گزارش و تحلیل

آیا وقت آن نرسیده اسرائیل پاسخگو باشد؟

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر آیا وقت آن نرسیده اسرائیل پاسخگو باشد؟
آیا وقت آن نرسیده اسرائیل پاسخگو باشد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر کسی پوشیده نیست هر آنچه امروزه در منطقه خاورمیانه و بخش بزرگی از جهان می گذرد به دلیل اصرار بی چون و چرای ایالات متحده ه بر حمایت از اسرائیل می باشد.

کافی است به صحبت های روزانه مقامات آمریکایی گوش فرا دهید و می بینید که تنها دلیلی که برای حضور در منطقه و به خاک و خون کشیدن ملیون ها انسان بی گناه می آورند حمایت از اسرائیل است.
دهه ها است که سیاست آمریکا مبنی بر آن می باشد که خون سربازان آمریکایی و پول مالیات دهندگان آمریکایی خرج حمایت از اسرائیل گردد و همین ماجرا بهانه ای شده برای بسیاری از مردمان جهان تا با آمریکایی ها دشمنی داشته باشند.
اگر اسرائیل مانند دیگر کشورهای جهان به قوانین و مقررات بین المللی پاسخگو باشد قطعا بسیاری از اتفاقاتی که امروزه در منطقه و جهان پیش می آید.
متاسفانه امروزه رئیس جمهوری ای در ایالات متحده به قدرت رسیده که او نیز به قوانین و مقررات بین المللی اهمیت نمی دهد و معاهدات بین المللی را زیر پا می گذارد و معادلات بین المللی را در هم می کوبد.
با این شرایط قطعا قانون جنگل حاکم می شود و کل سیستم جهانی بر هم می ریزد.

خوانندگان یک نشریه ترک: اسرائیل باید به اشتباه بمباران شود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
خوانندگان یک نشریه ترک: اسرائیل باید به اشتباه بمباران شود
اگر جامعه جهانی پس از جنگ جهانی دوم توافق کرد سازمانی به نام سازمان ملل تشکیل دهد و مقرراتی را برای تعامل کشورها با یکدیگر تدوین نماید به این دلیل بود که همه متوجه شده بودند با نبود چنین قوانین و مقرراتی جهان باز هم به سوی جنگ جهانی پیش خواهد رفت و احتمال نابودی کل جهان وبشریت به دلیل وجود تسلیحات هسته ای در اختیار برخی کشورها بسیار زیاد است.
از همان زمان هم همه تلاش کردند به قوانین و مقررات بین المللی احترام بگذارند.
در بهبوهه جنگ سرد هیچ وقت نه بلوک غرب ونه بلوک شرق به خود اجازه می دادند از مقررات بین المللی عبور کنند و هیچوقت مشاهده نمی کردیم هواپیماهای آنها به هیچ بهانه ای خود را مجاز بدانند از مرزهای هوایی یکدیگر عبور کنند و به مرزهای دیگر تعدی نمایند.
اسرائیل در موارد متعددی به خود اجازه داده به خاک کشورهای عضو سازمان ملل تعدی کند و همیشه به دلیل حمایت ایالات متحده از آن از هرگونه اقدام بین المللی مصون بوده.
امروزه اسرائیل زرادخانه بزرگی از تسلیحات هسته ای و کشتار جمعی در اختیار دارد و در موارد بسیاری از این تسلیحات بر علیه مردم بی دفاع و بی گناه استفاده کرده اما به دلیل حمایت ایالات متحده همیشه از هرگونه برخورد و یا تحریم بین المللی ای محفوظ مانده.
واکنش ترامپ به سقوط هواپیمای روسیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
واکنش ترامپ به سقوط هواپیمای روسیه در سوریه
اینکه اسرائیل به خود اجازه دهد پیاپی به خاک سوریه که یک کشور مستقل و عضو سازمان ملل می باشد تعدی کند و بعدا افتخار کند که بیش از دویست بمباران هوایی در خاک این کشور انجام داده و هیچ جا پاسخگو نباشد قطعا به این معنا است که سازمان ملل و موسسات بین المللی هیچ جایگاهی در معادلات مرتبط با اسرائیل ندارند.
اگر توجه داشته باشیم که این بمباران های اسرائیل در مواردی پیش آمده که نیروهای سوریه ومتحدانش در جنگ با گروه های تروریستی بودند می توان تحلیل کرد که اسرائیل برای حمایت از گروه های تروریستی این کارها را انجام داده.
ماجرای پنهان شدن هواپیماهای اسرائیلی پشت هواپیمای روسی که منجر به اصابت آن شد هم قطعا بی دلیل نبوده و این هواپیماها تلاش داشتند کاری کنند موشک پدافند هوایی سوریه به هواپیمای روسی اصابت کند تا یک تشنج جدید ایجاد کنند.
با توجه به اینکه در همان زمان توافقنامه آتش بس در منطقه ادلب سوریه میان پرزیدنت پوتین و پرزیدنت اردوغان به امضا رسیده بود می توان توقع داشت این هواپیماها تلاش داشتند با بمباران اهدافی در منطقه ادلب و لاذقیه اوضاع را در این منطقه به هم بریزند وصلح را برهم بزنند تا فرصتی برای تروریست ها جهت تحرک ایجاد کنند، چون طبق این توافق تروریست های موجود در این منطقه ظرف 25 روز باید این منطقه را تخلیه کنند و قطعا این ماجرا مورد علاقه اسرائیل نمی باشد.
اگر مجامع بین المللی با اسرائیل مانند هر کشور دیگر عضو سازمان ملل برخورد می کردند و به آن اجازه نمی دادند به مقررات بین المللی تعدی کند قطعا بسیاری از اتفاقاتی که امروزه در منطقه و جهان پیش می آید و صلح و امنیت جهانی را برهم می زند پیش نیامده بود و پیش نمی آید، وشاید مجامع بین المللی باید به فکر باشند که وقت آن رسیده با اسرائیل هم برخورد کنند تا امنیت و صلح جهانی به خطر نیافتد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала