گزارش و تحلیل

آمریکا به دنبال ایران هراسی است

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRI آمریکا به دنبال ایران هراسی است
آمریکا به دنبال ایران هراسی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا در صحنه مختلف از جمله تجزیه سوریه و عراق و نابودی محور مقاومت از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده و اینک با پروژه قدیمی ایران هراسی سعی در جبران برخی از شکست ها را دارد.

سامان نیازی معاون امور بین الملل موسسه بین المللی حقوق بشر صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با اسپوتنیک ودر واکنش به تحولات اخیر منطقه با تمرکز بر معامله قرن در آستانه روز جهانی قدس اظهار داشت:

 آمریکا در صحنه مختلف از جمله تجزیه سوریه و عراق و نابودی محور مقاومت از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده و اینک با پروژه قدیمی ایران هراسی سعی در جبران برخی از شکست ها را دارد.

آقای نیازی افزود: تلاشهای بدون نتیجه آمریکا در راستای منزوی کردن ایران ازطریق تفرقه بین دوستان ایران پروژه و تیر آخر آمریکا برای مواجهه با ایران در این برهه از زمان است.

تهدید و هیاهوی آمریکا مبنی بر جنگ هم؛ ناخواسته فرصتی ایجاد کرد که دوستان واقعی ایران حتی در این مقوله نیز قاطعانه از دفاع جانانه و حمایت از جمهوری اسلامی ایران اعلام موضع کنند.

آقای نیازی در مورد کنفرانس اقتصادی در بحرین اظهار داشت: "بی شک این سطح گسترده از حمایت جدی از جمهوری اسلامی ایران هشدار جدی به اذناب منطقه‌ای استکبار است که فکر نکنند با خزعبلاتی به عنوان معامله قرن می توانند مسأله اول جهان اسلام را از کانون دید و اولویت مشترک مسلمانان خارج کنند که قطعا اجماع شیاطین در بحرین یا هرجایی باعنوان رونمایی ازمعامله قرن به غبن فاحش در معامله برای متعاملین تبدیل خواهد شد".

در مورد تهدید های جنگ در منطقه ایشان افزودند: "ترامپ یک کهنه سرباز نیست که به دنبال جنگ باشد، بلکه یک تاجر و دلال است، بنابراین در شیپور جنگ می‌دمد اما هرگز وارد جنگ نمی‌شود چون او فقط تجارت درسایه جنگ را می‌فهمد. لشکر کشی آمریکا به منطقه غرب آسیا و خلیج فارس جزئی از پازل تجارت ترامپ است."

وی افزود: "آمریکا و هم پیمانانش به خوبی میدانند عواقب هرگونه تعرضی به ایران چه پاسخی را در بر خواهد داشت".

آقای نیازی گفت: "اینکه امروز در رژیم صهیونیستی سرگرم فعالیت های حزبی و در آرامش به دنبال تشکیل دولت هستند ، نشان دهنده اینست که امریکا هرگز جرات دست به ماشه ندارد چرا که در صورت هرگونه اشتباه محاسباتی از سوی آمریکا ، رژیم صهیونیستی دیگر آرامش و امنیتی نخواهد داشت".

ایران نیازمند میانجی برای مذاکره با آمریکا نیست - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران نیازمند میانجی برای مذاکره با آمریکا نیست

وی در مورد روز قدس اظهار داشت: "نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک به عنوان روز جهانی قدس ، نشان از هوش و عمق ایدئولوژیک امام بود.

امروز این حرکت و راهپیمایی ها در اکثرا کشورهای دنیا و حتی در آمریکا هم شکل میگیرد و روز قدس امسال باید با شکوه هرچه بیشتر در دنیا برگزار شود."

آقای نیازی در مورد اجلاس مکه اظهار داشت: "نشست فوق العاده مکه با موضوع فلسطین ، صرفا نمایشی است".

وی در مورد اتهامات به ایران در مورد اتفاقات بندر فجیره گفت: "در خصوص ایران هم اتهامات بی اساس حوادث بندر فجیره ، راه به جایی نخواهد برد.

جمهوری اسلامی ایران ، سال هاست در تامین امنیت آبراه های بین المللی به منظور حفظ سلامت دریانوردی و امنیت نفتکش‌ها، مشارکت می کند."

وی افزود: "اخیرا عبدالله بن یحیى المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل گفته ما مرد جنگ هستیم سوال اساسی اینست کدام مرد جنگی به زنان و کودکان بی پناه هجوم می برد ؟ بسیار مضحک است که وی ایران را در خصوص اظهار نظر در خصوص فاجعه و جنایت منا ، فاقد صلاحیت دانسته است".

آقای نیازی گفت: "در حالی که ایران بیشترین قربانی و شهید (۴۶۴ نفر) را در بین ملیت های حاضر در جنایت سعودی ها داشته است و حسب قوانین بین الملل نه تنها صلاحیت که ملزم به حمایت، صیانت و دفاع از تمامی حقوق اتباع خود در سرتاسر عالم است.  رژیم قبیله ای عربستان با سوء استفاده از قطع روابط ، امکان حمایت‌های دیپلماتیک جهت واکاوی دقیق حادثه را در سرزمین عربستان از ایران سلب کرد که این خود نقض هنجارهای دیپلماتیک می باشد."

وی در پایان اظهار داشت: "مقامات سعودی بدانند پاسخگویی عربستان در خصوص جنایت منا ، یک مطالبه ملیست که هرگز فراموش نخواهد شد."


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала