گزارش و تحلیل

بای ذنب قتلت

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر بای ذنب قتلت
بای ذنب قتلت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جهان شیشه ای امروز، وقتی جنایتی به هولناکی بریدن سر بچه شش ساله در عربستان رخ می دهد و واکنش منتاسب با این جنایت در سطح سازمانهای بین المللی صورت نمیگیرد یعنی اینکه کار کرد آنها متفاوت از متغیرهای تزیینی در عنوان آنها است و در عمل از حیز انتفاع ساقط شده اند.

اگر اراده بين المللی در متوقف کردن جنایت سعودیها که به طور مستقیم در یمن 10 میلیون کودک متاثر از جنگ فاقد هر مبنا و توجیهی توسط آنها آسیب دیده اند و بیش از 5 هزار کودک کشته شده اند، وجود داشت و علت این جنگ و خونریزی در یمن و یا جنایات وحشیانه داعش که ناشی از آموزه های خشن و وحشی گری وهابیت است را مبتنی بر میثاق های بین المللی که این فجایع صراحتا در تعارض و تضاد با آنهاست با محکومیت های سنگین دولت سعودی به این جنایات پایان می داد اکنون نه 5 هزار کودک در یمن و 6 هزار کودک در سوریه و آمار کثیری در عراق کشته می شدند و نه کودکان آواره می شدند و نه بدون خانواده می شدند. تعلیمات غیر عقلانی و مخالف روح لطیف شریعت اسلام توسط مکتب ضد اسلام وهابیت، با کمال تاسف به سیمای اصلی اسلام عزیز در دنیا تبدیل شده است و عربستان سعودی به عنوان کشوری که حامی اشاعه دهنده و تربیت کننده این مکتب خشن است باید مسوولیت ها قانونی و حقوقی آن را بر عهده بگیرد.

ستمگری ولیعهد عربستان - اسپوتنیک ایران
ستمگری ولیعهد عربستان

در مقابل چشمان بهت زده دنیا خبری مخابره می شود که دل هرانسان آزاده ای را خون می کند. طفل 7 ساله ای فقط به جرم شیعه بودن و صلوات فرستادن بر رسول مهربانی و خاندانش در مقابل چشمان مادرش با شیشه ذبح می شود فبای ذنب قتلت؟! لو فرض کنوانسیون حقوق جهانی کودک وجود ندارد و عربستان هم با وقاحت پرچم رسمی و نمایندگی از حقوق کودک را برای خنداندن و سرگرمی جشن های کریسمس به دست نمی گرفت، سوال ما از علمای اسلام اعم از شیعه و برادران اهل تسنن این است آیا کودکان در اسلام از مصونیت قابل توجهی حتی در حقوق اسلامی جنگ برخوردار نیستند؟!

آیا یکی از اصول مسلم جنگ در اسلام محدودیت عملیات نظامی در دایره هدف های نظامی و استراتژیک نیست؟

آیا زکریای شهید از این اصول مسلم هیچ حقی نداشته است؟! و آیا زکریا فقط با زبان کودکانه و معصوم و فرستادن صلوات در حکم محارب و مقاتل بوده است؟!

یقینا یک بار برای همیشه باید در مراکز علمی و بر مبنای اصول و مسلمات اسلام تکلیف این مکتب ضد اسلامی و انسانی روشن شود.

مکتب مملو از خشونت وهابیت که مخل صلح و آرامش و برادری و اتحاد در سرزمینهای اسلامی است نباید بیشتر از این چهره مهربان و زیبای اسلام را در دنیا خدشه دار کند. سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر مراکز بین المللی و محور اتحاد در دنیای اسلام که منشور اتحاد آنها بر مبنای اصول شریعت است وظیفه قانونی دارند از دست آوردهای اتحاد آور که موجبات برادری بیشتر و انسجام و پیشرفت دنیای اسلام است صیانت کنند. یقینا نظام حقوقی اسلام و به ویژه حقوق کودک با قدمتی به ظهور اسلام عزیز ظرفیت صیانت از حقوق همه مسلمانان را دارد اما در دنیای امروز و بر اساس مناسبات بین المللی و عضویت دولتها و کشورها در کنوانسیون های مختلف که نوعا به منظور همگرایی جامعه جهانی و تثبیت صلح پایدار پی ریزی می شوند و عربستان سعودی نیز برای عقب نماندن ظاهری عضویت این سازمانهای بین المللی را پذیرفته است مطابق اصول متعدد کنوانسیون حقوق کودک خصوصا بند 3 از ماده 3 کنوانسیون که ضمانت اجرای امور ایمنی و بهداشتی کودکان را به کشورهای طرف کنوانسیون داده است موظف است در خصوص سلب حیات زکریا به وحشیانه ترین روش توسط یکی از اتباعش و به علت تعصبات مکتب ضاله و خشن وهابیت که مورد حمایت رسمی دولت عرباستان است پاسخگو باشد.

خاشقجی - اسپوتنیک ایران
عربستان سعودی باید پاسخگوی جنایت خود باشد

حسب ماده 19 کنوانسیون که اقدامات حمایتی کشورهای عضور را در خصوص عدم خشونت جسمی و روحی و آسیب رسانی به کودکان را از طرق مختلف قانونی اجرایی، اجتماعی و آموزش الزامی می داند متاسفانه عربستان سعودی نه تنها طریقی برای صیانت از حقوق کودک در مقابل خشونت جسمی و روحی تعبیه نکرده است که با حمایت از آموزشهای خشن بر مبنای وهابیت که در ذات خود مروج اشاعه خشونت است موجبات نقض صریح حقوق کودک را فراهم می نماید که نشانه بارز آن قتل فجیع زکریای 6ساله می‎باشد.

امروز قتل زکریای 6 ساله به جرم شیعه بودن، در مهد پرورش مکتب خشن وهابیت باطل بودن غیره اسلامی بودن و غیره انسانی بودن این مکتب را بیشتر نمایان می کند، اما سکوت مدعیان حقوق بشری نمی تواند فاقد مجازات و نکوهش باشد.

اعلامیه مراقبت و حمایت از کودکان در جهان اسلام در سال 1994 و ارتقا و تصویب آن به میثاق حقوق کودک در ژوئن 2005 در صنعا و در سی و دومین اجلاس وزرای امور خارجه کشور های عضو سازمان کنفرانس اسلامی، اگر قرار است در حد نوشتاری باشد نتیجه آن این است که در همان یمن یکی از اعضاء کنفرانس اسلامی به طور مستقیم بیش از 5 هزار کودک را به قتل برساند، این میثاق ها چه جایگاهی می تواند داشته باشد؟!

با توجه به ماده 6 این میثاق که حق حیات را از دوران جنینی تاکید می کند قطعا آمار کودکان ناشی از تفکرات متحجرانه ضد اسلام و صلح و برادری بیش از آمار رسمی اعلانی می باشد.

مواد 9 و 10 میثاق حقوق کودک اسلامی در ابتدا نوید اتحاد و برادری و روح تعامل و گفتگو را از نونهالی بشارت می داد و آزادی بیان و عقیده را حتی برای کودکان به گونه ای که مغایر با شریعت و اصول اخلاقی نباشد به رسمیت شناخته است، از آنجایی که مفسر واقعی قوانین و پیمان نامه ها و کنوانسیونها موسسین آن و یا مراجع تصریح شده در آن هستند سوال من از سازمان کنفرانس اسلامی و علمای امت این است آیا صلوات فرستادن زکریای شهید بر رسول الله (ص) و خاندان مطهرش مغایر شریعت و اصول اخلاقی است؟

و اگر در خصوص جنگ خونین سوریه، عراق، افغانستان و یمن به جمع بندی نرسیدید که تفکر خشن وهابیت و آموزه های مغایر شریعت و انسانیت و اصول عقلانی آنها که در خدمت استکبار و با همراهی و حمایت آنها موجبات خرابی خانه ها و آوراگی مردم و قتل و کشتار غیره نظامیان و کودکان معصوم بوده است امروز سر بریده طفل شهید حجت است و به نص همه میثاق های حقوقی و مصوب خصوصا میثاق حقوق کودک در اسلام که مهمترین سند مصوب و دست آورد قابل تامل راهبردی که ناظر به نهادینه کردن برادری و برابری وصلح و امنیت و گفتگو با به رسمیت شناخته شدن آزادی بیان در چهارچوب شریعت و اخلاق می باشد و در واقع رد هر گونه خشونت و برادر کشی است همه را به خونخواهی طفل ذبیح دعوت می کنیم.

موسسه مستقل حقوق بشری صلح زیبا در چارچوب رسالت خود برای برقراری صلح و برادری در دنیای اسلام و نیز احقاق و استیفای حق مظلوم و خون به ناحق ریخته شده زکریای مظلوم و شهید آماده همکاری های حقوقی است و بی شک قاتل فقط فردی که با شیشه این جنایت را آفرید نیست بلکه مروجان و حامیان تفکر خشن وهابیت نیز باید توامان در دنیای اسلام و در مجامع بین المللی

خصوصا دیدبان های حقوق بشری اعم از دیدبان جهانی حقوق بشر و دیدبان حقوق بشر اسلامی معرفی و مورد مجازات متناسب قرار گیرند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала