گزارش و تحلیل

چرا ایرانی ها پاسخ تهدیدات نتانیاهو را دادند؟

© AP Photo / Sebastian Scheinerچرا ایرانی ها پاسخ تهدیدات نتانیاهو را دادند؟
چرا ایرانی ها پاسخ تهدیدات نتانیاهو را دادند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حالی که بسیاری باور داشتند که چون آقای نتانیاهو تلاش دارد با شاخ و شانه کشیدن برای ایران در انتخابات داخلی اسرائیل استفاده کند و امتیاز بگیرد بهتر است که پاسخی به وی داده نشود سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جهوری اسلامی تهدیدات نتانیاهو را با تهدیدات بزرگتری پاسخ داد.

بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل جرئت آن را نخواهد داشت که به نفتکش های ایران حمله کند چون می داند عواقب آن بسیار زیاد است مضاف بر اینکه بیشتر نفت ایران به سمت شرق آسیا صادر می شود، جایی که نیروی دریایی اسرائیل هیچ اقتداری در آن ندارد و به همین دلیل حتی اگر هم بخواهد تهدیدات خود را عملی کند امکان آن را ندارد.

اردوغان خطاب به نتانیاهو: «به خودت بیا» - اسپوتنیک ایران
اردوغان خطاب به نتانیاهو: «به خودت بیا»
آقای نتانیاهو امروزه با مشکلات عدیده داخلی مواجه می باشد و جبهه های ائتلاف بر علیه او بسیار قدرتمند می باشد وبه همین دلیل تلاش دارد همه انظار را به سمت بحرانی خارجی جلب کند و طبیعتا بسیاری باور دارد که اگر به وی پاسخ داده شود ممکن است وی به هدف خود برسد و طبیعتا بتواند با افزایش تنش های بین المللی سمت و سوی انتخابات داخلی اسرائیل را تغییر دهد.
اما برخی دیگر باور دارند اگر به سخنان نتانیاهو پاسخ داده نشود قطعا ایشان تهدیدات خود را افزایش خواهد داد و باید به اسرائیلی ها فهماند که اگر نتانیاهو را مجددا انتخاب کنند ممکن است با یک بحران امنیتی بزرگ مواجه شوند.

همچنین تهدیدات نتانیاهو ممکن است خریداران نفت ایران را دلسرد کند و قطعا وقتی که نیروهای مسلح ایران سلامت رفت و آمد نفت کش های ایرانی را تضمین کنند قطعا خریداران نفت ایران دلگرم تر خواهد شد.

مضاف بر این پاسخ به تهدیدات نتانیاهو می تواند پیغام هایی برای ایالات متحده و دیگر کشورهایی متخاصم با ایران باشد که مبادا بخواهند دست به هرگونه ماجراجویی بزنند و در مقابل صادرات قانونی نفت ایران کاری انجام دهند.
با توجه به تهدیدات ایالات متحده شرکت های بیمه بین المللی جرئت بیمه کردن نفت کش هایی که نفت ایران را صادر می کنند ندارند و این شرکت های بیمه گذار ایرانی می باشند که چنین کاری را انجام می دهند.

نتانیاهو: ایران تحریم های آمریکا را با قاچاق نفت دور می زند - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو: ایران تحریم های آمریکا را با قاچاق نفت دور می زند
با توجه به اینکه به جز چند شرکت بین المللی بیمه که عموما یا اروپایی و یا آمریکایی هستند و تحت نفوذ لابی های یهودی حامی اسرائیل می باشند هیچ شرکت دیگری در سطح جهان نفتکش ها را بیمه نمی کند، اگر شرکت های ایرانی بتوانند با موفقیت از این ماجرا بگذرند احتکار بازار بیمه نفتکش های جهان شکسته می شود و ضرر بزرگی متوجه این شرکت ها می گردد و به همین دلیل اسرائیل و ایالات متحده به دنبال آن هستند که شرکت های بیمه ایرانی نتوانند از پس این ماجرا بر بیایند.
به همین دلیل هم می توان گفت تهدیدات آقای نتانیاهو و آقای مایک پمپئو اهداف نهفته دیگری نیز دارد و آن این است که شرکت های بیمه گر ایرانی را از بیمه نفتکش های ایرانی منصرف کند.
بدیهی است با پاسخ قاطع ایران به تهدیدات اسرائیل و آمریکا هم شرایط درونی اسرائیل متشنج و به ضرر نتانیاهو پیش می رود و هم اینکه شرکت های بین المللی بیمه نفتکش ها نیز تحت فشار قرار می گیرند چون آنها نیز واهمه آن را خواهند داشت که این ماجراجویی به ضرر آنها تمام شود.
به هر حال از لحاظ همه قوانین و مقررات بین المللی چیزی به نام نفت قاچاق ایرانی وجود ندارد و کل نفت صادراتی ایران مشروع و قانونی می باشد و این ایالات متحده است که قوانین و مقررات بین المللی را نقض می کند و به همین دلیل هرگونه تعرض به نفتکش های ایرانی به نوعی تعرض به قوانین و مقررات تجارت آزاد بین المللی تلقی می گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала