گزارش و تحلیل

هشدار سازمان مدیریت بحران به ساکنین نیمه غربی ایران

© REUTERS / Kyodoهشدار سازمان مدیریت بحران ایران به ساکنین نیمه غربی ایران
هشدار سازمان مدیریت بحران ایران به ساکنین نیمه غربی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان مدیریت بحران ایران در مورد بارش های شدید روز شنبه در نیمه غربی و جنوب غربی ایران هشدار داد.

اسپوتنیک — بارندگی‌های بی‌سابقه در ایران طی چند روز گذشته مناطق بسیار وسیعی در این کشور را زیر آب برده و در استان های گلستان، فارس، مازندران، لرستان، خوزستان خسارات انسانی و مالی فراوانی برجای گذاشته است.

علت وقوع سیل در شیراز - اسپوتنیک ایران
علت وقوع سیل در شیراز
اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره حوادث اخیر در ایران در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت:

بر اساس اطلاعات داده شده توسط سازمان هوا شناسی به ستاد بحران، سامانه ی بارشی جدیدی از بعد از ظهر شنبه، دهم فروردین ماه وارد کشور می شود و طی روز های یکشنبه و دوشنبه در نیمه ی غربی و جنوب غربی کشور فعال خواهد بود كه شامل استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری می باشد.

معاون وزیر کشور ایران گفت: با توجه به سیلاب ها و بارش های اخیر و حجم عظیم اثر بخشی سامانه ی مذکور از هموطنان خواهشمندیم دقت لازم را بعمل آورند و از طریق سامانه های اطلاع رسانی معتبر نظیر سایت سازمان مدیریت بحران و رسانه ی ملی پیگیری وتوجه لازم را به عمل آورند.

وی در ادامه افزود: سازمان مدیریت بحران، توصیه های لازم را به سازمان ها و نهاد های مرتبط با مدیریت منابع آب اظهار داشته و از آنها خواسته تا اقدامات لازم در جهت کاهش خطرات ناشی از سیل و حفظ ایمنی را به عمل آورند.

معاون وزیر کشور ایران در ادامه عنوان کرد، بارندگی ها و سیلاب های اخیر موجب آسیب رسیدن به منازل مسکونی، تاسیسات زیر بنایی و مناطق و بخش های کشاورزی در استان های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، فارس و تعدادی از دیگر استان ها شده که برای جبران خسارات مذکور اعتبارات مورد نیاز به هیات وزیران ارسال شده که پس از تصویب در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ها و بنیاد مسکن انقلب اسلامی قرار می گیرد تا هزینه شود.

سیل در ایران، فرصت طلایی ذخیره آب - اسپوتنیک ایران
سیل در ایران، فرصت طلایی ذخیره آب
رئیس سازمان مدیریت بحران ایران در ادامه به خبرنگار اسپوتنیک گفت: هیئتی را به ریاست آقای بهنام سعیدی، معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران به استان فارس اعزام کردیم تا گزارشی از مناطق سیل زده تهیه کرده و هزینه های لازم را بر آورد کنند.

وی افزود: اعتبارات در خواستی از هیئت وزیران جهت بازسازی مناطق سیل زده علی الحساب بوده و طی بررسی های دقیق تر قابل بازبینی خواهد بود.

اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور در ادامه گفت: بیشترین آسیب ناشی از سیل های اخیر متوجه استان گلستان بوده به گونه ای که حدود 270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان آسیب دیده و حدود 100 هزار هکتار از اراضی دچار خسارت های اساسی شده اند.

وی در ادامه گفت تسهیلات درخواستی در قالب کمک های بلاعوض به سیل زدگان داده می شود و کمک های بلاعوض معیشتی هم به هموطنان این مناطق عرضه خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала