گزارش و تحلیل

نفاق افکنی ایران بین ترامپ و سازمان سیا

© REUTERS / Kevin Lamarqueنفاق افکنی ایران بین ترامپ و سازمان سیا
نفاق افکنی ایران بین ترامپ و سازمان سیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اختلاف سران سرویس های اطلاعات آمریکا با دونالد ترامپ در مورد چند موضوع سیاست خارجی، مبارزات داخلی در دولت آمریکا را نشان می دهد.

کوین زیز (Kevin Zeese) یکی از موسسان پورتال پاپولار رزیستانس اینرا به اسپوتنیک اعلام کرد. روز سه شنبه، در نشست سالانه کمیته ویژه دائمی مجلس سنای ایالات متحده در مورد اطلاعات برگزار شد که در آن مدیر اطلاعات ملی دان کوتس، مدیر سیا جینا هاسپل و کریستوفر ری رئیس سازمان اف بی آی، دیدگاه خود را در مورد تهدیدهای جهانی به امنیت ملی آمریکا در میان گذاشتند.

به گفته سران سرویس های اطلاعاتی آمریکا، داعش همچنان در عراق و سوریه تهدید ایجاد می کند و هزاران شبه نظامی دیگر این گروه همچنان در منطقه هستند. علاوه بر این، مقامات معتقدند بعید است که کره شمالی به طور کامل از زرادخانه هسته ای خود خلاص شود و همچنین این که ایران توافق هسته ای 2015 را نقض نمی کند، که کاملا با بیانیه های گذشته رئیس جمهور ترامپ مغایرت دارد.

زیز گفت:

"همه این ها نشان می دهد که سیا و پنتاگون چنان سیاست خارجی درازمدت را دنبال می کنند که منجر به تعداد زیادی از بلایا و جنگ های بی پایان و نیز عملیات برای تغییر رژیم شده است. در حقیقت، ما تریلیون دلار صرف چیزهایی می کنیم که نباید برای آنها صرف شود."

قرارداد نظامی ایران و آمریکا که لغو شد - اسپوتنیک ایران
قرارداد نظامی ایران و آمریکا که لغو شد
پیشتر، ترامپ گفته بود که با داعش تمام شده است و او 2 هزار نظامی آمریکایی را از سوریه خارج کرد. وی همچنین گفت که توافق هسته ای با ایران یکی از بدترین موافقت نامه هایی است که تا به حال بسته شده است و ایران آن را نقض کرده است.

روز چهارشنبه، ترامپ تلاش کرد به سران اطلاعات پاسخ دهد و در توییتر خود نوشت که اظهارات در کنگره تحریف شده است و روابط فعلی بین آمریکا و کره شمالی بهتر از هر وقت دیگراست.

به گفته زیز، "بین سیاست خارجی درازمدت و سیاست خارجی مخرب مبارزه وجود دارد." ترامپ در بسیاری از مسائل حق دارد… مهم نیست که سرویس های اطلاعاتی چه می گوید، جنگ در سوریه یا بدتر شدن روابط با کره شمالی تنها مشکل را تشدید می‌کنند."
وی افزود:

"آنچه ما شاهد آن هستیم، مبارزه داخلی بین کسانی است که سیاست خارجی درازمدت را دنبال می کنند و کسانی که به دنبال یک سیاست خارجی مخرب هستند."

زیز توضیح داد که موضع سیاست خارجی سران سازمان های اطلاعاتی برای دهه ها همین است و هر چه که به طور فعال رئیس جمهور آمریکا در حال مبارزه برای تغییر آن باشد، تغییر نخواهد کرد.

او در پایان گفت:

"بسيار دشوار است که سياست خارجي امپرياليستی آمريکا را که هدفش تسلط بر کشورها است، تغيير دهيم… به معنایی، مجبوریم اعتراف کنیم که يک مبارزه داخلی در نخبگان مشغول به سياست خارجی جریان دارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала