گزارش و تحلیل

جهان با عهد شکنی های آمریکا چه کار باید بکند

© Fotolia / KLimAx Fotoجهان با عهد شکنی های آمریکا چه کار باید بکند
جهان با عهد شکنی های آمریکا چه کار باید بکند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علاقه شدید رئیس جمهوری ایالات متحده به عهد شکنی و خروج از معاهدات بین المللی و تحریم های اقتصادی چپ و راست را می توان همه در راستای تلاش وی برای خود نمایی و جلب توجه قلمداد کرد.

در واقع قبل از اینکه آقای ترامپ به پست ریاست جمهوری نیز برسد نیز وی علاقه داشت خط و مشی منفی را در رفتارهای خود پیش بگیرد تا از روحیه نفرت مردم جهت جلب توجه استفاده کند.
از نظر روحی روانی تبلیغاتی معمولا افراد و یا شخصیت ها بر دو نوع می باشند که هر کدام أنها می توانند توجه رسانه ها را به خود جلب کنند.
شخصیت هایی که کاریزمای جذب محبوبیت مردم را دارند یا شخصیت هایی که با شعله ور کردن نفرت و انزجار دیگران سعی می کنند همیشه در صدر اخبار بمانند.
افرادی که بینابین هستند هیچ وقت نمی توانند در صدر اخبار قرار گیرند.

آمریکا با خروج از پیمان منزوی می‌شود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آمریکا با خروج از پیمان منزوی می‌شود
مشخص است که آقای ترامپ توان آن را ندارد که علاقه دیگران را به دست آورد و به این دلیل به سمت و سوی ایجاد تنش و نفرت و انزجار پیش می رود تا در صدر اخبار باشد.
اگر قبلا با آقای ترامپ آشنایی داشته باشید می توانید مدیر برنامه کشتی کج کاران آمریکایی و یا شخصی که در برنامه تلوزیونی اش علاقه شدیدی به اخراج افراد از برنامه دارند را به یاد آورید.
آقای ترامپ هیچوقت نتوانست برنامه تلوزیونی ای را اجرا کند که موجب جذب مخاطب گردد.
به هر حال وی از بدو ورود خود به کاخ سفید از چندین معاهده بین المللی که به ضرر انسانیت و بشریت بود خارج شد از معاهده آب و هوا تا معاهده های اقتصادی با همسایگان و همپیمانان تا توافق هسته ای با ایران.
اگر از همان ابتدا جامعه جهانی در مقابل این تصمیمات آقای ترامپ یک موضع واحد اتخاذ کرده بود و ایستادگی کرده بود شاید ماجرا امروزه به اینجا نمی رسید که وی دانسته ویا نا دانسته بخواهد از معاهده ای خارج شود که کل موجودیت بشر را به خطر می اندازد.
اینبار ایشان در مورد خروج از پیمان هسته ای با روسیه ومعاهده ستارکس سخن به میان می آورد، معاهده هایی که طی دو سه دهه اخیر به بشریت این شانس را دادند که احساس کند شانس زندگی دارد و شانس نابودی اش از بین رفته.
بسیاری باور دارند که آقای ترامپ با این کار خود می خواهد روسیه را در فشار قرار دهد تا وارد مذاکرات مجدد با ایالات متحده گردد و امتیازات بیشتری به آمریکا بدهد.
آمریکا هنوز درباره استقرار موشک در اروپا تصمیم گیری نکرده است - اسپوتنیک ایران
آمریکا هنوز درباره استقرار موشک در اروپا تصمیم گیری نکرده است
پس از امضای این توافقنامه ها و تا به حال این روسیه بود که به همه تعهدات خود عمل می کرد و ایالات متحده بود که از اجرای تعهدات خود سر باز می زد و بدیهی است در این شرایط روسیه به هیچ وجه زیر بار تصمیمات خلق الساعه ترامپ نخواهد رفت مخصوصا که ایشان ثابت کرده هیچ پیمان و معاهده ای که ایالات متحده پای آن را امضاء کرده قابل اجرا نیست واحتمال دارد رئیس جمهوری جدیدی در این کشور سرکار بیاید و این معاهدات را بر هم بزند.
این شرایط وقتی پیش می آید که ایالات متحده خود را ما فوق قوانین بین المللی می داند و احساس می کند همه معاهدات بین المللی را می تواند بدون هیچ هزینه ای زیر پا بگذارد.
امروزه جامعه جهانی با یک شخصیت بی قید و بند مواجه است که به جز خواسته های خود خواهانه خود به هیچ چیزی اهمیت نمی دهد و اگر کل جامعه جهانی دست به کار نشود و در مقابل این فرد نایستد موجودیت کل بشر در خطر است.
جامعه جهانی باید آقای ترامپ را متوجه سازد که تعامل در سطح بین المللی با دلالی املاک در داخل آمریکا بسیار متفاوت است و همه کشورها از جمله ایالات متحده باید به قوانین و معادلات بین المللی پایبند باشند چون اگر چنین نباشد این ماجرا می تواند بدعتی برای دیگر کشورها باشد که قوانین و مقررات و معادلات بین المللی را زیر پا بگذارند.
همانگونه که امروزه برخی از همپیمانان ایالات متحده خود را محق می دانند در سطح بین المللی همه قوانین و توافقات را زیر پا بگذارند و از قتل عام کودکان و زنان و پیران گرفته تا قتل فجیع روزنامه نگاران هر کاری که دلشان می خواهد انجام دهند چون باور دارند ایالات متحده پشت اشان است.
اگر آمریکا از معاهدات هسته ای و موشکی با روسیه خارج شود جهان مجددا با یک مسابقه تسلیحاتی هسته ای مواجه خواهد شد و هیچ بعید نیست که حتی کشورهایی که تا به امروزه خود را خارج از این دایره قرار داده اند احساس خطر کنند و به این دایره بپیوندند و کنترل این تسلیحات که می تواند نابودی جهان را در پی داشته باشد از دست همه خارج شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала