گزارش و تحلیل

روز جهانی استکبار ستیزی در ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareروز جهانی استکبار ستیزی در ایران
روز جهانی استکبار ستیزی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هر سال در ایران از روز 13 آبان یا 4 نوامبر، سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران ، به عنوان روز استکبار ستیزی یاد می شود وطی مراسمی هر سال این روز احیا می گردد.

امسال مصادف شدن این روز با تهدید های جدید تحریمی ایالات متحده، که قرار است توسط آقای ترامپ در روز 4 نوامبر یا همانا 13 آبان اعلام گردد، ویژگی خاصی به این روز داده.
به این مناسبت اسپوتنیک در حاشیه جلسه امروز هیات دولت ایران نظرات برخی اعضای کابینه دولت جمهوری اسلامی را جویا شد وبه اظهار نظرهای چند عضو کابینه ایران در این زمینه اشاره می کند.
سوال این بود که چرا مردم در ایران روز استکبار ستیزی را احیا می کنند و هدف از احیای این روز چیست؟
وزیر بهداشت جمهوری اسلامی جناب آقای سید حسن قاضی زاده هاشمی به گفت:

"این روز پیامی برای ادامه راه مقاومت و عهدی که ایرانی ها با خدای متعال و شهدای و خانواده هایشان و فرزندانشان و ایثارگران و جانبازان بسته اند می باشد".

به گفته وزیر بهداشت وآموزش پزشکی ایران پیغام این روز این است که ایرانی ها در همه زمینه ها باید در مقابل دشمن پایداری ومقاومت کنند.
جناب آقای عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهار داشت:

"13 آبان 97 امسال هم ورق دیگری در تاریخ گذشته بر ما خواهد بود تا غرور ملی و افتخار ملی ما را بیش از گذشته پر بار کند".

جناب آقای رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه گفت:

"همانگونه که در آن صحنه وصحنه های دیگر طی چهل سال این ملت موفق شده الآن هم می تواند موفق شود. منتها رمز موفقیت در باهم بودن و اینکه همه دست به دست هم بدهیم و از این مرحله گذر کنیم".

جناب آقای محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در مورد دلیل احیای سالانه این روز اظهار داشت:

"به نظر بنده متاسفانه به دلیل دشمنی ای که رژیم آمریکا با ملت ایران داشته و دارد وهنوز تلاش دارد بر این خصومت پافشاری کند، مردم ایران هم این روز را هر سال احیا می کنند".

جناب آقای محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران در این مورد اظهار داشت:


"دلیل احیای این روز این است که سیاست هایی که دولت آمریکا در حال حاضر در قبال ایران اتخاذ می کند هیچ فرقی با سال 1358 ندارد"

آقای واعظی افزود:

"أنچه ما دنبال می کنیم این است که ما راه های مختلفی را پیدا کرده ایم وبرای هر کدام از فشار ها و برنامه ریزی هایی که شده چه در رابطه با تجارت ما چه در رابطه با نفت ما چه در رابطه با جابجایی پول آمادگی های لازم را پیدا کرده ایم با برنامه های آنها مقابله کنیم".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала