گزارش و تحلیل

پنج رویداد آسمانی سال 2019

© AP Photo / Ross D. Franklin سال 2019: پنج رویداد آسمانی
سال 2019: پنج رویداد آسمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک- در سال 2019 پنج گرفتگی رخ خواهد داد: سه کسوف و دو خسوف.

پروفسور آندری سولودوونیک Solodovnik از دانشگاه دولتی شمال قزاقستان گفت: 6 ژانویه 2019 یک خورشید گرفتگی جزئی اتفاق می‌افتد که ساکنان خاور دور روسه (خاور یاکوتیا)، چین، کره و ژاپن این کسوف را رصد خواهند کرد.

پس از این در تاریخ 21 ژانویه نوبت خسوف می‌رسد. ما تنها می‌توانیم ابتدای خیزش جزئی ماه، قبل از طلوع آفتاب را تماشا کنیم. ساکنان نواحی غربی این رویداد را بیشتر خواهند دید.

خورشیدگرفتگی سوم کامل خواهد بود. این کسوف در تاریخ دوم ژوئیه سال 2019 میلادی روی خواهد داد که زمان اوج آن، ساعت 8 و 24 دقیقه و 19 ثانیه به‌ وقت هماهنگ جهانی است. مدت زمان و طول این کسوف 4 دقیقه و33 ثانیه خواهد بود.

پروفسور آندری سولودوونیک گفت: اما فقط ساکنان آمریکای لاتین در آرژانتین و شیلی قادر خواهند بود از این پدیده تحسین کنند. ساکنان اوراسیا، آفریقا، استرالیا و آمریکای شمالی قادر نخواهند بود چیزی را رصد کنند.

رویداد آسمانی چهارم خسوف است و شب 17 ژوئیه صورت می‌پذیرد. این ماهگرفتگی جزئی خواهد بود. اکثر پدیده در سامان ما، قزاقستان، در نیمه دوم شب قابل دید است. گرفتگی پنجم سال 2019 کسوف حلقه مانندی است. این به این معنی است که ماه کل دیسک خورشید را مسدود نخواهد کرد. در آسمان یک حلقه درخشان با تاریکی در وسط آویزان خواهد بود. آندره سولودوونیک در پایان گفت: ولی فقط ساکنان عربستان سعودی، هند و اندونزی از تماشای این پدیده آسمانی جالب لذت خواهند برد. ما در تاریخ 26 دسامبر تنها قادر خواهیم بود چیزی را در صبح ببینیم، یعنی فازهای جداگانه این پدیده."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала