گزارش و تحلیل

دهان نباید زیر چشم ها باشد؛ فرازمینیان دارای شباهت با ما

© Depositphotos.com / Boscorelliدهان نباید زیر چشم ها باشد. فرازمینیان دارای شباهت با ما
دهان نباید زیر چشم ها باشد. فرازمینیان دارای شباهت با ما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کتاب جدیدی اثر کوکل ("معادلات زندگی: تکامل شکل فیزیک") تئوری "زیست شناسی جهانی" را مطرح می کند. گونه های بیگانه که بسیار شبیه به زندگی زمین هستند در میلیاردها دنیای دیگر پیدا می شوند.

اسپوتنیک به نقل از نشریه آمریکاییdays 7 می نویسد: چارلز کوکل Charles S. Cockell ، استاد اختربیولوژی دانشگاه ادینبورگ  اسکاتلند، می گوید:

"زندگی فراتر از زمین — اگر آن وجود داشته باشد — ممکن است بسیار شبیه به زندگی ما در زمین باشد." 

بنا به نظریه کوکل، قوانین فیزیک در همه جا یکسان هستند. (گرانش، به عنوان مثال، در همه جا وجود دارد و نه فقط در منظومه شمسی ما). محدودیت ها در همه جا هستند مولکول های آلی، بر روی زمین و یا هر جای دیگر، هنوز هم در دمای بالا تجزیه می شوند. عناصر خاص، هر کجا که باشند، برای زندگی ضروری است. (کربن بهترین عنصر برای ادغام اجزای ترکیبی زندگی در حال ظهور است، آب حلال ایده آل برای توزیع و گسترش آن است).

دیدار با موجودات فضایی+عکس - اسپوتنیک ایران
دیدار با موجودات فضایی+عکس
بنا به تئوری تحریک آمیز کوکل، این محدودیت ها  تنوع فوق العاده وسیعی در در موجودات زنده در جهان را انکار می کند. قوانین فیزیک موجودات زنده را به اشکال محدود سوق می دهد. برای اثبات این ادعا به اقیانوس بروید.  در آنجا شما موجوداتی با اجسام باریک و ساده را پیدا خواهید کرد و به دلایل روشن — آنها برای حرکت سریع در آب نیاز به چنین اشکال و اجسامی دارند. این مورد سابقه صدها میلیون سال دراد؛ دلفین ها، کوسه ها، ایکنیوسوریاهای پستاندار، ماهی ها و دایناسورهای منقرض شده — همه آنها ظاهر نسبتا مشابهی دارند. در نهایت، همه آنها یکسان هستند، اگر چه آنها به گونه های کاملا متفاوت تعلق دارند.

در زمین، اکثر حیوانات دارای اندام لازم برای حرکت هستند؛ در میان موجودات پرنده، چه دیوپکفالوس  و چه  کبوتر، آنها قوانین مربوط به آیرودینامیک را رعایت می کنند. حتی پروانه ها، هرچند زیبا و شگفت انگیز در  رنگ و الگو باشند، این قوانین را دنبال می کنند. این قوانین دامنه تکامل را محدود می کنند. اگر بالها خیلی کوچک باشند، پروانه قادر نخواهد بود به هوا بلند شود. فیزیک شکل را محدود می کند.  البته قاعده بدون استثنا هم نیست. مارهائی که پا ندارند بروی سطح زمین می غلطند. اما اکثر زندگی  توسط قوانینی مقرر شده طی می کند که می توانند بسیار محدود باشند. از جمله موجودات غیر زمینی هوشمند،   احتمالا دارای اندام هستند. شما نمیتوانید تمدن ها را بدون توسل به ابزارها بسازید، شاید آنها دست و پا ندارند؛ اما چنگ هایی باید داشته باشند که با آن می توانند اشیاء را  بسازند. و همه آنها سر — و شاید چشم ها، گوش ها و دهان باید داشته باشند. اما تمام این ارگان ها لزوما در یک مکان قرار نگرفته اند. دهان نباید زیر چشم ها باشد.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала