گزارش و تحلیل

قاتل روسی توپخانه دشمن

© Photo / Russian electornics قاتل روسی توپخانه دشمن
قاتل روسی توپخانه دشمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه وسیله جدید کشف کننده توپخانه به نام "پنی سیلین" را تولید کرده است.

اسپوتنیک به نقل از نشریه آمریکایی "نشنال اینترست" می نویسد: شرکت "روس تخ" روسیه، سامانه کشف کننده توپخانه را در همایش فنی — ارتشی "ارتش- 2018" رونمایی کرد. نمایندگان شرکت روسی مطمئن هستند که این سیستم، به نام "پنی سیلین"، برای رادارهای دشمن نامرئی بوده و می تواند با موفقیت برای کشف توپخانه دشمن اقدام کند. نمایندگان شرکت می گویند که سیستمی به نام "پنی سیلین" می تواند در زمینه کشف توپخانه دشمن انقلاب کند، همانطور که دارویی با همین نام در زمان خود این کار را در پزشکی انجام داد.

برای درک دقیق این که سامانه "پنی سیلین" به چه ترتیبی کار می کند، ابتدا باید درک کرد که سرویس اطلاعات توپخانه امروزی در چه سطحی قرار دارد. سیستم هایی مانند سامانه شناسایی آمریکا Hughes AN / TSQ-51 و تکنولوژی رادار ARTHUR سوئد- نروژی برای تعیین مسیر پرواز گلوله ها، که از رادار استفاده می کنند و به کمک آنها مکان سلاح و سرعت گلوله پرتاب شده تعیین می شود.

ناتوانی غرب در مقابله با «آوانگارد» روسی - اسپوتنیک ایران
ناتوانی غرب در مقابله با «آوانگارد» روسی
سیستم های رادار می توانند اهداف را در فاصله های نسبتا دور تشخیص دهند — به ویژه هنگامی که توپ ها گلوله های بزرگ را پرتاب می کنند که سیگنال قویتری را می دهند — و بسیاری از انواع سامانه های مدرن نیز می توانند هواپیماهای بدون سرنشین را شناسایی کنند. با این حال، سیستم های رادار اغلب قادر به تشخیص گلوله های کوچکتر، مانند مین تا زمانی که آنها در نزدیکی آنها هستند، نیستند.

علاوه بر این، سیستم های رادار به راحتی شناسایی می شوند و در مقابل سیستم های سرکوب الکترونیکی آسیب پذیرند — این مشکل نمی تواند به طور کامل از بین برده شود، اما با انتخاب مکان هایی برای آنها می تواند تابش الکترونیکی رادیویی را کاهش دهد. سرانجام، تیراندازی ضد توپخانه به اهداف کشف و مشخص شده توسط سیستم رادار، معمولا شامل تکنیک شناسایی هم می شود که احتمال تلفات انسانی را افزایش می دهد.

وقت آن رسیده که سامانه "پنی سیلین" را بررسسی کنیم. این سیستم تشخیصی با استفاده از چهار دستگاه 1B76 مکانیکی حرارتی صوتی، یک پلت فرم تثبیت کننده و مدول اوپتیکی- الکترونیک برای شناسایی و تجزیه و تحلیل انرژی صوتی و جنبشی کار می کند. برای مرتب سازی داده ها با سرعت بالا، این مجموعه مجهز به شش دوربین معمولی و شش دوربین حرارتی است. هنگام جابجایی، دگل بالایی که مدول اوپتیکی- الکترونیک روی آن نصب شده است، می تواند به عقب کشیده شود. به گفته نمایندگان "روس تخ"، این دستگاه ها در حین کار مشترک می توانند با دقت تمام هدف را در عرض پنج ثانیه در شعاع 25 کیلومتری کشف کنند.

ارزیابی موشک روسی آوانگارد - اسپوتنیک ایران
ارزیابی توانمندی های موشک روسی "آوانگارد"
از آنجا که "پنی سیلین" از امواج الکترومغناطیسی استفاده نمی کند، تحلیلگران نظامی روسیه می گویند که توپخانه دشمن نمی تواند آن را شناسایی کند و به آن ضربه بزند. گرچه "پنی سیلین" واقعا در برابر اقدامات الکترونیکی کمتر حساس است، این ادعا "روس تخ" هنوز در عمل آزمایش نشده است.

از آنجا که روسیه در حال حاضر به طور فعال به توسعه فن آوری های مدول ها مشغول است، "پنی سیلین" باید با تقریبا هر مجتمع توپخانه سازگار باشد.

همانطور که ویکتور موارخوفسکی، کارشناس نظامی روس، اشاره کرد، "پنی سیلین" با همه سیستم های کنترل اتوماتیک توپخانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این امر امکان می دهد که توپ بصورت اتوماتیک دو یا سه بار سریعتر از گذشته به هدف نشانه گیری شود.

ساخت "پنی سیلین" برای اولین بار در سال 2017 اعلام شد. سرویس خبری "روس تخ" اعلام کرد: "آزمایش های دولتی این سیستم در حال اتمام است. تولید انبوه باید در ماه ژانویه 2019 آغاز شود. این پروژه در موسسه تحقیقاتی "Vector" طرحریزی شده است که بخشی از کنسرن "روس تخ" می باشد. زمان نشان خواهد داد که آیا پنی سیلین قادر خواهد بود انقلابی در رشته توپخانه انجام دهد و یا تنها یک اضافه ای به تکنولوژی رادار کنونی باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала