گزارش و تحلیل

ماشین پوتین پول ساز می شود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy  /  مراجعه به بانک تصاویر ماشین پوتین پول ساز می شود
ماشین پوتین پول ساز می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چه نوع خودرویی مانند رولزرویس به نظر می رسد، اما ساخت روسیه است؟ این ماشین جدید دولتی "آوروس" روسیه و به سفارش ولادیمیر پوتین تولید شده است.

اسپوتنیک به نقل از مجله هفتگی اشپیگل آلمان: "اگر ماشین های سنگین را دوست داری، وضع تو برتر است". خودروی بزرگ لوکس تولید شده در میهن — نماد وضع عالی است. ملکه انگلیس سوار بنتلی، ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک کادیلاک با نام "The Beast" سفر می کند، و رییس جمهور چین شی جین پینگ یک ماشین Hongqi دارد. پوتین مجبور بود در اطراف میدان سرخ در یک مرسدس بزرگ کلاس اس سفر کند. آلمانی ها خوشحال می شدند، زیرا تلویزیون، ماشین شان را بطور مداوم نشان می داد. اما اینک چند ماه است که پوتین برای سفرها از ماشین تولید شده در کشور خودش استفادنه می کند.

داخل خودروی آئوروس ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران
نمایش آئوروس پوتین
تا به حال، یک لیموزین لوکس به عنوان یک پروژه معتبر وطن پرستانه دارای اهمیت منطقه ای در نظر گرفته می شد. ولی در حال حاضر در نمایشگاه ژنو این خودرو خصوصیات کاملا دیگری را رونمایی می کند. فرانتس گرهارد هیلگرت رییس آوروس که سال های مدیدی در روسیه در شرکت "دایملر" کار می کرد چنین می گوید: ما خودمان را بعنوان یک جایگزین جهانی برای مارک های بنتلی، رولزرویس و مایباخ می بینیم و از این رو در راه شناختن شدن از سوی بقیه جهان گام نهادیم.

با پول یک صندوق سرمایه گذاری ابوظبی، او در حال آماده سازی برای راه اندازی شرکت بین المللی "آوروس" است. دو نمایشگاه در مسکو در حال حاضر باز است، در تاتارستان، در جای خالی کارگاهی برای تولید سالانه 5000 خودرو این نوع در دست ساخت است. هیلگرت در سراسر جهان، به دنبال بازرگانان مجرب است که در کمتر از دو سال، خودروهای لوکس او را به فروش برسانند.

فناوری های پورشه در زیر درب موتور

ماشین اول دارای نام تجاری لیموزین سِنات است که هیلگرت آن را در دو نسخه به فروش می رساند: "600" در فرمت دارای طول S-Class و "700" به اندازه های Pullman در نسخه استاندارد ضد گلوله. ماشین لوکس دارای طول 6.63 متر است و فاصله بین چرخ ها به اندزه 4.3 متر به شما امکان می دهد دو صندلی تاشو را برای دو مسافر کلاس اول مانند هواپیما قرار دهید و همچنین دو صندلی کوچک برای زیردستانی داشته باشید که در سمت معکوس حرکت نشسته اند. پارتیشن شیشه (شیشه جدا کننده) یک عنصر ضروری است، هممانند شیشه ای ضد گلوله ضخیم درهای به وزن صد کیلو.

در هر دو نوع خودرو از موتور هیبریدی V8 ساخته شده توسط پورشه برای مصرف کنندگان روسی استفاده شده است که 4.4 لیتر بنزین را به 600 قوه اسب تبدیل می کند و حداکثر گشتاور- 800 نیوتن بر متر است. این خصوصیات کافی است که ماشین غول پیکر بتواند در بهترین حالت در 6 ثانیه سرعت 250 کیلومتر در ساعت را بگیرد.

گران تر از مرسدس، ارزان تر از رولزرویس

لیموزینگ پوتین چگونه ساخته شد + ویدئو - اسپوتنیک ایران
لیموزین پوتین چگونه ساخته شد + ویدئو
هیلگرت هنوز قیمت فروش را اعلام نکرده اما در ژنو اشاره کرد که "کمی گران تر از یک مرسدس بنز اما بسیار ارزان تر از رولزرویس است." طبعا، لیستی از گزینه های اضافی فرصت های بسیاری برای خلاص شدن از شر پول را ارائه می دهد. این خودرو با بدن کاملا مجهز و حفاظت زرهی ضد گلوله استاندارد، دارای صندلی های ماساژ و اکرن مسطح نمایش نباید هزینه کمتر از یک میلیون را داشته باشد. هیلگرت قصد ندارد بر لیموزین متوقف شود: در آینده برنامه ریزی شده است که سوپر SUV و سوپرون را تولید کند.

یان بورگارد از شرکت مشاوره راهبردی بِرلیز مونیخ می گوید: تا به حال، صنعت خودروسازی روسیه نمی توانست به استانداردهای با کیفیت بالا و مدل های لوکس افتخار کند. بنابراین، بستن قرارداد با مدیر ارشد شرکت دایملر، مانند هیلگرت و همچنین جلب شرکت غربی پورشه، حرکت های زبردست آوروس است.

کسی که می خواهد خود را ممتاز بداند بگذار سوار "آوروس" شود

البته، هیلگرت می داند که صاحب شدن نام تجاری جدید در این ئسته از خودروها چه قدر مشکل است. اما او همچنین راز موفقیت مارک های رولزرویس و بنتلی را می داند و آن ممتاز و بی همتا بودن. همانا بی همتا بودن — شانس او است. اگر بیش از ده دستگاه بنتلی بصورت مرتب در یکی از محله های مجلل لندن پارکینگ می شوند این یا آن بازرگان ممتاز برای اینکه مثل همه نباشد می تواند یک آوروس را بخرد. لا اقل رئیس آوروس این آرزو را در سر می پروراند.

آوروس باید صنعت اتومبیل سازی روسیه را بالا ببرد

هیلگرت می گوید: آوروس تنها بخشی از یک پروژه حیثیتی است. در واقع، این یک برنامه بزرگ مقیاسی در جهت حمایت از صنعت خودروسازی روسیه است. در حال حاضر، این صنعت یا توسط کنسرن های خارجی تماما خریداری شده، یا مطلقا از رقیبان عقب افتاده است. بنابراین، کرملین دستور داد که آن را نجات دهند و برای این کار یک پلتفرم جهانی با فن آوری های مدرن و موتورهای سازگار با محیط زیست که هر سازنده می تواند از آن استفاده کند، ایجاد شده است. بر اثر طرحریزی موسسه دولتی خودرو و موتور روسیه و شرکت های اتومبیل سازی خارجی مانند پورشه، طراح انعطاف پذیری بوجود آمد که می تواند برای همه مدل ها مناسب ایجاد کند: از کلاس لوکس گرفته تا ماشین های معمولی. هیلگرت در پایان گفت: چون در صنعت خودروسازی نوآوری تمایل به پیشرفت از بالا به پایین دارد، ما از این پلتفرم در درجه اول برای اتومبیل های برتر استفاده می کنیم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала