گزارش و تحلیل

طراح اصلی حمله تروریستی در اهواز می‌خواست وارد ایران بشود

© AFP 2023 / Behrad Ghasemi/ISNAطراح اصلی حمله تروریستی در اهواز می‌خواست وارد ایران بشود
طراح اصلی حمله تروریستی در اهواز می‌خواست وارد ایران بشود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چگونه سپاه ایران "طراح حمله تروریستی اهواز" را از بین برد؟

همکاری میان سپاه و نیروهای حشد شعبی منجر به کشته شدن طراح حمله تروریستی در عراق گردید.

طراح اصلی حمله تروریستی اهواز کشته شد - اسپوتنیک ایران
طراح اصلی حمله تروریستی اهواز کشته شد
روابط عمومی کل سپاه پاسداران ایران، طی عملیات شناسایی و غافلگیری سپاه در صبح امروز (سه شنبه ۲۴مهر ماه) در استان دیاله عراق، "ابوضحی" طراح و برنامه ریز اصلی حمله تروریستی اخیر اهواز همراه با چهار تروریست دیگر به هلاکت رسیدند. خبرگزاری اسپوتنیک در این راستا با جناب آقای افقهی کارشناس سیاسی ایران، کارشناس مسایل خاورمیانه، دیپلمات سابق سفارت ایران در لبنان در خصوص عملیات موفقیت آمیز نیروهای سپاه ایران در دستگیری طراح حمله تروریستی ماه گذشته در اهواز به گفتگو نشسته است.
این کارشناس ایرانی می‌گوید که سپاه ایران با همکاری نیروهای حشد شعبی موفق شدند طراح اصلی حمله تروریستی در اهواز را نابود کنند:

نکته اول این است که این عملیات در خاک عراق و در استان دیاله صورت گرفته است. نکته دوم این است که این عملیات با همکاری نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی منطقه صورت گرفته است. زیرا بعد از ظهور داعش در برخی مناطق شمال و غرب، نیروهای حشد شعبی ایجاد گردید. در آن زمان نیروهای ایرانی برای کمک تسلیحاتی و آموزشی و همکاری های مستشاری در این منطقه حضور پیدا کردند. بنابراین حضور مستشاران ایرانی به طور رسمی و با دعوت جناب آقای نوری مالکی نخست وزیر اسبق عراق بود. همکاری‌های ایران با نیروهای حشد شعبی و دیگر نیروهای عراق سابقه چندین ساله دارد. در واقع در یک اتاق امنیتی مشترک، جمهوری اسلامی ایران این همکاری ها را با نیروهای عراق انجام می داد. لذا چنین همکاری چیزی جدیدی نبود.

هدف ایران پاسخ به حمله تروریستی اهواز - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هدف ایران پاسخ به حمله تروریستی اهواز
در واقع به دلیل حضور و خطر داعش در برخی مناطق مخصوصا مناطق مرزی ایران که در آن مناطق آمریکا و اسرائیل و عربستان و شاید هم امارات به دنبال این هستند که مرزهای غربی ایران را با انجام عملیات‌های مشابه نا‌امن کنند. در واقع ایران در عمق 45 کیلومتری در مقابل خطرات داعش ایستاده است. مستشاران ایران با نیروهای حشد شعبی، ارتش عراق و نیروهای مردمی و موسسات و سازمان های ضدتروریستی در عراق همکاری دارند.

در واقع اطلاعاتی بدست آمد که آقای ابوضحی طرح و برنامه‌ای دارد که می خواهد وارد کشور ایران بشود. خوشبختانه این فرد شکار شد و به هلاکت رسید.

ایشان به ظاهرا فرمانده عملیات اهواز بوده است. اگر چه می گویند عملیات اهواز تحت گروه جبهه العربیه الاحوازیه صورت گرفته است، اما این گروه جز تشکیلات داعش در پوشش احوازیه بودند و این جنایت را مرتکب شدند. به همین دلیل یگان موشکی سپاه پاسداران این افراد را در ابوکمال را با موشک خود به هلاکت رساند. زیرا مقر این گروه و مقر داعشی ها و حتی جبهه الاحوازیه در ابوکمال است. جبه الاحوازیه یکی از ریشه‌های داعش است، یعنی آموزش و سازمان‌دهی آنها توسط داعشی‌ها صورت می‌گیرد.
شایان ذکر است، در روز 22 سپتامبر، 30 دقیقه پس از آغاز رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، ناگهان چند نفر از میان جمعیت به مردمی که در حال مشاهده رژه بودند، تیر اندازی کردند. گفته می‌شود که دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند. در این حمله تروریستی دست کم 24 تن کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.
ساعانی پس از این حادثه خبرگزاری ایرنا گزارش داد که گروهک «الاحواز» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت اما گروهک تروریستی داعش* نیز با انتشار ویدئویی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت. اکنون سپاه پاسداران ایران موفق به دستگیری سرکرده این حمله تروریستی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала