گزارش و تحلیل

کد پینک: اسرائیل مانع بزرگ رابطه ایران و آمریکا

© Sputnik / SHIVA ABSHENASSکد پینک: اسرائیل مانع بزرگ رابطه ایران و آمریکا
کد پینک: اسرائیل مانع بزرگ رابطه ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حضور کد پینک در ایران یکی از اتفاقات مهم بعد از تحریم ها به حساب می آید چرا که این سازمان مردم نهاد یک تشکیلات جهت حمایت از صلح و جلوگیری از جنگ به حساب می آید، بویژه که تحریم ها نوعی جنگ اقتصادی بر علیه ایران به حساب می آیند و این گروه به شدت آن را محکوم کرده.

به گزارش اسپوتنیک — این گروه برای نه روز به سرپرستی خانم مدیا بنجامین در ایران حضور داشتند و از شهرهای مختلفی دیدن کردند و با مردم و اقشار مناطق مختلف ایران گفتگو و صحبت کردند.

در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک در تهران خانم بنجامین اظهار داشت که مردم ایران رفتاری بسیار صمیمانه و دوستانه با آنها داشتند و با وجود تحریم های آمریکا علیه ملت ایران اظهار می داشتند که مشکل آنها با دولت آمریکا است و نه مردم آمریکا و حتی در زمانی که برای یکی از اعضای این گروه در تهران حمله قلبی رخ داد با محبت زیاد کمک کردند تا وی را به بیمارستان برسانیم و پزشکان ایرانی نهایت تلاش خود را برای درمان وی انجام دادند.

وی افزود به دلیل وجود تحریم های آمریکا علیه ایران درمان بیماران سرطانی و دیابتی در ایران با مشکل مواجه است واین ماجرا را به عینه در بیمارستان مشاهده کرده اند و این قطعا نکته ای است که وی در زمان بازگشت خود به آمریکا در کنگره مطرح خواهد کرد و این سوال برای تمام این گروه ایجاد شد که آیا هدف تحریم ها این بوده؟

سرپرست این گروه اظهار داشت که گروهشان از ۲۸ نفر تشکیل شده.

وی افزود تحریم های آمریکا بر علیه ایران که به دلیل تحریم های ترامپ و به بهانه برنامه هسته ای ایران بوده مستقیما روی زندگی مردم عادی تاثیر گذاشته و ما از طرف مردم آمریکا بشدت نسبت به این ماجرا متاثر می باشیم.

ایشان اظهار داشتند  اهداف گروه کد پینک  مخالف سیاست های نظامی آمریکا است که به حضور ارتش این کشور عراق و افغانستان و دخالت آمریکا در یمن و سوریه  توجه خاصی دارد و نگران آن می باشد.

وی افزود آنها تلاش خواهند کرد وقتی که آمریکا برگشتند تجربیات بسیار مثبت خود از سفر به ایران را به نمایندگان کنگره منعکس کنند و تاثیرات مخرب سیاست های نامناسب دولت ترامپ را به آنها گوشزد نمایند و تلاش خواهند کرد نمایندگان دمکرات و جمهوری خواه  را مجاب کنند تا بر علیه سیاست های اشتباه دولت ترامپ تصمیمات جدی بگیرند و به توافق هسته ای بازگردند.

خانم بنجامین گفت این گروه «کد پینک» در تلاش است تا به تمامی کشورهایی که دولت ترامپ تصمیمات اشتباهی در مورد آنها اتخاذ کرده سفر کند و تجربیات عینی کسب کند که برخی از این کشورها شامل افغانستان — کوبا — عراق — یمن — غزه — پاکستان و کره شمالی می شوند.

بگفته ایشان بنا بر این این گروه به شدت مخالف سیاست های جنگ طلبانه دولت ترامپ است که برای آمریکا ملیاردها دلار هزینه به جای می گذارد و افزود مردم آمریکا به شدت صلح طلب می باشند و خواهان ارتباط مسالمت آمیز با تمام کشورهای دنیا هستند.

خانم بنجامین اظهار می داشت که احتمال دارد بتوان یک مصوبه توسط کنگره تصویب کرد که ترامپ را وادار کند به توافق هسته ای برگردد واین گروه بر این مصوبه تمرکز خواهد کرد.

 

وی افزود مساله رابطه صمیمی ای که برخی نمایندگان کنگره آمریکا با اعضای سازمان تروریستی مجاهدین خلق بسیار نگران کننده است واینان باید خود را از این گروه تروریستی دور کنند.

یکی دیگر از اعضای این گروه اظهار می داشت که متاسفانه در حالی که مخالفین ایران در ایالات متحده بسیار در لابی گری خود فعال می باشند دولت ایران هیچ فعالیت قابل توجهی جهت مقابله با این لابی ها انجام نمی دهد.

 

ایشان افزود بدون ایران هیچ مشکلی در خاورمیانه حل نخواهد شد و نمی توان توقع داشت تا وقتی که ایالات متحده با ایران در حال ستیز است مشکلات خاورمیانه حل شود.

 

وی افزود به نظر می آید کار آنها بسیار سخت باشد چون بزرگترین مانع مصالحه ایران و ایالات متحده اسراییل می باشد و اسراییلی ها نفوذ بسیار زیادی در رسانه ها و لابی های مختلف آمریکا دارند.

ایشان اظهار می داشت که اعضای گروه اش روزانه در لابی های کنگره آمریکا حضور دارند و مشاهده می کنند که اکثریت نمایندگان آمریکا هیچ اطلاعی از واقعیت های ایران ندارند.

به گفته وی اعضای این گروه با برخی ایرانیان مهاجر که بخشی از آنها شاید حتی نسبت به دولت ایران علاقه ای ندارند ارتباط دارند و آنها نیز باور دارند که هرگونه جنگی میان ایالات متحده و ایران می تواند منجر به یک فاجعه بزرگ در ایران و منطقه گردد وقطعا پس از این سفر بهانه های بهتری جهت ملاقات با اعضای کنگره و توضیح دادن مسایل مختلف خواهند داشت.

خانم بنجامین افزود به نظرش وقت آن رسیده که سازمان های مردم نهاد در ایالات متحده و اروپا با یکدیگر همکاری کنند تا با رفتارهای خصمانه ترامپ در مقابل ملت ایران بایستند و تجارت با این کشور را توسعه دهند.

 

ایشان در پاسخ به خبرنگار اسپوتنیک در مورد دریافت ویزای ایران اظهار داشت که دریافت این ویزا با مقداری دشواری مواجه بود و هنوز نمی دانند که وقتی که به ایالات متحده برگردند مورد بازخواست قرار خواهند گرفت یا نه.

 

همچنین افزود که با وجود اینکه تحریم ها علیه ایران از زمان اوباما وجود داشته و او یک دموکرات بوده اکثریت دموکرات ها خواهان حضور در توافق هسته ای بودند اما لابی ها در آمریکا به شدت تاثیر گذار اند مانند لابی اسراییلی ها و مجاهدین خلق که بسیار قوی هستند و طرفداران بسیار قوی ای در آمریکا دارند.

خانم بنجامین در ادامه گفت که این گروه در حمایت از دولت ایران به این کشور نیامده و در صحبت با مردم متوجه شده که دولت موافقان و مخالفانی دارد مانند تمامی سیستم های حاکم در جهان؛ اما نکته ی قابل توجه این بود که مردم ایران به شدت با سیاست های دخالت جویانه ی آمریکا علیه ایران مخالف اند و حتی مخالفان هم معتقدند که این خود مردم هستند که باید تصمیم گیری کنند نه کشور های دیگر مانند آمریکا و این نشان دهنده آگاهی مردم ایران از تبعات دخالت آمریکا در کشور ها هستند که نمونه های آنها آشکار است، مانند عراق افغانستان و یمن و….

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала