گزارش و تحلیل

صحنه های احساس برانگیز حمله تروریستی اهواز

© AP Photo / Mehdi Pedramkhoo/Mehr News Agencyصحنه های احساس برانگیز حمله تروریستی اهواز
صحنه های احساس برانگیز حمله تروریستی اهواز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علیرغم همه تلخی هایی که حادثه تروریستی اهواز در پی داشت اما دوربین ها توانستند صحنه هایی را از این حادثه ثبت کنند که احساس هر میهن پرست و انسان دوست را تحریک میکند و محال است چند دقیقه بشینید و با تعمق به این تصاویر نگاه کنید و اشک در چشمانتان از عملکرد شیرمردان ایران زمین جمع نشود.

هفته اخیر یکی دو مطلب در انتقاد از اینکه مثلا سربازی یک دختر بچه را در آغوش گرفته و تلاش می کند خود را سپر او کند مطرح شد وبرخی مسایل شرعی را میان کشیدند، که باور بر آن است هدف تخریب فداکاری های جوانمردان ایرانی بود و بعید به نظر می آید فردی که کوچکترین اطلاعاتی از اصول دین و اسلام داشته باشد چنین چیزی را مطرح کند.
تصور بر این است که این ماجرا هم مانند ماجراهای دیگر توسط عوامل رسانه های دشمن و ضد اسلام و ضد ایرانی مطرح شده باشد و به قول یکی از روحانیون با سواد، که بنده خیلی او را قبول دارم، در اصول اسلامی چیزی است به نام "الاهم بالاهم" است و 

واکنش ظریف به حمله تروریستی در اهواز - اسپوتنیک ایران
واکنش ظریف به حمله تروریستی اهواز + عکس
در بعضی شرایط نجات زندگی انسان ها مهم تر از آن است که برخی مسایل شرعی رعایت شود انسان ها در آن لحظه باید تشخیص دهند که چه کار کنند و مشخص بود که سربازان مومن ایرانی به خوبی می دانستند چگونه به وظیفه مقدس خود عمل کنند.

عملیات تروریستی اهواز در حالی انجام شد که سربازان عموما وظیفه در حال رژه رفتن بودند و حمله کنندگان به خوبی می دانستند که در این نوع رژه ها خشاب اسلحه سربازان خالی می باشد وبه همین دلیل شجاعت آنها گل کرده بود تا به سربازان بی دفاع حمله کنند.
بدیهی است در صورتی که خشاب اسلحه سربازان پر بود احتمالا حمله ای رخ نمی داد چون حمله کنندگان تنها چیزی را که نداشتند مردانگی بود و قطعا در صورتی که حماقت به خرج می دادند و چنین حمله ای را انجام می دادند با وجود آنهمه سرباز تکه گوشی هم از حمله کنندگان پیدا نمی شد.
به هر حال حمله کنندگان با نامردی از این فرصت استفاده کردند تا به سربازان و مردم بی دفاع حمله کنند.
نکته ای که اینجا مطرح بود واکنش سربازان و نیروها بود.

آخرین آمار کشته شدگان اقدام تروریستی در اهواز - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دیدگاه کارشناسان سیاسی درباره حادثه تروریستی اهواز
شاید در بسیاری از کشورهای از تعدادی سرباز که اکثرشان سرباز وظیفه می باشند نتوان توقع داشت که خود را جلوی گلوله تروریست ها بیاندازند تا مردم و غیر نظامی ها را نجات دهند اما در ایران شاهد آن بودیم که سربازهای ایرانی بدون در نظر گرفتن شرایط خطری که با آن مواجه بودند و بدون اینکه منتظر باشند دستوری از فرمانده هان خود دریافت کنند خود وارد عمل شدند و سینه های خود را سپر غیر نظامیان کردند.
در صحنه ای می بینیم که مادری فریاد می زند دخترم تیر خورده ونمی تواند فرار کند اما جرئت نمی کند برود و دخترش را نجات دهد وسرباز وظیفه شناس بدون لحظه ای درنگ در میان آن همه تیر اندازی به سمت جگر گوشه این مادر می دود و خود را به سپر انسانی تبدیل می کند تا آن دختر را نجات دهد، آیا حتی در فیلم های هالیوودی هم سربازی آمریکایی که چنین جسارتی داشته باشد دیده اید.
در صحنه ای دیگر می بینیم که سربازان کودکان را بغل کرده اند و آنها را از صحنه خارج می کنند وکودکی اسلحه سرباز را محکم نگه داشته و حس غریزی اش می گوید این سلاح برای دفاع از او در مقابل است ونباید از دست این سرباز بیافتد.
به صحنه دیگری می رویم و می بینیم تعدادی از سربازها دست جمعی و بی هیچگونه سلاح و یا پوشش ضد گلوله ای صفی انسانی در مقابل تیر اندازها تشکیل می دهند تا غیر نظامیان پشت سرشان بتوانند فرار کنند و پناه بگیرند و علیرغم اینکه تروریست ها چند نفر آنها را با تیر می زنند اما سربازان ایران زمین اجازه نمی دهند صف شان بشکند و غیر نظامیان آسیب ببینند وصف خود را محکم تر می کنند و سربازان دیگر به آنها می پیوندند تا صف شکسته نشود.
واکنش اسرائیل: پس پرده حمله تروریستی در اهواز چه چیز نهفته است؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
واکنش اسرائیل: پس پرده حمله تروریستی در اهواز چه چیز نهفته است؟
صحنه دیگری را می بینیم که بچه ای تیر خورده و احتمالا شهید شده اما سرباز وطن حاضر نیست جسد بی جان او را در میان گرگان مزدور نگاه دارد و بچه را در آغوش می گیرد تا بلکه امیدی به نجات او باشد.
برخی شاید متوجه نشدند که در ابتدای حمله بسیاری از فرماندهان موجود در جایگاه ویژه که احتمالا هدف تروریست ها هم بودند به جای اینکه مانند شخصیت های عالیرتبه دیگر کشورها پا به فرار بگذارند بلافاصله به یاد دوران جنگ و جوانی خود افتادند و به وسط میدان پریدند تا به مقابله با تروریست ها بپردازند.
در صحنه های زیادی از تصاویر می توان مشاهده کرد که درجه داران عالیرتبه برای اینکه روحیه سربازان و غیر نظامیان را تقویت کنند خود را وسط میدان تیر اندازی می زنند و سعی می کنند با حضور خود این نکته را القا کنند که کسی قرار نیست فرار کند وتا دشمن از بین نرود میدان را خالی نخواهند کرد.
بله همه اینها مثل دیگر مردم ایران دچار مشکلات مالی و اقتصادی می باشند و فشار آمریکا بر آنها نیز هست اما وقتی که وظیفه آنها را صدا می کند فکری جز نمایش شجاعت و شیرمردی ندارند.
اگر دشمنان ایران زمین هم توانستند روزی چنین صحنه هایی را در کشور خود مشاهده کنند آنوقت شاید بتوانند امیدوار باشند که می توانند روزی گزندی به ایران زمین بزنند و تا زمانی که جوانان برومند ایران زمین خون شیرمردی در رگ های خود دارد مردمان ایران می توانند با آرامش بخوابند چون هیچ دشمنی نمی تواند گزندی به این سرزمین بزند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала