گزارش و تحلیل

آمریکا با ارزش ترین برگه اش در مقابل ایران را سوزاند

© AFP 2023 / Chavosh Homavandiآمریکا با ارزش ترین برگه اش در مقابل ایران را سوزاند
آمریکا با ارزش ترین برگه اش در مقابل ایران را سوزاند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق معمول تیم آقای ترامپ یک بار دیگر ارزشمند ترین برگه ای که می توانست ابزاری برای فشار بر ایران به حساب آید را سوزاند تا منطقه و جهان را وارد مرحله جدید رویارویی ایران و آمریکا نماید.

با قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی ایالات متحده بیش از اینکه برای ایران چالش ایجاد کند برای خود چالش بزرگتر ایجاد کرده.
هر آنکه به اوضاع منطقه اشراف دارد بخوبی می داند که همه صحبت های آقای پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی اش در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شانتاژ تبلیغاتی بیش نبود و اینکه مثلا این کار آمریکا منجر به فشار به ایران و یا ایجاد محدودیت های مالی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گردد کاملا بی معنی می باشد؛ چون سالهاست ایالات متحده تشکل های اقتصادی وابسته به سپاه را تحریم کرده و سپاه پاسداران هیچ حساب رسمی ای خارج از کشور ندارد که آمریکا بخواهد ببندد.
مضاف بر این سپاه پاسداران و ایران مدت ها است که پیش دستی کرده اند و تدابیر مورد نیاز در قبال احتمال چنین اتفاقی را اتخاذ کرده اند.
در حالی که آمریکایی ها یک هفته فرجه برای تصمیم خود قرار داده بودند و احتمالا فقط منتظر آن بودند که انتخابات اسرائیل پایان یابد و آقای نتانیاهو بتواند از این امتیاز در انتخابات استفاده کند، شاید تنها چیزی که آمریکایی ها به هیچ وجه انتظار آن را نداشتند که شورای عالی امنیت ملی ایران به سرعت برق نیروهای آمریکایی در منطقه را تروریست تلقی کند وبالطبع سطح رویارویی را بالاتر ببرد.
در این شرایط همه هم نیروهای آمریکایی در خلیج فارس با مشکل مواجه خواهند شد و هم نیروهای آمریکایی در منطقه با مشکل مواجه خواهند شد.

ترامپ - اسپوتنیک ایران
سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی

از این پس نیروهای ایرانی و متحدین آنها در منطقه دقیقا همان برخوردی را که ایرانی ها با داعش می کنند با نیروهای آمریکایی خواهند داشت و طبیعتا جان همه سربازان آمریکایی د ر منطقه به دلیل اینکه امکان تماس و هماهنگی با نیروهای ایرانی ویا متحدین آنها وجود ندارد در خطر خواهد بود و می توان گفت هر خونی از سربازان آمریکایی در این منطقه ریخته شود از این پس به گردن آقای ترامپ و دولت اش واشتباهاتشان می باشد.
رئیس جمهوری ای که از زمان به قدرت رسیدن اش تا به حال کل اعضای کابینه اش، برخی چند بار، تغییر کرده اند، چون نمی توانند با او کار کنند این بار نیز تصمیمی گرفته که می تواند نه فقط روی زندگی سربازان آمریکایی در منطقه بلکه حتی روی فعالیت های تجاری آمریکا در منطقه نیز تاثیر بگذارد؛ چرا که از این پس حتی کشتی های تجاری آمریکا که می خواهند به خلیج فارس تردد کنند امکان تماس با نیروهای سپاه پاسداران که حافظ امنیت تنگه هرمز می باشند را ندارند، چون طبق قانون آمریکا تماس با تروریست ها جرم است، و با توجه به عدم هماهنگی احتمال اینکه آنها توقیف شود و یا با آنها برخورد شود بسیار زیاد است.
همچنین در صورتی که مثلا نیروهای آمریکایی که در افغانستان حضور دارند بصورت اشتباه وارد خاک ایران شوند دیگر با آنها به عنوان نیروهای یک کشور خارجی برخورد نمی شود بلکه به عنوان نیروی وابسته به گروه تروریستی با آنها برخورد می شود.
باید اینجا توجه داشت که چون نیروهای آمریکایی در لیست گروه های تروریستی ایران قرار گرفته اند این فقط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نخواهد بود که با نیروهای آمریکایی به عنوان تروریست برخورد خواهد کرد بلکه همه نیروهای مسلح ایران از ارتش گرفته تا حتی نیروهای انتظامی موظف خواهند بود با نیروهای آمریکایی به عنوان تروریست برخورد کنند.
حال باید دید که آیا این واقعا همان چیزی است که مردم آمریکا می خواهند و آیا منافع لابی های قدرت و اسرائیل در ایالات متحده اینقدر ارزش دارد که ترامپ حاضر باشد جان سربازان آمریکایی و منافع آمریکایی را برایش به خطر بیاندازد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала