گزارش و تحلیل

بیانیه در مورد ایجاد پایگاه های نظامی ایران در سوریه یک درخواست سیاسی است

© AFP 2023 / Kirill Kudryavtsevایجاد پایگاه های نظامی ایران در سوریه یک درخواست سیاسی است
ایجاد پایگاه های نظامی ایران در سوریه یک درخواست سیاسی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایجاد پایگاه های نظامی ایران در سوریه یک درخواست سیاسی برای اعمال فشار بر مقامات دمشق است.

آندره کوشین ، رئیس گروه علوم سیاسی و جامعه شناسی دانشگاه پلیخانف و متخصص علوم سیاسی و کارشناس نظامی روسیه گفت: بیانیه مربوط به تاسیس پایگاه های نظامی در سوریه توسط ایران در قلمروهایی که قبلا تحت کنترل نیروهای اپوزیسیون سوریه بوده است را باید یک درخواست سیاسی برای اعمال فشار بر مقامات دمشق و غیر قانونی نمودن حضور ایران دانست.

کمیته مذاکرات سوریه: یران پایگاه های جدید نظامی در سوریه می سازد - اسپوتنیک ایران
کمیته مذاکرات سوریه: ایران پایگاه های جدید نظامی در سوریه می سازد

نصر الحریری ، رئیس هیئت مذاکره اپوزیسیون سوریه روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی ایجاد پایگاه های نظامی جدید در سوریه را با حمایت ایران در مناطقی که پیش از این تحت کنترل نیروهای اپوزوسیون سوریه بوده است، اعلام نمود.
وی گفت: " نیروهای ایران در حدود 123 ناحیه مستقر هستند. ایرانی ها وارد مناطقی شده‌اند، که پیش از این تحت کنترل نیروهای اپوزوسیون بوده‌اند. "
بر طبق گفته کوشین، چنین اظهاراتی چیزی جز یک درخواست سیاسی نیستند: "این اظهارات گاها با برنامه مورد نظر برای ساخت سوریه منطبق نیستند. ایران در ازبین بردن سازمان های تروریستی کمک کرد و به مبارزه علیه رادیکال ها در سوریه کمک کرد. در حال حاضر سعی بر این است که ایران را در زمره اپوزیسیون قرار دهند. در اینجا ما می توانیم در مورد یک درخواست سیاسی با هدف جداسازی و ایجاد خشونت علیه ایران صحبت کنیم. "
بر طبق نظر این متخصص، در این درخواست یک "قصد پنهانی" برای جدا نمودن ایران از متحدانش و " غیر قانونی نمودن حضور ایران " وجود دارد.
این متخص همچنین افزود: اپوزیسیون سوریه به دنبال یافتن بهترین گزینه و مزایا برای خود از طرف دمشق است، چانه زنی‌ها در حال انجام است،آنها خودشان را مانند یک بخش از قدرت نشان می‌دهند. در حال حاضر، اپوزوسیون (سوری) توسط ایالات متحده از لحاظ مالی ، نظامی و روحی حمایت می شوند، این یک بازی است که برای ایجاد هرج و مرج و فشار بر مقامات دمشق راه اندازی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала