواهانه است. امروز مثلا ما به جایی رفتیم که کودکان بی سرپرست و بدسرپرست زندگی می کردند را دیدیم و چقدر خوشحال شدم از اینکه به این بچه ها خوب می رسند. ما بیشتر هدفمان آن است و هدف بعدی ما اینست که می آییم و با هنرمندان بقیه کشورها آشنا شویم و از نزدیک این دوستی و رفاقت ها بیشتر شود و آن بخش صلح طلبی ایجاد شود. فوتبال بهانه ای است برای اینکه همه اینها کنار هم قرار بگیرند. اگر قرار باشد که این فوتبال جدی نباشد آن لذت و هیجانش از بین می رود. بنابراین اگر موقعی در زمین بچه با کمی با خشونت بازی می کنند، نه با خشونت، محکم بازی می کنند به خاطر این است که جدی بودن بازی حفظ شود و تماشاچیان از دیدن بازی لذت ببرند به هر حال ما خوشحالیم و امیدواریم که در نیمه نهایی بتوانیم تیم بعدی را ببریم و به فینال برویم و بتوانیم قهرمانی 2007 را مجدد تکرار کنیم.

اسپوتنیک: از تیمهایی که آنجا شرکت می کنند شما کدام تیم را به عنوان رقیب قوی می دانید؟

تیم هایی که ما با آنها بازی کردیم آلمان، انگلیس و هلند تیم های فوق العاده قوی بودند به نظرم تیم روسیه تیم خیلی خوبی است، اسلونی تیم خیلی خوبی است و عرض کنم خدمت شما که تیم های دیگر را بازیهایشان را ندیدم ولی کره می تواند تیم خیلی خوبی باشد، همه تیم ها خوب هستند و فاصله ها خیلی زیاد نیست و همه تیم ها هم هر سال به سال که می آید قدرتمند تر می شوند ولی نمی دونم که ما نیمه نهایی به کدام تیم خوردیم. اگر به روسیه خورده باشیم روسیه تیم خیلی خوبی است و بتوانیم روسیه را ببریم بعد از آن انشالله در فینال ببینیم کدام تیم است که بتوانیم آن را هم شکست بدهیم. تمام تلاشمان را می کنیم قهرمان شویم.

اسپوتنیک: برای بخش فرهنگی شما کاری را آماده کرده اید؟

بله، در تیم ما یکی دو تا از خواننده های خوب، نوازندگان و آهنگسازان خوب با ما همراه هستند. حدود سه چهار تا خواننده همراه ما هستند، علی لهراسبی، علی آتمین، سعید بحری خواننده هستند و سینا زکائی هم نوازنده تیم است و اینها یک برنامه ای را آماده کرده اند که انشالله روز جمعه فکر می کنم ما این برنامه را در پارک و در استیجی که زده اند در آنجا قرار است اجرا کنیم. که این هم یک گفتگوی فرهنگ ها باشد از طرف ایرانی ها برای هم هموطنان خودمان و هم هنرمندان دیگری که می آیند برای دیدن.

 

ابراهیم میرزاپور، دروازه‌ بان سابق فوتبال ایران

اسپوتنیک: خیلی خوشحال هستیم که شما را در مسکو می بینیم، این بار شما چگونه بازی ها را ارزیابی می کنید؟

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. من خوشحال هستم که برای سومین دوره در این مسابقات شرکت می کنم و بنظرم هر سال سطح بازی ها و تیم ها با برنامه ریزی بالاترمی رود و بازیکنان خوب می آیند. انگلیس و آلمان و هلند واقعا نشان دادن که تیم های بسیار قوی و خوبی هستند و خدا را شکر هم تیم ما توانست در این سه تا بازی هفت امتیاز بگیرد و به عنوان تیم اول صعود کند.

امروز که ما بازی شما با تیم هلند را تماشا کردیم واقعا بازی خیلی هیجان انگیزی بود و خوشحال هستیم که شما چندین بار از تیم خودتان دفاع کردید، از آنجاییکه شما به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای در این مسابقات شرکت می کنید، آیا احساس خاصی دارید وقتی که با هنرمندان ایرانی و نه فوتبالیست ها بازی می کنید؟

همان طور که از اسم این فوتبال مشخص است. آرت فوتبال بیشتر این مسابقات برای هنرمندان است و لطف کردند که این اجازه را دادند که هر تیم بتواند دو سه بازیکن حرفه ای داشته باشد که کیفیت مسابقات یک خورده بالاتر برود و بنظرم من ایده بسیار خوبی هم هست. من که از سال اول آمدم کنار دوستان هنرمند ایرانی بازی کردم واقعا خیلی خوشحال بودم و چون ما خیلی از این دوستانمان را در تلویزیون یا سینما می دیدیم و یا به عنوان خواننده می شناختیم. واقعا حس بسیار خوبی دارم. من در دوره ای به عنوان دروازه بان تیم ملی ایران فوتبال بازی می کردم. آنجا یک حال و هوای خاصی داشت و اینجا هم واقعا آدم می آید در کنار دوستان و یا کنسرت هایی که برگزار می شود و از تمام کشورها آدم می رود و می بیند واقعا حس بسیار خوبی به من دست می دهد و همین باعث شده که من هر سال بیایم و در کنار این تیم باشم.

اسپوتنیک: شما که از سه سال پیش در این مسابقات شرکت می کنید بفرمایید که چرا ایرانیان در این مسابقات پیشقدم هستند و دو سال پیش قهرمان شدند. شما دلیل را در چه می بینید با اینکه در این رویداد فقط دو بازیکن حرفه ای شرکت می کنند و بیشتر آنها هنرمند هستند؟

این چیز ذاتی در وجود ایرانیان است که همیشه دوست دارند موفق و پیروز باشند و شما می بینید که سه سال پیش آمدیم اینجا و قهرمان شدیم، آن اولین دوره من بود و آن حسی که ما در زمان تیم ملی داشتیم و می رفتیم بازی می کردیم  و زمانی که سرود کشور نواخته می شود این حس بسیار خوبی به آدم دست می دهد و همین باعث می شود که آدم با انگیزه برود و در مسابقات شرکت کند. درست که مسابقات بیشتر جنبه دوستانه  دارد و خیلی محتاط بازی می کردیم که کسی هم مصدوم نشود ولی خوب ما همیشه دنبال این هستیم که بتوانیم پیروز باشیم و به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم.

 

سامان صفاری، بازیگر سینما و تلویزیون و مدل اهل ایران

اسپوتنیک: در مورد این سفرتان تعریف کنید؟

لازمه هر فستیوالی این است که شرایط آن را بتواند آن کشور فراهم کند و من احساس می کنم که مسکو و کشور روسیه به بهترین شکل ممکن این شرایط را برای ماها فراهم کرده است، آدمهای هنرمند اینجا می آیند، کلی خواننده و بازیگر و ما یک توقعاتی داریم از این فضا و احساس می کنم که کشور روسیه این توقعات ما را واقعا برآورده کرده است. من که خیلی خوشحالم در این آرت فوتبال هستم و دوست دارم که آدمهای مشهور تر در کشورهای دیگر ببینم. شاید یکی از ضعفهای آرت فوتبال می توانم بگویم که خیلی آدم معروف ندیدم.

اسپوتنیک: به شما سخت ترین بازی با کدام تیم بوده است؟

سه تا جواب برای این سوال دارم. سخت ترین تیم هلند بود، بی ادب ترین تیم هم آلمان بود چون آلمان خیلی تبحر دارد در این اتفاق، چون من خیلی میرم آلمان و می آیم یک خورده احساس می کنم که اخلاق را رعایت نمی کنند و بهترین تیم از لحاظ رفتار تیم انگلستان بود.

اسپوتنیک: دوست داشتنید با کدام تیم بازی کنید؟

من خیلی ناراحتم که مصدوم شدم در بازی با تیم آلمان در نیمه دوم توسط بازیکن شماره 10 که اصلا فوتبال بازی نمی کردنند. من خیلی دوست دارم با روسیه بازی کنیم. چون خیلی تماشاچی دارند و ما هم تماشاچی زیاد داریم و خودم دوست دارم که فاینال را با روسیه بازی کنیم.

اسپوتنیک: اگر حرف خاصی دارید برای خواننده ها، بفرمایید

ممنون از مهمان نوازیشان، خیلی شرایط اینجا شرایط خوب و جذابیه و من احساس می کنم که هر سال بهتر می شود. چون من دفعه اولم است که می آیم ولی الان یک جورایی راغب شدم که دوباره هم بیام اگر فستیوال سال دیگر سر کار دیگری نباشم و دوست دارم بیام و آدم های معروف تر ببینم. خیلی آدمهایی که فوتبالی هستند مثل تیم هلند، احساس می کنم خیلی به برد و باخت نباید اهمیت بدهند. مهم هدف اینجا آرت فوتبال است و بیشتر ادمهای هنرمند ببینیم و یک جورایی با آنها صحبت کنیم و حرف بزنیم و دیالوگ هنری بگیم. من یک هنرمند خیلی معروف ترکیه را دیدم و با هم کلی صحبت کردیم و این خیلی برای من جذاب بود و یا یک خواننده خیلی خوب داشتیم و یک خواننده محبوب ما اینجا است علی لهراسبی که با خیلی از موزیسین های معروف صحبت کرد ولی تعداد آنها خیلی کم بود.

 

علی لهراسبی، خواننده موسیقی پاپ ایرانی

اسپوتنیک: خیلی وقت است که به فوتبال علاقمند هستید؟

بله خیلی وقت است، از بچگی و یک وقتهایی در یکی از باشگاهها بازی کردم ولی مصدوم شدم.

اسپوتنیک: بازی را چطوری ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب بود و برگزاری خیلی بود و خیلی خوشحالم که تیم های مختلف هنرمندانشان آمده اند. البته من نمی دانم که بعضی از تیمها واقعا هنرمند هستند چون که همه بازیکنانشان حرفه ای هستند. ولی خوب خیلی باحال بود و جمع خوبی است. بازی امروز خیلی سخت بود و من فکر می کنم که روی تدبیر مربی و همدلی گروه توانستیم این مرحله را رد کنیم و قهرمان گروهمون بشیم. که حالا وارد چهار تیم می شویم و امیدواریم که قهرمان شویم.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала