گزارش و تحلیل

محک جدی دختران فوتبالیست ایرانی در سوچی

© Photo / IRNAمحک جدی دختران فوتبالیست ایرانی در سوچی
محک جدی دختران فوتبالیست ایرانی در سوچی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم ملی فوتبال بانوان زیر 19 سال ایران که برای شرکت در تورنمنت چهارجانبه به سوچی سفر کرده بود، به مقام دوم این مسابقات دست یافت.

اسپوتنیک — تیم ملی فوتبال بانوان زیر 19 سال ایران برای آماده سازی هر چه بهتر برای حضور در مرحله دوم رقابتهای قهرمانی فوتبال زیر19 سال آسیا در تورنمنت چهار جانبه سوچی با حضور تیم های روسیه، بلاروس و آذربایجان شرکت کرد.

پیروزی تیم ملی فوتبال بانوان ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
پیروزی تیم ملی فوتبال بانوان ایران در روسیه
تیم ملی بانوان ایران در این مسابقات با دو پیروزی در مقابل بلاروس و آذربایجان و شکست در برابر روسیه، مقام دوم این مسابقات چهار جانبه را خود اختصاص داد. 

کتایون خسرویار، سرمربی تیم ملی بانوان زیر 19 سال ایران در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک درباره تورنمنت سوچی و تیم ملی بانوان ایران به گفتگو نشست. 

ما برای دومین بار است که در تورنمنت سوچی حضور پیدا می کنیم. سال گذشته در این مسابقات به مقام سوم و امسال نیز در جایگاه دوم قرار گرفتیم. این تورنمنت، برای ما که در حال آماده سازی برای مسابقات آسیایی هستیم، بازی های تدارکاتی بسیار خوب و سنگینی بود و این مسابقات نقاط ضعف تیم ما را به خوبی نشان داد و ما می توان این نقاط ضعف را برای بازیهای آسیایی برطرف کنم. من نیز تلاش می کنم تا تیم خوب و یکدستی را آماده کنم و بتوانیم از گروه خود صعود کنیم.
تیم روسیه و بلاروس تیم های بسیار خوب و قوی بودند و من بسیار خوشحالم که توانستیم با این تیم ها بازی کنیم.

بازی با تیم های اروپایی نسبت به بازی با تیم های آسیایی متفاوت است، تیم های آسیایی معمولا سرعتی هستند و اروپایی ها تاکتیکی بازی می کنند.

خسرویار درباره آمادگی این تیم گفت: به مدت دو ماه اردوهای تیم به خاطر امتحانات و شرایط درسی بازیکنان برگزار نشد و سپس اردوهای تدارکاتی را آغاز کردیم تا بتوانیم در مرحله دوم رقابتهای قهرمانی فوتبال زیر19 سال آسیا عملکردی موفق داشته باشیم. تیم ما در حدود 60 درصد از آمادگی خود را بدست آورده و باید برای رسیدن به آمادگی کامل خیلی کار کنیم. ما تا پیش از بازی های آسیایی 3 اردوی آماده سازی پیش رو داریم.

پیروزی تیم فوتبال بانوان ایران برابر آذربایجان +عکس - اسپوتنیک ایران
پیروزی تیم فوتبال بانوان ایران برابر آذربایجان +تصاویر
وی افزود: ما از نظر دفاعی در این تورنمنت بسیار خوب عمل کردیم و دو نفر از بازیکنان ما به عنوان بهترین مدافع و بهترین هافبک این مسابقات انتخاب شدند.

سرمربی تیم ملی بانوان ایران درباره بازیهای تدارکاتی تیم ملی جوانان نیز گفت: قطعا بازی هایی خواهیم داشت، اما هنوز تیم هایی که با آنها بازی خواهیم کرد، مشخص نشده اند.

کتایون خسرویار با اشاره بازیکنان دو رگه تیم ملی بانوان نیز گفت: چهار بازیکن تیم ملی، دو رگه (ایرانی — آمریکایی) هستند که در آمریکا بازی می کنند. این چهار بازیکن که سطح و توانایی بالایی دارند، تیم ملی ایران را انتخاب کردند و در آینده نیز در رده های مختلف برای ایران به میدان خواهند رفت.

وی ادامه داد: این چهار بازیکن، پیش از این شناختی زیادی از ایران نداشتند، اما پس از آمدن به ایران، به سرعت با شرایط، سایر بازیکن ها و سیستم تیم هماهنگ شده اند.

کتایون خسرویار، شهر سوچی، محل برگزاری مسابقات چهارجانبه روسیه را شهری بسیار زیبا و آرام بخش خواند و آنرا به شهرهای شمالی ایران تشبیه کرد. وی در این سفر از مجموعه المپیک سوچی نیز بازدید کردیم.

سرمربی تیم ملی بانوان ایران در پایان افزود که سال آینده نیز با کمال میل برای شرکت در این تورنمنت راهی روسیه خواهیم شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала