گزارش و تحلیل

دست های نامرئی در فوتبال ایران

© Fotolia / steevy84دست های نامرئی در فوتبال ایران
دست های نامرئی در فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با نزدیک شدن به روزهای پایانی لیگ برتر فوتبال ایران در میان اهالی و دست اندرکاران باشگاه ها مسائل بحث برانگیزی درباره دست های پشت پرده بیان می شود.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که به روزهای پایانی مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران نزدیک می شویم، برخی تیم های که مدعی قهرمانی بودند و نتوانستد به خواسته خود  برسند، با انتشار بیانیه و پیام های در شبکه های اجتماعی سعی دارند که عدم موفقیت خود را به گردن دیگران بیاندازند.

بازداشت محسن فروزان دروازه بان تراکتورسازی+عکس - اسپوتنیک ایران
بازداشت محسن فروزان دروازه بان تراکتورسازی + عکس

به نقل از تسنیم، این داستان مربوط به امروز و دیروز نیست، سال‌هاست که این ماجرا را می‌‌شنویم و می‌بینیم. سال‌هاست گوش‌مان عادت کرده به شنیدن اینکه «دست‌های پشت‌پرده نمی‌خواهند قهرمان شویم»، «می‌خواهند فلان تیم را قهرمان کنند»، «اراده‌ای هست که جام را به ما ندهند» و… چقدر این جملات آشناست. از ‌16ــ15‌ سال پیش که لیگ برتر تازه راه افتاده بود از این حرف‌ها می‌زدند و اکنون با گسترده شدن شبکه‌های اجتماعی راحت‌تر این صحبت‌ها را انجام می‌دهند.

لیگ برتر که به هفته‌های پایانی‌اش می‌رسد بیشتر شاهد چنین مسائلی هستیم. اعتراض، داد و فریاد، صحبت از دست‌های پشت‌پرده، صحبت از پرسپولیسی و استقلالی بودن فلان مسئول، صحبت از اینکه می‌خواهند یک تیم خاص قهرمان شود، صحبت از شرط‌بندی‌های میلیون‌ دلاری. دیگر حالمان را بد کرده‌اند با این حرف‌ها. وقتی پیروز می‌شوند حتماً بر اساس شایستگی‌های فنی‌شان بوده و ارتباطی هم به مسائل داوری و پشت‌پرده ندارد اما کافی است که در یک بازی بازنده باشند، آن وقت است که زمین و زمان را به هم می‌دوزند.

معاون باشگاه استقلال، رقم شرطبندی برای هر بازی را 5 میلیون دلار اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
معاون باشگاه استقلال، رقم شرطبندی برای هر بازی را 5 میلیون دلار اعلام کرد

در اینکه اشتباهات داوری در فوتبال ایران وجود دارد، شکی نیست، در اینکه در فوتبال ایران فساد وجود دارد و مسائلی مانند تبانی و شرط‌بندی هم هست شکی وجود ندارد اما چگونه است که وقتی پیروز می‌شویم و اتفاقاً در آن بازی اشتباه داوری به‌سودمان است هیچ‌کدام از این مسائل مطرح نمی‌شود؟ چطور وقتی می‌بریم و از داوری سود می‌کنیم، حرفی از شرط‌بندی و پشت‌پرده و داوری نیست اما به‌محض اینکه می‌بازیم پای همه این موارد به‌میان کشیده می‌شود؟

در این بین فرهاد مجیدی سرمربی موقت استقلال با انتشار پیامی در صفحه رسمی خود، ضمن انتقادتی تند، وزیر و معاون وزیر و فدراسیون فوتبال را پرسپولیسی خواند و اما پس از دقایقی این اصلاح کرد و در طرف در مقابل نیز بازیکنان و مربیان تیم پرسپولیس نیز با انتشار پیام هایی به گونه پاسخ انتقادهای وی را دادند.

واقعیت این است که تمام تیم‌ها، هم از داوری سود کرده‌اند و هم ضرر دیده‌اند که البته مقدار آن کم و زیاد است و ممکن است ضررها بیشتر باشد یا بالعکس، آن چیزی که اهمیت دارد نحوه برخورد ما با این اتفاقات است. شرایط طوری شده که فوتبال پاک است به‌شرط اینکه ما موفق و قهرمان شویم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала