گزارش و تحلیل

تفاوت فاحش آبرامز آمریکا با آرماتا روسیه

© Sputnik / Sergey Melkonov /  مراجعه به بانک تصاویر تفاوت فاحش آبرامز آمریکا با آرماتا روسیه
تفاوت فاحش آبرامز آمریکا با آرماتا روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسابقه جهانی دو ساختار تانک در نمونه آرماتا و آبرامز.

اسپوتنیک- با استناد به نشریه آمریکایی نشنال اینترست می نویسد: اگر شما به ساختمان مشهورترین تانک های جهان نگاه کنید، مشخص می شود که دو طرح ساختمان وجود دارد. نمونه اول را می توان در مثال «آبرامز» و «لئوپارد 2» مشاهده کرد که مهمات آن در محفظه ی مستقر در برجک، ذخیره می شود. نظریه دوم طراحی در تانک روسی آرماتا منسجم شده که بسته مهمات به شکل کاروسل را زیر برجک در بخش کاروسل مانند مهمات نگه داری می شود و از آنجا به لودر اتوماتیک منتقل می شود.

بر اثر استفاده از یک لودر اتوماتیک در تانک های روسی می توان تعداد خدمه را تا سه نفر کاهش داد (بد است یا خوب) و با توجه به فضای آزاد شده، پوشش زرهی را تقویت می کنند. با این حال، قرار دادن مهمات در کاروسل می تواند منجر به یک وضعیت بسیار خطرناک شود و در صورتی که گلوله به تانک اصابت کند و تانک طعمه آتش خواهد شد. علاوه بر این، در برخی تانک ها لودر خودکار در یک محفظه جداگانه نگه داشته می شود که امکان می دهد از بهترین عناصر از هر دو ساختار استفاده شود. اما این ساختار بسیار نادر است.

در حال حاضر، لودرهای اتوماتیک موجود در محفظه جداگانه در چهار نوع تانک استفاده می شود. این ها عبارتند از Leclerc فرانسه، تایپ 90 و تایپ 10 ژاپن، و همچنین Panther K2 کره جنوبی. از همان لودر اتوماتیک در توپخانه استفاده می شود، اما از آنها به طور عمده برای سرعت استفاده می شود، و نه به دلیل مزایایی که آنها به تانک ها می دهند.

© Photo / For the Recordنظامی فرانسوی اسناد محرمانه ای را در جمع روس های علاقمند به بازی رایانه ای منتشر کرد
نظامی فرانسوی اسناد محرمانه ای را در جمع روس های علاقمند به بازی رایانه ای  منتشر کرد - اسپوتنیک ایران
نظامی فرانسوی اسناد محرمانه ای را در جمع روس های علاقمند به بازی رایانه ای منتشر کرد

بارگیری اتوماتیک تانک Leclerc گلوله از یک کاست برای 22 مهمات را می دهد که در یک محفظه جداگانه قرار دارند. لودر خودکار با دیوار زرهی از خدمه جدا بوده ، که باعث افزایش ایمنی خدمه و قابلیت باقی ماندن تانک را بالا می برد. طراحی لودر اتوماتیک تانک های K2، Type 90 و Type 10 مشابه است.

اما در "آرماتا" یک اصل متفاوت اعمال می شود. در این تانک لودر اتوماتیک کاروسل وجود دارد، اما از خدمه جدا شده است، که در یک کپسول زرهی در بدنه قرار دارد. بنابراین، Armata ایمنی خدمه را افزایش می دهد و در عین حال اندازه کوچک خود را به عنوان یک هدف حفظ می کند.

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر تانک "آرماتا"
 تانک آرماتا - اسپوتنیک ایران
تانک "آرماتا"

اما شاید دلیل اصلی عدم محبوبیت لودر خودکار در یک محفظه جداگانه در کشورهای غربی این است که آن را طراحان تانک های " Leopard " و " Abrams" اصلا قبول ندارند. نظریه و طراحی این تانک ها با در نظر داشت خدمه چهار نفره ساخته شده است و وظیفه فرد چهارم صرفا بارگذاری اسلحه است. اما اگر گلوله های تانک بزرگتر شود و کالیبرآن به 140 یا 152 میلیمتر برسد، اسلحه گذاری- کار لودر خودکار خواهد بود. اگر در تانک های غربی از کالیبرهای بزرگ استفاده شود، ما شاهد ایجاد لودرهای اتوماتیک در محفظه جدا در تان های آینده نوع آبرامز خواهیم بود.

این نظریه قبلا مورد آزمایش قرار گرفته است، از جمله در نسخه های مختلف با کاربرد دو کاست گردان بسیار بزرگ موجود در محفظه جدا شده برجک آبرامز به نام FASTDRAW ("آماده باش سریع"). هنگام استفاده از چنین ساختار، عضو چهارم خدمه احتمالا باقی خواهند ماند، اما در عین حال چنین عیبی مانند زاویه کاهش یافته مانور امن برج وجود خواهد داشت. راستش، این زاویه خیلی کمتر از "آبرامز" معمول نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала