گزارش و تحلیل

تنها منبع تسليحاتى مقاومت فلسطين ايران است

© Flickr / جويتنها منبع تسليحاتي مقاومت فلسطين ايران است
تنها منبع تسليحاتي مقاومت فلسطين ايران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای دکتر ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران اظهار داشت تنها کشوری که برای حمایت از ملت فلسطین همه فشارهای بین المللی و تحریم ها را نادیده می گیرد و با شکست محاصره غزه به دست فلسطینیان اسلحه می رساند ایران است.

آقای ابو شریف که در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپونیک در حاشیه کنفرانس وحدت در تهران، که با شعار "قدس محور وحدت است فعالیت خود را شروع کرده، مشارکت داشت افزود:
"ما از سال 1917 در جریان ارتباط مخفی خط سعودی با خط صهیونیسم بودیم و همیشه در مورد وجود چنین ارتباطی اخطار می دادیم اما امروزه این ارتباط علنی شده وتلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانتی است بر علیه کل امت اسلامی که هیچ مسلمانی آن را نخواهد بخشید".
وی افزود اعراب حتی پایبند طرح خود برای صلح با اسرائیل نیز نبودند، چرا که طرح اعراب مبنی بر این بود که دو کشور مستقل یکی فلسطینی و یکی یهودی در سرزمین های اشغالی تاسیس گردد و پس از آن عادی سازی روابط با اسرائیل انجام شود ولی متاسفانه در حال حاضر می بینیم که برخی عرب ها از هول حلیم توی دیگ افتاده اند و هنوز طرح قبلی جهت تاسیس کشور مستقل فلسطینی به نتیجه نرسیده تلاش دارند روابط خود با اسرائیل را عادی سازی کنند چون دیگر طاقت جدایی ندارند.
در مورد درگیری های اخیر میان مقاومت اسلامی در غزه با اسرائیل نماینده حماس اظهار داشت:

تغییر در مرزهای 1967 در فلسطین ممکن نیست - اسپوتنیک ایران
فلسطين تغيير در مرزهای 1967 را نخواهد پذيرفت

"ما می توانستیم آتش سنگین تری را بر سر اسرائیلیها به راه بیاندازیم ولی هیچ تمایلی به این کار نداشتیم و موشک های مقاومت بصورت عمدی به سمت جاهایی پرتاب شد تا اخطاری باشد برای اسرائیلی ها نه اینکه بخواهیم یک جنگ راه بیاندازیم که مردم غزه در آن آسیب ببینند، و اسرائیلی ها هم پیغام ما را دریافت کردند".
وی افزود:"مثلا مجاهدین ما اتوبوس حامل سربازان اسرائیلی را هدف قرار دادند تا نشان دهند که هم تسلیحات مورد نیاز را دارند و هم اینکه توان استفاده از این تسلیحات را دارند، اما عمدا اجازه دادیم سربازها از اتوبوس پیاده شوند و بعد اتوبوس را هدف قرار دادیم و از ماجرا فیلم گرفتیم و پخش کردیم تا همه متوجه شوند این یک اخطار وپیام است".
نماینده جهاد اسلامی در تهران اظهار داشت:"درگیری های اخیر توسط اسرائیل شروع شد و اسرائیلی ها با ارسال یک گردان به داخل نوار غزه و ترور یکی از مجاهدین می خواستند یک جنگ تمام عیار را شروع کنند تا بتوانند از آن بهره برداری سیاسی کنند اما واکنش مقتدرانه مقاومت منجر به آن شد که اسرائیلی ها مجبور شوند عقب نشینی کنند و دیدیم که چه اتفاقاتی درون خود اسرائیل پیش آمد".
در مورد تسلیحات و موشک هایی که در اختیار مقاومت فلسطین است آقای ابو شریف اظهار داشتند:"تا زمانی که غزه تحت سلطه تشکیلات خودگردان بود یک محاصره درونی بر علیه فلسطینی ها برقرار بود و امکان اینکه مردم فلسطین بتوانند تسلیحاتی جهت دفاع از خود داشته باشند میسر نبود (منظور برای اینکه این مساله را القا کنند که فلسطینی ها نمی توانند از خود دفاع کنند وباید با اسرائیل سازش کنند) اما پس از اینکه دست تشکیلات خودگردان از نوار غزه کوتاه شد فلسطینی ها به هر وسیله ای که شده تسلیحات جهت دفاع از خود تهیه کردند و دیدیم که در همه درگیری ها با اسرائیل توانستند از خود دفاع کنند".
وی افزود:"اگر بخواهیم تسلیحات موجود در اختیار فلسطینی ها با تسلیحات موجود در اختیار اسرائیلی ها را با هم مقایسه کنیم اصلا جایی برای مقایسه وجود ندارد اما به هر حال جوانان فلسطینی نشان دادند که حتی با همین تسلیحات ناچیز هم توان مقابله با دشمن را دارند".
آقای ابو شریف در مورد اینکه فلسطینی ها موشک ها وتسلیحات را از کجا به دست می آورند افزود "تنها کشوری در جهان که همه محاصره ها را دور میزند و به ملت فلسطین کمک میکند و تسلیحات در اختیارشان می گذارد جمهوری اسلامی ایران است و بخشی از این تسلیحات مخصوصا موشک ها توسط تعدادی از جوانان فلسطینی که دوره های آموزشی دیده اند و به غزه برگشته اند تولید می شود".
نماینده جهاد اسلامی در تهران افزود:" تا زمانی که حقوق ملت فلسطین محقق نشده هیچ سازشی توسط ملت های عربی واسلامی پذیرفته نخواهد بود و امروزه مشاهده می کنیم که سفر (شاهزاده) محمد بن سلمان به تونس با اعتراض شدید مردم این کشور مواجه شده و همین ماجرا نشان می دهد که ملت های اسلامی و عربی چه احساسی نسبت به آنهایی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند دارند".
ابو شریف اظهار داشت در کنفرانس وحدت اسلامی تهران حدود 300 شخصیت بزرگ جهان اسلام از حدود 100 کشور اسلامی حضور داشتند که بدون استثنا ماجرای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می کردند و اظهار می داشتند که ملت های آنها نیز همین مواضع را دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала